eindelijk, na 2,5 maand mag ik meededelen dat Het beest AKA Chris zijn ragbak mtx is wedergekeerd is ons midden.
De wijze erop was weer fantastisch, met me nieuwe 80 cc (huis tuin en voor keukentjoend). heb ik wel wel te evrstaan 3,5 uur over 20 km gedaan.
Topsnelheid lag rond de 90 kmph.
Maar de rit werd helaas weer eens teveel gekenmerkd door wilde tegenslagen.
Toen yannick (yudb) en ik aan de wilde overlevingstocht van Amsterdam naar Weesp begonnen merkten we al snel dat we een lichtelijk groot valse lucht probleem hadden.
Ook was de gaskabel die alleen nog maar volgas wilde weer van de partij.
Zonder uitlaatpakking (waren we uuhm kwijt
)en de uitlaat vast met ijzerdraad voor het extra beungehalte, zijn we richting diemen gereden om daar ter hoogte van de VEN, een wel heel merwaardigfe lucht op te snuiven die opsteeg van het moterblok.
Na instensief onderzoek in de MAC, bleek waterpomp voornamelijk lucht te verplaatsen, enige vorm van water was dan ook ver te zoeken.
Na diepgaand onderzoeken die gepaard ging met een half pakje Shag en het verspillen van enige liters Spa Blauw (gekocht voor een vriendenprijsje bij het lokale tankstation)
kwamen wij er achter dat we het aftap boutje van het koelsysteem waaarschijnlijk ergens ter hoogte van de Middenweg hadden achtergelaten.
(aaandraaien was misschien een goede oplossing geweest, voordat we weggingen, maarja iedereen vergee wel eens wat..
)
Na wat reserve onderdelen uit het frame gedraaid te hebben met de ook geleende combinatie tang van het tankstation, hebebn we dit probleem met behulp van 3 pakjes Hubbabubba kauwgom kunnen verhelpen)
We konden dus weer verder
Maar eerst, we hadden nog kaugwom over en daarmee hebben we definitief het valse lucht probleem rond het spruitstuk om zeep geholpen.
Hierna vervolgten wij onze tocht richting Weesp, daarbij werd onze topsnelheid bereikt, dit was circa 90 kmph. helaas is geen hogere top kunnen constanteren want onze prachtige antieke ijzedraad constructie waar de uitlaat aan hing, vond het mooi geweest.
*zucht*
Wij vervolgen de resterende 3 km zonder uitlaat, voor het extra spannende effect
En inderdaad dit werd ons voor het stoplicht met 4000 toeren p/m niet in dank afgenomen door die arme fietser die nou net zijn rijwiel naast ons parkeerde.
Uhm, eind goed al goed, we zijn nu were thuis, de helft van de nieuwe onderdelen is los gekomen en de andere helft heb ik nu me sterke twijfel;s over
Maaarrrr.. Hij is terug, tot op de meetings
p.s ( en dan heb ik het nog niet eens over de schakelproblemen gehad
)
uhmpf, waarom ik dit vertel?
zodat je voortaan wel 3 x nadenkt coordat je de weg opgaat zonder alles na te lopen of het wel vast zit
eeen.. het is dus officieel bewezen dat een MBX80LC best zonder enige vorm van koeling kan lopen en dat KVS dus eigenlijk compleet nutteloos is