Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR terugvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34208 - NSR terugvoeren
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 4-2-2006 13:15 Print reply

Posts: 692
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Je kan een iets op je gasschuif leggen zodat je niet volgas meer kan geven.


bedoel een kleinere carb. Want dan stel je ze allebei af. Wil je hard lopen, dan zet je gewoon even de 13 mm er weer op. Is dit nou mogelijk of niet.

En aan welke grootte moet ik dan denken.
 
Harm 4-2-2006 13:16 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]


bedoel een kleinere carb. Want dan stel je ze allebei af. Wil je hard lopen, dan zet je gewoon even de 13 mm er weer op. Is dit nou mogelijk of niet.

En aan welke grootte moet ik dan denken.

Carb gaat niet veel schelen op top. Alleen in optrekken.
 
http://www.durtikkers.tk
vanwalsum 4-2-2006 13:20 Print reply

Posts: 692
en dat zijn toch de kw's? dus goed voor de cops!
 
Remco RS 4-2-2006 13:31 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
en dat zijn toch de kw's? dus goed voor de cops!

nee juist niet, tenminste, niet @ roller

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 4-2-2006 om 13:31 uur.
 
vanwalsum 4-2-2006 14:03 Print reply

Posts: 692
jammer.. want ik dacht dat de roller meet in vermogen... En wat als ik er nou een 10 mm of een 8 mm op zet.. dat is toch hetzelfde principe als je gaskabel begrenzen. Dan zou de carb ook minder in kunnen spuiten.. en een kleinere carb doet dat ook...
 
BIET 4-2-2006 14:04 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
zeg jongens...

Ik zat te denken, kan ik hem niet gewoon terugvoeren met een andere carberateur? Zou net zo handig zijn... hoe ik die 13mm gewoon zo met dezelfde sproeiers erin en alles.. En dan heb ik een andere carb, 10mm bijvoorbeeld. En die kan ik er ook opzetten. En als ik dan snel wil rijden doe ik gewoon die 13 mm er weer op..

Kan dit?

(ik denk trouwens dat hm16.6 13mm is?)

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 4-2-2006 om 12:22 uur.

Waarom een kleinere carb dan origineel, beter bedenk je iets anders. 16.6 is idd 13mm btw

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 4-2-2006 om 14:05 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brutus 4-2-2006 14:12 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
andere vertanding helpt niet zal alteid evenveel kw's op de roller geven




heeft op een politie rollerbank niks mee te maken.
ze vertalen een snelheid in een aantal kw die er ongeveer voor nodig is. ze meten dus de snelheid die het achterwiel maakt op de rollerbank dus het helpt wel degelijk om hem lichter te vertanden
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
BIET 4-2-2006 14:14 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus
[...]



heeft op een politie rollerbank niks mee te maken.
ze vertalen een snelheid in een aantal kw die er ongeveer voor nodig is. ze meten dus de snelheid die het achterwiel maakt op de rollerbank dus het helpt wel degelijk om hem lichter te vertanden

Ja ik had met mijn NSR met een zwaardere vertanding ook meer 'kw's '
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brutus 4-2-2006 14:15 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ja ik had met mijn NSR met een zwaardere vertanding ook meer 'kw's '


idd
me broertje ook die reed met tering zware versnelling op 50cc fout afgesteld enzo. ding trok normaal op de weg nooit ze vier. op de rollerbank heel dik over de 2 kw heen.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
BIET 4-2-2006 14:17 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]



jah snap ik.. maar ik trek iedereen er nu uit. Opgevoerde rs50's. Yamaha tzrren met een yasuni.. het is te erg.. en moet echt langzamer. Dus 13mm kan nog best wat doen, maar moet 60 rijden, of langzaam optrekken. En daarom leek me dit ideaal.

Mweh, dan kunnen die gasten met TZR'ren ook niet afstellen of rijden
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 4-2-2006 14:26 Print reply

Posts: 692
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Mweh, dan kunnen die gasten met TZR'ren ook niet afstellen of rijden


ze hebben wel een hogere top...


maargoed, wat zijn die politie dingen toch een ruk dingen!

Maar over die carbs, waarom n?g kleiner dan normaal... omdat me dit ideaal leek. je hebt gewoon 2 goed afgestelde carbs, en als je weer snel wilt, zet je met een half uurtje werk de oude er weer op. Hoef je ook niks te klooien met sproeiers enzo. Maar dit is dus echt geen optie? want het MOET toch wel kunnen?
 
jww 4-2-2006 14:31 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus
[...]


idd
me broertje ook die reed met tering zware versnelling op 50cc fout afgesteld enzo. ding trok normaal op de weg nooit ze vier. op de rollerbank heel dik over de 2 kw heen.

Dat is ook logisch, ze meten de snelheid op de rollerbank. Als je dan heel zwaar vertand, kan hij dat op de weg niet redden (veel weerstand). Op de rollerbank is dit niet zo, dus haal je die top wel. Daarom heb ik nu 13 voortandwiel gehaald, dan ga ik nog iets harder, trekt nu niet helemaal perfect in z'n 6. En heb ik geen last van de roller, dus ik ga nu 80 maar op roller 90. (HEb nu tandwiel 14)
 
Dus...
BIET 4-2-2006 14:42 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]


ze hebben wel een hogere top...


maargoed, wat zijn die politie dingen toch een ruk dingen!

Maar over die carbs, waarom n?g kleiner dan normaal... omdat me dit ideaal leek. je hebt gewoon 2 goed afgestelde carbs, en als je weer snel wilt, zet je met een half uurtje werk de oude er weer op. Hoef je ook niks te klooien met sproeiers enzo. Maar dit is dus echt geen optie? want het MOET toch wel kunnen?

1. Waar haal je een kleinere carb dan ori vanaf?
2. Lijkt me niet al te gezond voor je cill. Zown 13mm is al als begrensing toegepast eigenlijk.
3. Doe er gewoon kleinere luchtslangen in
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Lykantroop 4-2-2006 14:42 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]


ze hebben wel een hogere top...


maargoed, wat zijn die politie dingen toch een ruk dingen!

Maar over die carbs, waarom n?g kleiner dan normaal... omdat me dit ideaal leek. je hebt gewoon 2 goed afgestelde carbs, en als je weer snel wilt, zet je met een half uurtje werk de oude er weer op. Hoef je ook niks te klooien met sproeiers enzo. Maar dit is dus echt geen optie? want het MOET toch wel kunnen?



ja het kan ook, maar het scheelt niks in je topsnelheid heel misschien 4 km ofzo, het meeste verschil zit in het optrekken. maar zoals al zovaak utigelegd is maakt optrekken geen hol uit op de rollerbank
 
vanwalsum 4-2-2006 14:51 Print reply

Posts: 692
ok, dan is het nu duidelijk idd. Nooit geweten dat het zo weinig scheelt op top..

En dan zei BIET.

Doe er gewoon kleinere slangen in, en wat moet ik dan bijstellen, of gaan vervangen? andere sproeiers enzo?
 

Dit topic is 8822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved