Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #34208 - NSR terugvoeren
|
Pagina 8 van 9
|
Dit topic is 8825 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
vanwalsum |
14-2-2006 15:19 |
Posts: 692 |
Ik heb een ring gevonden, die ik net voor de demper kan zetten. De demper drukte de ring dan nog mooi aan ook! De grootte van zo'n ring is precies 21 mm. Ik heb er een met een gat van 6 mm. Is dit te klein? en kan een te klein gat nog iets mollen?
|
|
|
|
Kawasaa |
14-2-2006 15:19 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
wat bedoel je met knellen? Je snapt wel waar ik bedoel? Als je de demper eraf haalt, zit er een klein stukje pijp achter de grote verdikking van de demper. Hierin wilde ik nu dus een ringetje zetten. Omdat er binnenin ook een verdikking zat.. kan je het ringetje zo inleggen
Ik bedoel dat je het gat niet te klein maakt, dat de uitlaatgassen niet snel genoeg weg kunnen.
|
|
|
|
vanwalsum |
14-2-2006 15:44 |
Posts: 692 |
o, zo. Zou een 6 mm gat dan te klein zijn? ik heb er ook nog een met een 15 mm gat.
|
|
|
|
vanwalsum |
14-2-2006 16:52 |
Posts: 692 |
heb de ring met het 6 mm gat ertussen gedaan. Helaas nog steeds het vreselijke geknetter. Het was wel iets minder. Maar boven de 4000 toeren kwam hij niet uit. Zou de enige oplossing dan nog zijn om die grote prop terug te plaatsen? die dempt dat geknetter zeg maar?
Of een ring vooring, dempt dat ook nog.
|
|
|
|
BIET |
14-2-2006 17:01 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
afstellen is ook geen kunst nee, want is me ook gelukt met deze uitlaat. Alleen wil ik het voor de vakanties wat makkelijker maken.
Die nieuwe uitlaat met prop enzo erin was zoieso niet geschikt voor snelheden boven de 50-55. dus ik dacht, ik haal die prop eruit, dus in de bocht doorgeslepen. Bleek er een buis in te zitten. Dus toen gelijk maar de andere kant doorgeslepen en daar zat dus ook een grote ring. Dus dan liever gewoon alles eruit. En dan voorin een ring... en die opveilen tot de gewenste snelheid. Is nu even werk. Maar later is dat echt veel fijner. Rij je met een kwartiertje weer 85...
Dit is veel handiger dat iedere keer die hele carb er weer af te schroeven en sproeiers te gaan veranderen. Daar ben je zo een half uur tot uur mee bezig.
Uhm flotterbak los flikkeren, zijn 2 sgroefen en kan je al bij de sproeier hor.. met een kruiskop en een normale schroefedraaier kan je sproeier verwisselen en afstellen dus. Je denkt echt veels te moeilijk.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 14-2-2006 om 17:02 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vanwalsum |
14-2-2006 17:26 |
Posts: 692 |
helaas zit het bij die nsr echt niet zo in elkaar. Voordat je die vlotterbak weg kan halen, moet je eerst je carb eraf hebben.
|
|
|
|
BIET |
14-2-2006 17:29 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
helaas zit het bij die nsr echt niet zo in elkaar. Voordat je die vlotterbak weg kan halen, moet je eerst je carb eraf hebben.
Rare NSR heb je dan, bij mij kon het wel.... Volgens mij zoek je het zelf gewoon nogal ver. Heb wel meer dan aan 1 NSR's gewerkt...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vanwalsum |
14-2-2006 18:50 |
Posts: 692 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Rare NSR heb je dan, bij mij kon het wel.... Volgens mij zoek je het zelf gewoon nogal ver. Heb wel meer dan aan 1 NSR's gewerkt...
Er is bij mij geen enkele mogelijkheid die vlotterbak weg te halen. Ten eerste kan je al niet die schroeven losdraaien, en er is ook gee ruimte over om dan die bak er onderuit te trekken volgens mij.
|
|
|
|
jeffreyyy |
14-2-2006 19:02 |
Posts: 1634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Rare NSR heb je dan, bij mij kon het wel.... Volgens mij zoek je het zelf gewoon nogal ver. Heb wel meer dan aan 1 NSR's gewerkt...
