Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - project: honda x8r-s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 627 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34188 - project: honda x8r-s
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki gt50 6-1-2006 0:19 Print topicpost

Posts: 561
Dit is het project van men broer met zen honda x8r-s

bewerken van MHR replica 70cc

gisteren kwam ik dus op een ideetje om de spoelers van een mhr rep cilinder wat aan te passen, en toevallig had ik in men kelder tss de rommel nog een gare cilinder gevonden.
cilindertje :


poortmapje:


zoals je al kan zien valt der zo niet meer veel mee aan te vangen,
oplappen dus die handel
even met de honer derdoor en wat opschuren zodat de grootsje krassen er uit zijn en het begint terug op een nicasilwant te lijken.
zoals je op de foto ziet zijn de fluiters nogal klein dus dacht ik even beunen met die dremel, ofzoiets



bewerkte kant:



originele kant:



ik heb nu dus 1 helft volledig afgewerkt en de andere origineel gelaten zodat je het verschil kan zien
deze cilinder is maar een experiment de prestaties zullen door de stukke cilinderwant zeer laag liggen.

cilinder langs boven en onder:



de volgende stap is dus de andere helft ook zo bewerken, een lichte hoonbeurt geven, en dan even testen zien wat het geeft, hopelijk wilt de cilinder nog wat compressie geven.

ik heb mss ook nog een kleine aanpassing voor de inlaat in gedachte ma da verklap ik nie
Reacties van mensen met ervaring zijn altijd welkom



ahaa de uitlaatpoort is afgewerkt en we wachten enkel nog op een zuiger

hier de wouter aant helpe


nieuwe uitlaatpoort:


nieuwe uitlaatgang:


de nieuwe poortmap:


De motor draait!!!
er zit een occasie zuiger in die nog goed was, zuigerveren zijn als nieuw, het is de bedoeling met deze zuiger zwaar te rodderen en nadien er een nieuwe in te zetten, er word dan natuurlijk voor een bijpassende uitlaat en carbu gezorgt.
de volgende stap is het carterdeksel eens onder handen te nemen.

ben al wat met de carbu bezig geweest, kelk geflowed en wat opgepoetst



keep on tuning!!!



zelfbouw expansieuitlaat op 50cc cilinder


Expansie uitlaat berekent met de formules van frits overmars.
materiaal: inoxe plaat , dikte: 1mm
Scooter: Honda x8r
Setup:
-Standaart cilinder met bijgewerkt uitlaatpoort, spoelpoorten en verlichte zuiger
-12mm Carburator met honda luchtdoos
-Pedersini CDI
-Malossi multivar vario met polini airspeed en Kelvar beld
- honda koppeling






uitslagen uitgeknipt en rondgehamerd.



de conussen zijn af



constructie van 180° bocht met straal : 80mm.
eerst prototype uit pvc gemaakt.



stage 3 expansie uitlaat gereed om afgelast te worden.



Hier is em dan afgelast en geplaceert, alleen nog ophanging en demper fixen.


Uitlaat is volledig af.



Hier zie je hoe de demper is opgebouwd









Kheb gekozen om de demper er recht op te zetten, krijgt hij een beetje een race look, nu nog 500km roderen omdat er een nieuwe zuiger inzit en dan de pijp eens toere late draaie komt in orde.


zorgen voor de carburatie:

Dit word dus de inlaat van de honda:
- mikuni 21mm
- snel Inox spruitstuk
- malossi VL9 membraam
- luchtfilter is nog een raadsel

enkele pics van het nieuwe spruitstuk









malossi VL9 zonder carbon kleppen

 

mcdronkz 6-1-2006 0:21 Print reply

Posts: 32777
gaar

nah

wel leuk bezig

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 6-1-2006 om 0:21 uur.
 
Mitch_ 6-1-2006 0:22 Print reply

Posts: 346
Haha die uitlaat, zo zie je ze niet vaak , wel grappig

Dit bericht is gewijzigd door Mitch_ op 6-1-2006 om 0:22 uur.
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
mulder 6-1-2006 0:22 Print reply

Posts: 13701
van alle carbs. waar je de moeite voor kon nemen om pas te maken, waarom die
 
mcdronkz 6-1-2006 0:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
van alle carbs. waar je de moeite voor kon nemen om pas te maken, waarom die


omdat het een typische honda carb is :/
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 6-1-2006 0:24 Print reply

Posts: 12846
Ziet er goed uit .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mcdronkz 6-1-2006 0:25 Print reply

Posts: 32777
vlakschuif is voor nerds btw

rondschuif en gaskleppen aan de macht
 
mulder 6-1-2006 0:26 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
vlakschuif is voor nerds btw

rondschuif en gaskleppen aan de macht


tijdje geleden kraakte je me 24mm omdat het een ronds. was
 
[RRT] Lost-P 6-1-2006 0:26 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
van alle carbs. waar je de moeite voor kon nemen om pas te maken, waarom die



Waarom niet, met die uitlaat gaat het toch geen topprestaties leveren... dit is een goedkoop alternatief
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 6-1-2006 0:28 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


tijdje geleden kraakte je me 24mm omdat het een ronds. was


ja oke ik ben van mening veranderd
 
onraad 6-1-2006 0:40 Print reply
Posts: 593
Ik vind de uitlaat ( vooral de demper ) denk ik net iets te ver uitsteken naar achteren. Ik kan het niet helemaal zeker zien maar volgens mij steekt hij achter de scoot uit en dat is echt geen zicht.

Verder mooi gedaan.
 
Baasbas 6-1-2006 0:42 Print reply
Posts: 2176
en nou alle scooternoobs wijsmaken dat het een nieuwe polini evo uitlaat is :P ohja, en je kan nu 140


 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Mr Pain 6-1-2006 1:58 Print reply
Posts: 4966
de afstand vanaf de fluitpoort tot de spoelpoort is wel link naar mijn idee, als die vastloopt dan is het daarop denk ik.


 
NX 125 6-1-2006 7:47 Print reply

Posts: 987
die pijp ziet er ijg niet uit maar toch wel leuk gemaakt
het zou mij nooit gelukt zijn

ben is benieuwd naar prestaties
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
-Tom- 6-1-2006 9:52 Print reply

Posts: 4151
weet je zeker dat je die pijp goed uitgerekend hebt :P
 
FTS Member
Rensmx 6-1-2006 10:15 Print reply

Posts: 903
Scooters zijn kut, maar wel leuk tune projectje idd.
Had het gewoon op een echte brommer gedaan
 

Dit topic is 10901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved