Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR terugvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 518 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34208 - NSR terugvoeren
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 8768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 6-1-2006 23:17 Print topicpost

Posts: 692
Ha,

Heb sinds kort een Honda NSR.

Nou loopt het ding zalig, rijdt 85, met GE2 cilinder en 16mm carb. En trekt gigantisch hard.

Maar nou wil ik er binnenkort ook mee naar school kunnen, zonder gelijk een gigantische boete van oom agent te krijgen.

Wat is de beste manier

- Originele uitlaat met prop ( nog ori zonder prop )

- Andere vertanding

Nou heb ik een vraagje over de vertanding. Overdreven voorbeeld, zou je een brommer terug mogen vertanden zodat hij gruwelijk hard optrekt maar dat zijn top maar 60 is? En dus minder risico loopt op een boete? Of trekt de brommer dan weer te hard op.

Dus hoe zit het, moet hij onder een bepaalde snelheid blijven, of mag hij ook niet heel hard optrekken.

Als hij een bepaalde snelheid rijden moet, dan ga ik liever voor een andere vertanding.

Levert dit nog ergens extra slijtage, behalve de banden?

En wat zou een ori uitlaat schelen.

Wat ik nog vergeten ben, er zit ook nog een of andere race krukas in het blok.

Groeten,

Michiel
 

geert-nsr 6-1-2006 23:18 Print reply

Posts: 6438
andere vertanding helpt niet zal alteid evenveel kw's op de roller geven

 
Quantoelicoe 6-1-2006 23:19 Print reply

Posts: 927
afvoeren d.m.v twv.. is niet echt de ideaale oplossing hierdoor gaat ie gigantische overtoeren maken op top!

je kan beter idd of orginele uitlaat kopen, of gewoon een ring in je uitlaat lassen,leggen...
 
khpoppema 6-1-2006 23:22 Print reply

Posts: 3199
ik denk dat je alleen met prop in uitlaat het beste kan afvoeren

(en dna wel andere tvw)

maar dan hou je zeg maar zelfde trekkracht (als je eht goed doet)

en dan snelheid 60
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Quantoelicoe 6-1-2006 23:23 Print reply

Posts: 927
Wel opieuw afstellen met ring in uitlaat
 
geert-nsr 6-1-2006 23:25 Print reply

Posts: 6438
orginele cilinder erop dan zal ie het best gaan lopen
 
BIET 6-1-2006 23:31 Print reply

Posts: 22355
ge2 is origineel tjap. Maarja doe er gewoon kleine luchtslangen in, gaat ie niet meer zo hard
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
khpoppema 6-1-2006 23:32 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
ge2 is origineel tjap. Maarja doe er gewoon kleine luchtslangen in, gaat ie niet meer zo hard



ge2 is origineel snel tjap

gjol is ori nl
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
dthedjuh 6-1-2006 23:32 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
andere vertanding helpt niet zal alteid evenveel kw's op de roller geven




lijkt me toch niet, kw's geven indirect de snelheid aan.

een traktor haalt oppe rollerbank ook geen bekeuring en die is ook wat zwaarder vertand
 
Suzuki TSX!!!
vanwalsum 6-1-2006 23:38 Print reply

Posts: 692
Maar hoe zit het nu?

Meten ze de snelheid op de rollerbank? ze hebben het wel altijd over km.

Dus kan je bij wijze van spreken een heel groot achtertandwiel nemen en dan met 10 kw toch 60 rijden en dan geen bekeuring.

---------------------

Uitlaat leek mij ook het beste, maar waarom dan andere twv? en wat moet ik afstellen
 
FazuL NSR 6-1-2006 23:39 Print reply

Posts: 2046
org uitlaat met ringen & andere vertanding is een optie ja -zal niet meer echt hard optrekken btw. wat je beter kan doen is een originele cilinder pakken icm snelle uitlaat dat rijd veel fijner als een geknepen ge2, trekt ook niet hard op hoor maar dat hou je. of je maakt een begrenzer met schakelaar (dat is de beste optie want na een tijdje ga je toch wel weer opvoeren)

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 6-1-2006 om 23:47 uur.
 
BIET 6-1-2006 23:42 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]



ge2 is origineel snel tjap

gjol is ori nl

Je zegt het zelf schat
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Pegaso 7-1-2006 0:01 Print reply

Posts: 347
optie 1: vaste begrenzer dmv ring in uitlaat of slome luchtslang
optie 2: schakelbare electronische toerenbegrenzer

als je nog een goed idee voor een electronische begrenzer nodig hebt, roep je maar.
 
vanwalsum 7-1-2006 15:23 Print reply

Posts: 692
Dus optie 1 een andere uitlaat. Waarom dan trouwens een andere vertanding? En wat moet er anders afgesteld worden.

optie 3 een kleine luchtslang. Op zich ook wel relaxed, maar is dit gewoon een kwestie van ipv de dikke slang een stukkie tuinslang

optie 2 een begrenzer, is het fijnst. Alleen is er ook een begrenzer die op snelheid begrenzd? want wil dan ook gewoon het liefst nog lekker in de toeren kunnen doortrekken in lage versnellingen. Misschien kunnen jullie me er even wat soorten van noemen, en welke schade hij aanricht.



 
tsxj oran 7-1-2006 15:25 Print reply

Posts: 6498
prop erin
 
oud
AOF 7-1-2006 15:39 Print reply

Posts: 1477
andere vertanding is nodig omdat je anders de laaste versnelling niet meer trekt door gebrek aan vermogen. en dan kan die op de roller nog doortrekken en gaat ie nog zo hard.
dus andere vertanding pakken zodat ie 60 gaat
 

Dit topic is 8768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved