Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MT spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34209 - MT spuiten
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Menu2t 6-1-2006 23:38 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
[...]


Goed schuren, het mag dus niet meer glad zijn of glimmen. Beter ga je niet gelijk met grof schuurpapier te werk, maar begin eerst met 320/280.



dat is indd n goeie... en je kan ook kunstof primer kopen... niet duur en dat hecht goed aan het plastic voorkomt ook weer bladeren en volgens mij is der een faq over t spuiten van je kappen..
 
NSR Supersprint special!
Marry 6-1-2006 23:39 Print reply

Posts: 940
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
[...]


Goed schuren, het mag dus niet meer glad zijn of glimmen. Beter ga je niet gelijk met grof schuurpapier te werk, maar begin eerst met 320/280.


daarna kan direct de verf erop of moet je het eerst voorbehandelen met iets?
 
ook als je niets te vieren hebt
Mitch_ 6-1-2006 23:41 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



dat is indd n goeie... en je kan ook kunstof primer kopen... niet duur en dat hecht goed aan het plastic voorkomt ook weer bladeren en volgens mij is der een faq over t spuiten van je kappen..


Idd, voorkomt ook scheurtjes in de lak. Daarna moet je het kunstof primer licht na schuren (Hecht beter) en kan je je kleur eroverheen spuiten
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
Jurgen 6-1-2006 23:51 Print reply

Posts: 1334
Plastic kan je ook heel goed spuiten met Flexa lak die ze bij Praxis verkopen.

Ik heb een hele scooter ermee gedaan en geen problemen ondervonden.

- Let wel op de temperatuur..!! een onverwarmde schuur is nu echt veeel te koud!!

- Neem rustig de tijd voor het spuiten.

- Ontvet heel goed (wasbenzine werkt bij mij altijd prima)

- Zorg voor een stofvrije ruimte (ga niet nog ff wat schuren ofzo in de ruimte waarin je spuit)

- Liever meerdere lagen, dan 1 keer dekkend.

- probeer kruislings te spuiten en niet stoppen bij de rand. Je moet de verf er als het ware overheen strooien.

- Zorg dat de basis al goed is. plamuren en schuren is al 80% van de job.

Succes!
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
JoostMT5 7-1-2006 15:21 Print reply

Posts: 14
Laten doen ziet het der 10x beter uit :S
heb me mt ook laten spuiten en daar kan je
echt nie tegen op hoor met een simpel spuitbusje
 
Honda The Power Of Dreams
Sypie_Honda 7-1-2006 15:34 Print reply

Posts: 13830
wat wil je ook he

ten 1e. die lui hebben een absoluut stofvrije cabine, en je schuur krijg je nooit helemaal stofvrij

ten 2e. ze gebruiken een compressor

ten3e. ze gebruike erg dure 2componenten lak

maare het kost ook wat ik moest voor mijn tank 250? betalen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mb-gek 7-1-2006 15:35 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JoostMT5
Laten doen ziet het der 10x beter uit :S
heb me mt ook laten spuiten en daar kan je
echt nie tegen op hoor met een simpel spuitbusje

zal wel meevallen denk

als je gewoon goed voorwerk doet door alles mooi glad te hebben
je in een stof vrije en warme ruimte werkt waar je een afzuiging heb
dan zal je niet veel verschil meer kunnen zien hoor

moet je natuurlijk wel overweg kunnen met een spuitbus en motip oid gebruiking ipv hema

maar wil je het echt uitbesteden dan kan je het beter laten poedercoaten en alleen het kunstof en tank spuiten


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mulder 7-1-2006 15:37 Print reply

Posts: 13701
duplicolor ipv motip, imho nog beter.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 7-1-2006 15:40 Print reply

Posts: 12846
Goed begin is het halve werk . Dit houd in dat:

- Je schuur voorverwarmt moet zijn,
- Op je gemak schuren en plamuren
- Gewoon op je gemak spuiten
- Klein laagje over laagje,
- Voldoende tijd nemen om het te laten drogen

Dat was het ongeveer .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mb-gek 7-1-2006 15:41 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
Goed begin is het halve werk . Dit houd in dat:

- Je schuur voorverwarmt moet zijn, en het materiaal wat je moet spuiten ook
- Op je gemak schuren en plamuren
- Gewoon op je gemak spuiten
- Klein laagje over laagje,
- Voldoende tijd nemen om het te laten drogen

Dat was het ongeveer .


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 7-1-2006 15:49 Print reply

Posts: 3325
gewoon goed schuren en ontvetten, geen deuken enzo, in de primer, dan is de verf, gewoon met lange halen en overal maar 1 x overheen, dit is niet dekkend, ga je shagje roken, en doe je nog een laag, ga je weer shagje roken en doe je de laatste laag, gewoon even met een pauze steeds van 10 minuten, om de voorgaande laag te laten drogen, krijg je heel mooi resultaat, en vergeet de blanke lak op het einde niet, gewoon opdezelfde manier met meerdere lagen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
ironbird 7-1-2006 16:17 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
duplicolor ipv motip, imho nog beter.



ik merk gene verschil. (dupli color is touwnes van motip)


ik heb vroeger altijd met spuitbusjes gewerkt. werkt heeel fijn, maar blijft nie zo lang mooi glanzend (geen jaar)

maar nu spuit ik compressor en dat is echt pakken moeilijker om netjes te krijgen (lukt me iig niet)


edit: een goede tip is lang genoeg wachten tussen d elagen door. Ik heb het ook weleens verpest oor om de twee minuten een nieuwe laag derover te zetten.

Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 7-1-2006 om 16:18 uur.
 
Neluhz 10-1-2006 12:07 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]


maar nu spuit ik compressor en dat is echt pakken moeilijker om netjes te krijgen (lukt me iig niet)



vind je?
vind compressor echt stukken beter gaan als spuitbus, omdat je de breedte van de straal en de hoeveelheid verf in kan stellen, is het echt stukken makkelijker, en het resultaat is gewoon veel mooier
 
Dikke Dennes 10-1-2006 12:10 Print reply

Posts: 4337
De lak in veel dunne lagen aanbrengen.
Telkens 1x van links naar rechts (of andersom) over het onderdeel bewegen, en wanneer je naast het onderdeel zit even de spuitbisknop loslaten, en weer indrukken wanneer je met de spuitbus er terug overheen gaat: Niet de hele tijd de spuitknop in houden dus!

Goed schudden voor gebruik!
Spuitbus alvast even ergens op een lekker warm plekje neerzetten, niet in de schuur oid.

Zo gaat het hier al jaaaaren perfecto!
 
Drive it like you stole it.
mulder 10-1-2006 12:22 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]



ik merk gene verschil. (dupli color is touwnes van motip)


ik heb vroeger altijd met spuitbusjes gewerkt. werkt heeel fijn, maar blijft nie zo lang mooi glanzend (geen jaar)

maar nu spuit ik compressor en dat is echt pakken moeilijker om netjes te krijgen (lukt me iig niet)


edit: een goede tip is lang genoeg wachten tussen d elagen door. Ik heb het ook weleens verpest oor om de twee minuten een nieuwe laag derover te zetten.

Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 7-1-2006 om 16:18 uur.


duplicolor komt van dezelfde fabriek als motip, maar motip is acryl basis en duplicolor terpentine. Dit zorgt voor degelijkere lak en vooral bij metallic kleuren merk je het verschil goed.
 

Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved