vanwalsum |
12-2-2006 18:22 |
Posts: 692 |
Wat ik ook kan doen... Een 16 mm mikuni kopen. Deze werd origineel op deze cilinder gezet niet? hopelijk dan iets harder optrekken en dan vink 55 a 60 wel goed voor naar school. Al die rollerbanken in apeldoorn... grrr
|
|
|
|
De Schout |
12-2-2006 18:34 |
Posts: 5327 |
staat ori een 16 keihin op, geen mikuni. en trekken zal niet veel schelen.(met dichtgenepen uitlaat dan)
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 12-2-2006 om 18:34 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
vanwalsum |
12-2-2006 18:42 |
Posts: 692 |
Volgens mij bij de gjol cilinder is het een 13 mm hm16.6 keihin. En bij de belgische 16 mm mikuni.
|
|
|
|
vanwalsum |
12-2-2006 23:17 |
Posts: 692 |
waar ik nu weer aan zit te denken is: ik kan natuurlijk mijn oude sproeier weer terugzetten, de 86. Dan de originele uitlaat uit gaan boren totdat hij 60 a 65 loopt. En dan de uitlaat weer dichtlassen. Waar zit de prop bij een nsr?
Want dan kan ik heel makkelijk wisselen met de uitlaten. en hoef niks af te stellen.
|
|
|
|
vanwalsum |
13-2-2006 18:29 |
Posts: 692 |
waar zit nou mijn prop precies in de uitlaat.
|
|
|
|
De Schout |
13-2-2006 19:31 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Volgens mij bij de gjol cilinder is het een 13 mm hm16.6 keihin. En bij de belgische 16 mm mikuni.
KEI-HIN prop zit halverwege de voorbocht geloof ik. maar je kunt beter die prop eruit gooien en een ring voorin de bocht zetten. is makkelijker 'afstellen'.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
vanwalsum |
13-2-2006 22:15 |
Posts: 692 |
wat ik vanavond heb gedaan.
De uitlaat in 3 stukken gelepen. Waar zitten dus allemaal begrenzers. Achteraan net voor het taps toelopen bij de demper. Zit een gigantisch grote ring met een gat dan circa 3 cm.
Dan zit er nog een 20cm lange buis voorin die half doorloopt in het dikke gedeelte van de uitlaat. Allebei heb ik ze eruit gemept. Nu dus alles weer aan elkaar lassen en dan voorin een ring lassen.
|
|
|
|
BIET |
13-2-2006 22:35 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
waar ik nu weer aan zit te denken is: ik kan natuurlijk mijn oude sproeier weer terugzetten, de 86. Dan de originele uitlaat uit gaan boren totdat hij 60 a 65 loopt. En dan de uitlaat weer dichtlassen. Waar zit de prop bij een nsr?
Want dan kan ik heel makkelijk wisselen met de uitlaten. en hoef niks af te stellen.
Waarom probeer je steeds zo moeilijk mogelijke oplossingen te vinden om niet te moeten afstellen. Als je dat eenmaal ff geleerd hebt valt best wel meej en als je de afstelling onthoud of opschrijft is het helemaal zo gefixt...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vanwalsum |
14-2-2006 12:38 |
Posts: 692 |
afstellen is ook geen kunst nee, want is me ook gelukt met deze uitlaat. Alleen wil ik het voor de vakanties wat makkelijker maken.
Die nieuwe uitlaat met prop enzo erin was zoieso niet geschikt voor snelheden boven de 50-55. dus ik dacht, ik haal die prop eruit, dus in de bocht doorgeslepen. Bleek er een buis in te zitten. Dus toen gelijk maar de andere kant doorgeslepen en daar zat dus ook een grote ring. Dus dan liever gewoon alles eruit. En dan voorin een ring... en die opveilen tot de gewenste snelheid. Is nu even werk. Maar later is dat echt veel fijner. Rij je met een kwartiertje weer 85...
Dit is veel handiger dat iedere keer die hele carb er weer af te schroeven en sproeiers te gaan veranderen. Daar ben je zo een half uur tot uur mee bezig.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
14-2-2006 12:44 |
Posts: 4322 |
Tip, pak de volgende keer een zaag (handzaag of lindzaag) om een uitlaat te splitsen. Je haalt namelijk nogal veel materiaal weg met een slijptol
|
|
gaat lang goed |
|
vanwalsum |
14-2-2006 14:29 |
Posts: 692 |
We hebben ook een geel dun slijpschijfje gebruikt. Was ook zo weg!
Maargoed, heb de uitlaat weer terug en het past allemaal perfect. Alleen wat een teringherrie maakt dat ding zeg!
Stationair valt het nog wel mee. maar boven de 3000 toeren! vreselijk knettergeluid. Iemand een idee om dit te dempen?
Hij heeft er nog geen ring in gelast, omdat hij dacht dat als je dat voorin zou doen hij geen expansie meer had, ofzoiets. En dat ik eerst maar eens moest kijken hou hard hij nou liep.
Kan je trouwens ook een ring erin zetten bij de overgang van uitlaat naar demper?
|
|
|
|
Kawasaa |
14-2-2006 14:39 |
Posts: 778 |
Wat lul je nou over geen sproeier te vervangen bij elke aanpassing zul je toch opnieuw moeten afstellen en dat is een klein werkje
Dat knettergeluid komt omdat je het achterste schot ook heb weg gehaald wat eigelijk helemaal geen effect heeft op de presataties.
Drukt gewoon meer dempermateriaal in de demper dat zal wel aardig helpen
|
|
|
|
vanwalsum |
14-2-2006 14:44 |
Posts: 692 |
aha, en als ik nou een ring tussen dat achterste stuk en mijn demper druk? zal dat invloed hebben en dat knetteren weghalen?
|
|
|
|
Kawasaa |
14-2-2006 14:47 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
aha, en als ik nou een ring tussen dat achterste stuk en mijn demper druk? zal dat invloed hebben en dat knetteren weghalen?
als het niet te veel knelt gaat dat denk ik wel lukken...
|
|
|
|
vanwalsum |
14-2-2006 15:04 |
Posts: 692 |
wat bedoel je met knellen? Je snapt wel waar ik bedoel? Als je de demper eraf haalt, zit er een klein stukje pijp achter de grote verdikking van de demper. Hierin wilde ik nu dus een ringetje zetten. Omdat er binnenin ook een verdikking zat.. kan je het ringetje zo inleggen
|
|
|
|