ik kan ook niet me sproeier verwisselen zonder de cab er onderuit te halen hoor
|
|
|
|
BIET |
14-2-2006 19:09 |
Posts: 22355 |
mweh vaag, dan nog.. kan je btr ff al1 bij het spruitstuk los maken kan je hem gwoon draaien.. sproeier verwisselen kan gewoon snel gebeuren...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
SpeedY_the_Devil |
14-2-2006 19:22 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
mweh vaag, dan nog.. kan je btr ff al1 bij het spruitstuk los maken kan je hem gwoon draaien.. sproeier verwisselen kan gewoon snel gebeuren...
spruitstuk zat bij mij met 4 imbusjes vast.. en ik kon niet bij de onderste 2.. zat carb in de weg..
kweet niet waar jullie t allemaal over hebben maar je cerburateur zit net boven je blok en ookal zou je je vlotterbak eraf kunnen halen (wat niet lukt omdfer je met een schroeverdraaier bij moet kunnen)
dan kan je je sproeier nog niet vervangen (daar moe je ook bij kunne met schroevendraaier
lijkt mij vrij logisch of jullie verzinnen de ervaring met nsr
mijn ervaring is btw wel met 18keihin en groter.. maar lijkt mij niet dat t met ene kleindere carb wel kon... niet gezien bij vrienden van mij iig
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
DVM, trotse Vlaming |
14-2-2006 19:36 |
Posts: 330 |
Kweet nie wat er allemaal al is gezegd maar wat vind je hiervan:
edit: niet mijn idee maar van een maat, kvond et wel goe gevonde
Ik heb hier een prima begrenzing gevonden die door de wouten niet te vinden is en ontzettend gemakkelijk te maken is
hier komt ie
stel met de stelschroef (waar de gaskabel doorloopt aan de carburator,aan de remmen heb je die ook)zodanig af dat als je volgas geeft, je maar 45 rijdt.
Nu neem je een plaatje van de gewenste dikte,je snijdt dit 1cm bij 2 uit. je maakt in de lengte van het plaatje een sleufje, waar de gaskabel net tussenpast. Nu trek je je gaskabel aan je gashendel naar achteren zodat dat gaskabeltje bloot komt te liggen.
Je stopt er je zelfgemaakt plaatje erover. Je maakt zo een paar plaatjes van de gewenste dikte tot je carburator volledig opengaat.
als je nu gaat rijden en je komt zown motorgeval met zwaailicht op tegen dan trek je vlug de plaatjes over je gaskabel weg, de gaskabel schiet terug in 45kmu positie en de plaatjes gooi je weg. als je nu op de rollen staat kunnen ze je nix doen want er is nergens een begrenzing te bespeuren.
bron: peke's begrenzing
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 14-2-2006 om 19:37 uur.
|
|
|
|
BIET |
14-2-2006 19:37 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_Devil
[...]
spruitstuk zat bij mij met 4 imbusjes vast.. en ik kon niet bij de onderste 2.. zat carb in de weg..
kweet niet waar jullie t allemaal over hebben maar je cerburateur zit net boven je blok en ookal zou je je vlotterbak eraf kunnen halen (wat niet lukt omdfer je met een schroeverdraaier bij moet kunnen)
dan kan je je sproeier nog niet vervangen (daar moe je ook bij kunne met schroevendraaier
lijkt mij vrij logisch of jullie verzinnen de ervaring met nsr
mijn ervaring is btw wel met 18keihin en groter.. maar lijkt mij niet dat t met ene kleindere carb wel kon... niet gezien bij vrienden van mij iig
Mweh met een 13mm lukte het wel.. 3 NSR's met 13mm aan gewerkt.. het kan al1 ma net.. en gebruik sgroefedraaier op haakse dopsleutel da... Verder nog wa NSR's met 20mm mik.. ma die zijn extern dus scheit niet...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vanwalsum |
14-2-2006 20:55 |
Posts: 692 |
zo, de uitlaat heb ik weer teruggebracht. Want het geluid was niet fijn.
Nou dacht hij dat een pijpje van de achterkant erin te lassen misschien wel helpen zou. Klopt dit? Dus een stukje pijp wegslijpen bij de demper, dan een pijpje puntlassen. En dan alles weer dichtlassen.
|
|
|
|
vanwalsum |
15-2-2006 21:06 |
Posts: 692 |
de uitlaat heb ik weer terug. Er is heel mooi aan de achterkant een stukje pijp van een cm of 10 ingezet. Hopelijk knettert hij nu niet meer. Zou het werken? ga het morgen wel uitproberen.
|
|
|
|
Dit topic is 8825 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 9
|
|