Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ks50 WC niet op kenteken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34177 - ks50 WC niet op kenteken?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skeez 5-1-2006 19:48 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DE HAMER
[...]


ik dacht dat ze niet keken naar vermogen of cilinderinhoud...?


als je 'm laat keuren wel...
 
bobje 5-1-2006 19:49 Print reply

Posts: 2955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


bij zundapp hebben ze dat veranderd, daar is het WC (water cooled), maar komt op hetzelfde neer als LC

ik snap trouwens ook niet hoe je WC als luchtgekoeld kan aanzien of hoe je LC als luchtcooled kan zien (luchtcooled bestaat niet...) maargoed


ik dacht ook WC=windcooled, had best gekund.
 
Sooner or later it's lager time
mcdronkz 5-1-2006 19:57 Print reply

Posts: 32777
ik geloof dat het er niet echt toe doet op welke manier deze brommer gekoeld is, dus mocht iemand zich geroepen voelen om hier toch over door te gaan, verzoek ik diegene toch vriendelijk om daarover een nieuw topic te starten.
 
zundappchef 5-1-2006 19:57 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]


als je 'm laat keuren wel...



als je uhm op keteken wil hebben zal ie gekeurt moeten worde en dan moet je andere cilinder der op hebbe
 
1000 v twin rotax biatch
Kampersjaak 5-1-2006 20:01 Print reply

Posts: 12285
kreidler heeft toch ook de 50cc motor

edit: kennis van mij rijd daarmee

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 5-1-2006 om 20:01 uur.
 
oderint dum metuant
Skeez 5-1-2006 20:01 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



als je uhm op keteken wil hebben zal ie gekeurt moeten worde en dan moet je andere cilinder der op hebbe


idd...

De RDW is ook niet dom; een prop in de uitlaat volstaat niet, je moet een onomkeerbare technische aanpassing doen zodat de bromfiets niet harder loopt dan 50 (of wat was 't).
 
Jarco 5-1-2006 20:02 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]


idd...

De RDW is ook niet dom; een prop in de uitlaat volstaat niet, je moet een onomkeerbare technische aanpassing doen zodat de bromfiets niet harder loopt dan 50 (of wat was 't).



Een ring in de uitlaat kan wel hooor'
 
Skeez 5-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



Een ring in de uitlaat kan wel hooor'


Als de bromfiets daarmee nog steeds goed loopt misschien wel ja
 
mcdronkz 5-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
kreidler heeft toch ook de 50cc motor

edit: kennis van mij rijd daarmee

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 5-1-2006 om 20:01 uur.


klopt, de kreidler rs50
 
mr200r 6-1-2006 12:51 Print reply
Posts: 5122
Bij de motorzaak waar ik vaak werk,stond een ks50waterkoeling
gewoon op motorkenteken het was een 530,mischien komt hij uit
duitsland?
En heeft hij geen papieren dan kun je hem niet als brommer en ook niet als motor keuren.
 
mr200r
-Tom- 6-1-2006 13:04 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


klopt, de kreidler rs50

blaat
Gewoon een Kreidler RS, niks bijzonders hoor en is 49,9cc
Ik zal 't nog ff kort uitleggen:
Als je een duitse/zwitserse brommer hebt, die ORIGINEEL in dat land ook als bromfiets daaro is uitgegeven, dus 45 km/h rijdt daar, kan je hier naar de normale kentekening. Je moet wss dan extra informatie opsturen, dus aan kunnen tonen dat het in het aldn van herkomst een bromfiets was die origineel daar gewoon 45 km/h rijd.
Als je zo'n duitse bromfiets hebt die daar origineel >45 km/h reed, dus daar als lichte motorfiets aka kleinkraftrad was uitgegeven (bv kreidler RS, en de snellere zundapps), dan kan je ze wel laten kentekenen als bromfiets, alleen moet je dan de importkeuring doen. En daar kijken ze w?l naar je snelheid. Dus daar moet je brommer wel 45 km/h rijden en goede remmen en shit hebben. En een ring in de uitlaat helpt dan niet echt, als je daar een dikke 18mm bing hebt hangen.
 
FTS Member
Kampersjaak 6-1-2006 13:10 Print reply

Posts: 12285
die kennis van mij heeft er gewoon een kenteken op zitten van een motor
en is een kreidler 50cc
 
oderint dum metuant
-Tom- 6-1-2006 13:11 Print reply

Posts: 4151
Ja...? Dat hebben eer meerdere, ook dat is niet speciaal :P
 
FTS Member
Kampersjaak 6-1-2006 13:18 Print reply

Posts: 12285
nee maar dat is ook nooit een brommert geweest
 
oderint dum metuant
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-1-2006 13:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
(het is LC niet WC) Liquid Cooled niet luchtcooled

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 5-1-2006 om 19:27 uur.



bij zundapp heet dat wc, dat is het type

je hebt 2 soorten watergekoelde cilinders, grote en kleine cilinder

dan kun je ook nog kijken naar het cilindernummer, 280...... of 284.....

280 is legaal hier, bij een nieuwer type van rond 86
284 is nooit legaal geweest
grote cilinder is meestal legaal

dus kijk die nummers na, en kijk of er een nl keurmerk in het frame staat

heeft die gast papieren bij die brommer?
 

Dit topic is 6364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved