Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #34208 - NSR terugvoeren
|
Pagina 1 van 9
|
Dit topic is 8829 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
vanwalsum |
6-1-2006 23:17 |
Posts: 692 |
Ha,
Heb sinds kort een Honda NSR.
Nou loopt het ding zalig, rijdt 85, met GE2 cilinder en 16mm carb. En trekt gigantisch hard.
Maar nou wil ik er binnenkort ook mee naar school kunnen, zonder gelijk een gigantische boete van oom agent te krijgen.
Wat is de beste manier
- Originele uitlaat met prop ( nog ori zonder prop )
- Andere vertanding
Nou heb ik een vraagje over de vertanding. Overdreven voorbeeld, zou je een brommer terug mogen vertanden zodat hij gruwelijk hard optrekt maar dat zijn top maar 60 is? En dus minder risico loopt op een boete? Of trekt de brommer dan weer te hard op.
Dus hoe zit het, moet hij onder een bepaalde snelheid blijven, of mag hij ook niet heel hard optrekken.
Als hij een bepaalde snelheid rijden moet, dan ga ik liever voor een andere vertanding.
Levert dit nog ergens extra slijtage, behalve de banden?
En wat zou een ori uitlaat schelen.
Wat ik nog vergeten ben, er zit ook nog een of andere race krukas in het blok.
Groeten,
Michiel
|
|
|
|
geert-nsr |
6-1-2006 23:18 |
Posts: 6438 |
andere vertanding helpt niet zal alteid evenveel kw's op de roller geven
|
|
|
|
Quantoelicoe |
6-1-2006 23:19 |
Posts: 927 |
afvoeren d.m.v twv.. is niet echt de ideaale oplossing hierdoor gaat ie gigantische overtoeren maken op top!
je kan beter idd of orginele uitlaat kopen, of gewoon een ring in je uitlaat lassen,leggen...
|
|
|
|
khpoppema |
6-1-2006 23:22 |
Posts: 3199 |
ik denk dat je alleen met prop in uitlaat het beste kan afvoeren
(en dna wel andere tvw)
maar dan hou je zeg maar zelfde trekkracht (als je eht goed doet)
en dan snelheid 60
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Quantoelicoe |
6-1-2006 23:23 |
Posts: 927 |
Wel opieuw afstellen met ring in uitlaat
|
|
|
|
geert-nsr |
6-1-2006 23:25 |
Posts: 6438 |
orginele cilinder erop dan zal ie het best gaan lopen
|
|
|
|
BIET |
6-1-2006 23:31 |
Posts: 22355 |
ge2 is origineel tjap. Maarja doe er gewoon kleine luchtslangen in, gaat ie niet meer zo hard
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
khpoppema |
6-1-2006 23:32 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
ge2 is origineel tjap. Maarja doe er gewoon kleine luchtslangen in, gaat ie niet meer zo hard
ge2 is origineel snel tjap
gjol is ori nl
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
dthedjuh |
6-1-2006 23:32 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
andere vertanding helpt niet zal alteid evenveel kw's op de roller geven
lijkt me toch niet, kw's geven indirect de snelheid aan.
een traktor haalt oppe rollerbank ook geen bekeuring en die is ook wat zwaarder vertand
|
|
Suzuki TSX!!! |
|
vanwalsum |
6-1-2006 23:38 |
Posts: 692 |
Maar hoe zit het nu?
Meten ze de snelheid op de rollerbank? ze hebben het wel altijd over km.
Dus kan je bij wijze van spreken een heel groot achtertandwiel nemen en dan met 10 kw toch 60 rijden en dan geen bekeuring.
---------------------
Uitlaat leek mij ook het beste, maar waarom dan andere twv? en wat moet ik afstellen
|
|
|
|
FazuL NSR |
6-1-2006 23:39 |
Posts: 2046 |
org uitlaat met ringen & andere vertanding is een optie ja -zal niet meer echt hard optrekken btw. wat je beter kan doen is een originele cilinder pakken icm snelle uitlaat dat rijd veel fijner als een geknepen ge2, trekt ook niet hard op hoor maar dat hou je. of je maakt een begrenzer met schakelaar (dat is de beste optie want na een tijdje ga je toch wel weer opvoeren)
Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 6-1-2006 om 23:47 uur.
|
|
|
|
BIET |
6-1-2006 23:42 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]
ge2 is origineel snel tjap
gjol is ori nl
Je zegt het zelf schat
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Pegaso |
7-1-2006 0:01 |
Posts: 347 |
optie 1: vaste begrenzer dmv ring in uitlaat of slome luchtslang
optie 2: schakelbare electronische toerenbegrenzer
als je nog een goed idee voor een electronische begrenzer nodig hebt, roep je maar.
|
|
|
|
vanwalsum |
7-1-2006 15:23 |
Posts: 692 |
Dus optie 1 een andere uitlaat. Waarom dan trouwens een andere vertanding? En wat moet er anders afgesteld worden.
optie 3 een kleine luchtslang. Op zich ook wel relaxed, maar is dit gewoon een kwestie van ipv de dikke slang een stukkie tuinslang
optie 2 een begrenzer, is het fijnst. Alleen is er ook een begrenzer die op snelheid begrenzd? want wil dan ook gewoon het liefst nog lekker in de toeren kunnen doortrekken in lage versnellingen. Misschien kunnen jullie me er even wat soorten van noemen, en welke schade hij aanricht.
|
|
|
|
tsxj oran |
7-1-2006 15:25 |
Posts: 6498 |
prop erin
|
|
oud |
|
AOF |
7-1-2006 15:39 |
Posts: 1477 |
andere vertanding is nodig omdat je anders de laaste versnelling niet meer trekt door gebrek aan vermogen. en dan kan die op de roller nog doortrekken en gaat ie nog zo hard.
dus andere vertanding pakken zodat ie 60 gaat
|
|
|
|
Dit topic is 8829 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 9
|
|