Dit is het project van men broer met zen honda x8r-s
bewerken van MHR replica 70cc
gisteren kwam ik dus op een ideetje om de spoelers van een mhr rep cilinder wat aan te passen, en toevallig had ik in men kelder tss de rommel nog een gare cilinder gevonden.
cilindertje :
poortmapje:
zoals je al kan zien valt der zo niet meer veel mee aan te vangen,
oplappen dus die handel
even met de honer derdoor en wat opschuren zodat de grootsje krassen er uit zijn en het begint terug op een nicasilwant te lijken.
zoals je op de foto ziet zijn de fluiters nogal klein dus dacht ik even beunen met die dremel, ofzoiets
bewerkte kant:
originele kant:
ik heb nu dus 1 helft volledig afgewerkt en de andere origineel gelaten zodat je het verschil kan zien
deze cilinder is maar een experiment de prestaties zullen door de stukke cilinderwant zeer laag liggen.
cilinder langs boven en onder:
de volgende stap is dus de andere helft ook zo bewerken, een lichte hoonbeurt geven, en dan even testen zien wat het geeft, hopelijk wilt de cilinder nog wat compressie geven.
ik heb mss ook nog een kleine aanpassing voor de inlaat in gedachte ma da verklap ik nie
Reacties van mensen met ervaring zijn altijd welkom
ahaa de uitlaatpoort is afgewerkt en we wachten enkel nog op een zuiger
hier de wouter aant helpe
nieuwe uitlaatpoort:
nieuwe uitlaatgang:
de nieuwe poortmap:
De motor draait!!!
er zit een occasie zuiger in die nog goed was, zuigerveren zijn als nieuw, het is de bedoeling met deze zuiger zwaar te rodderen en nadien er een nieuwe in te zetten, er word dan natuurlijk voor een bijpassende uitlaat en carbu gezorgt.
de volgende stap is het carterdeksel eens onder handen te nemen.
ben al wat met de carbu bezig geweest, kelk geflowed en wat opgepoetst
keep on tuning!!!
zelfbouw expansieuitlaat op 50cc cilinder
Expansie uitlaat berekent met de formules van frits overmars.
materiaal: inoxe plaat , dikte: 1mm
Scooter: Honda x8r
Setup:
-Standaart cilinder met bijgewerkt uitlaatpoort, spoelpoorten en verlichte zuiger
-12mm Carburator met honda luchtdoos
-Pedersini CDI
-Malossi multivar vario met polini airspeed en Kelvar beld
- honda koppeling
uitslagen uitgeknipt en rondgehamerd.
de conussen zijn af
constructie van 180° bocht met straal : 80mm.
eerst prototype uit pvc gemaakt.
stage 3 expansie uitlaat gereed om afgelast te worden.
Hier is em dan afgelast en geplaceert, alleen nog ophanging en demper fixen.
Uitlaat is volledig af.
Hier zie je hoe de demper is opgebouwd
Kheb gekozen om de demper er recht op te zetten, krijgt hij een beetje een race look, nu nog 500km roderen omdat er een nieuwe zuiger inzit en dan de pijp eens toere late draaie
komt in orde.
zorgen voor de carburatie:
Dit word dus de inlaat van de honda:
- mikuni 21mm
- snel Inox spruitstuk
- malossi VL9 membraam
- luchtfilter is nog een raadsel
enkele pics van het nieuwe spruitstuk
malossi VL9 zonder carbon kleppen