Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het beest is terug :-)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34183 - Het beest is terug :-)
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 5-1-2006 20:41 Print topicpost

Posts: 20445
eindelijk, na 2,5 maand mag ik meededelen dat Het beest AKA Chris zijn ragbak mtx is wedergekeerd is ons midden.

De wijze erop was weer fantastisch, met me nieuwe 80 cc (huis tuin en voor keukentjoend). heb ik wel wel te evrstaan 3,5 uur over 20 km gedaan.
Topsnelheid lag rond de 90 kmph.
Maar de rit werd helaas weer eens teveel gekenmerkd door wilde tegenslagen.
Toen yannick (yudb) en ik aan de wilde overlevingstocht van Amsterdam naar Weesp begonnen merkten we al snel dat we een lichtelijk groot valse lucht probleem hadden.
Ook was de gaskabel die alleen nog maar volgas wilde weer van de partij.
Zonder uitlaatpakking (waren we uuhm kwijt )en de uitlaat vast met ijzerdraad voor het extra beungehalte, zijn we richting diemen gereden om daar ter hoogte van de VEN, een wel heel merwaardigfe lucht op te snuiven die opsteeg van het moterblok.
Na instensief onderzoek in de MAC, bleek waterpomp voornamelijk lucht te verplaatsen, enige vorm van water was dan ook ver te zoeken.
Na diepgaand onderzoeken die gepaard ging met een half pakje Shag en het verspillen van enige liters Spa Blauw (gekocht voor een vriendenprijsje bij het lokale tankstation)
kwamen wij er achter dat we het aftap boutje van het koelsysteem waaarschijnlijk ergens ter hoogte van de Middenweg hadden achtergelaten.
(aaandraaien was misschien een goede oplossing geweest, voordat we weggingen, maarja iedereen vergee wel eens wat.. )
Na wat reserve onderdelen uit het frame gedraaid te hebben met de ook geleende combinatie tang van het tankstation, hebebn we dit probleem met behulp van 3 pakjes Hubbabubba kauwgom kunnen verhelpen)
We konden dus weer verder
Maar eerst, we hadden nog kaugwom over en daarmee hebben we definitief het valse lucht probleem rond het spruitstuk om zeep geholpen.
Hierna vervolgten wij onze tocht richting Weesp, daarbij werd onze topsnelheid bereikt, dit was circa 90 kmph. helaas is geen hogere top kunnen constanteren want onze prachtige antieke ijzedraad constructie waar de uitlaat aan hing, vond het mooi geweest.

*zucht*

Wij vervolgen de resterende 3 km zonder uitlaat, voor het extra spannende effect
En inderdaad dit werd ons voor het stoplicht met 4000 toeren p/m niet in dank afgenomen door die arme fietser die nou net zijn rijwiel naast ons parkeerde.
Uhm, eind goed al goed, we zijn nu were thuis, de helft van de nieuwe onderdelen is los gekomen en de andere helft heb ik nu me sterke twijfel;s over

Maaarrrr.. Hij is terug, tot op de meetings

p.s ( en dan heb ik het nog niet eens over de schakelproblemen gehad )

uhmpf, waarom ik dit vertel?
zodat je voortaan wel 3 x nadenkt coordat je de weg opgaat zonder alles na te lopen of het wel vast zit

eeen.. het is dus officieel bewezen dat een MBX80LC best zonder enige vorm van koeling kan lopen en dat KVS dus eigenlijk compleet nutteloos is


 

EvilCindy 5-1-2006 20:45 Print reply

Posts: 1167
lol
 
| Officieel Hardcore Gangster | Fear comes full circle | Schijt aan alles... Helaas... |
Joostvdw 5-1-2006 20:45 Print reply

Posts: 4789
je had rijwindkoeling
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
70cc tsx 5-1-2006 20:46 Print reply

Posts: 1015
wahaha net als in dakar jij bent de held van de dag
 
honda_2takt_power 5-1-2006 20:46 Print reply

Posts: 6744
lekker beun
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
christianos 5-1-2006 20:46 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
je had rijwindkoeling

enige vorm van geforceerde luchtkoeling door de luchtverplaatsing van me waterpomp
 
Terror 5-1-2006 20:48 Print reply

Posts: 9269
heerlijk chris
 
Joostvdw 5-1-2006 20:49 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

enige vorm van geforceerde luchtkoeling door de luchtverplaatsing van me waterpomp


whehe idd

betwijfel aleen of je rad zo effectief is als air-air cooler
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 5-1-2006 20:49 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


whehe idd

betwijfel aleen of je rad zo effectief is als air-air cooler

het loopt er wel op

dus het kan
 
tsxj oran 5-1-2006 20:52 Print reply

Posts: 6498
tsja met deze temperatuur zal je toch ook weer niet zo veel last van ernstige hitte hebben gehad
als je dit mer 30 graden had geprobeerd had de kans geweest dat je brommer steeds zwaarder gaat lopen totdat hij stil staat
btw je komt toch ook wel naar de breukelen meeting
 
oud
70cc tsx 5-1-2006 20:52 Print reply

Posts: 1015
hoe heet kan een brommer eigenlijk worden maximaal?

 
HayeSM 5-1-2006 20:53 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
hoe heet kan een brommer eigenlijk worden maximaal?


graad of 90

 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
christianos 5-1-2006 20:53 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
hoe heet kan een brommer eigenlijk worden maximaal?


de verf begon van de cilinder af te bladderen (ori verf ja )
 
Joostvdw 5-1-2006 20:53 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
hoe heet kan een brommer eigenlijk worden maximaal?



moet ie ook nog rijden?

zo'n 80-90 graden lijkt me max?

ideaal is zo'n 70 dacht ik
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
HayeSM 5-1-2006 20:53 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

de verf begon van de cilinder af te bladderen (ori verf ja )


 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Kampersjaak 5-1-2006 20:54 Print reply

Posts: 12285
ja klopt,
60 tot 70 graden is ideal
 
oderint dum metuant

Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved