Skeez |
5-1-2006 19:48 |
Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DE HAMER
[...]
ik dacht dat ze niet keken naar vermogen of cilinderinhoud...?
als je 'm laat keuren wel...
|
|
|
|
bobje |
5-1-2006 19:49 |
Posts: 2955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
bij zundapp hebben ze dat veranderd, daar is het WC (water cooled), maar komt op hetzelfde neer als LC
ik snap trouwens ook niet hoe je WC als luchtgekoeld kan aanzien of hoe je LC als luchtcooled kan zien (luchtcooled bestaat niet...) maargoed
ik dacht ook WC=windcooled, had best gekund.
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
mcdronkz |
5-1-2006 19:57 |
Posts: 32777 |
ik geloof dat het er niet echt toe doet op welke manier deze brommer gekoeld is, dus mocht iemand zich geroepen voelen om hier toch over door te gaan, verzoek ik diegene toch vriendelijk om daarover een nieuw topic te starten.
|
|
|
|
zundappchef |
5-1-2006 19:57 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]
als je 'm laat keuren wel...
als je uhm op keteken wil hebben zal ie gekeurt moeten worde en dan moet je andere cilinder der op hebbe
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Kampersjaak |
5-1-2006 20:01 |
Posts: 12285 |
kreidler heeft toch ook de 50cc motor
edit: kennis van mij rijd daarmee
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 5-1-2006 om 20:01 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
Skeez |
5-1-2006 20:01 |
Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
als je uhm op keteken wil hebben zal ie gekeurt moeten worde en dan moet je andere cilinder der op hebbe
idd...
De RDW is ook niet dom; een prop in de uitlaat volstaat niet, je moet een onomkeerbare technische aanpassing doen zodat de bromfiets niet harder loopt dan 50 (of wat was 't).
|
|
|
|
Jarco |
5-1-2006 20:02 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skeez
[...]
idd...
De RDW is ook niet dom; een prop in de uitlaat volstaat niet, je moet een onomkeerbare technische aanpassing doen zodat de bromfiets niet harder loopt dan 50 (of wat was 't).
Een ring in de uitlaat kan wel hooor'
|
|
|
|
Skeez |
5-1-2006 20:03 |
Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
Een ring in de uitlaat kan wel hooor'
Als de bromfiets daarmee nog steeds goed loopt misschien wel ja
|
|
|
|
mcdronkz |
5-1-2006 20:03 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
kreidler heeft toch ook de 50cc motor
edit: kennis van mij rijd daarmee
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 5-1-2006 om 20:01 uur.
klopt, de kreidler rs50
|
|
|
|
mr200r |
6-1-2006 12:51 |
Posts: 5122 |
Bij de motorzaak waar ik vaak werk,stond een ks50waterkoeling
gewoon op motorkenteken het was een 530,mischien komt hij uit
duitsland?
En heeft hij geen papieren dan kun je hem niet als brommer en ook niet als motor keuren.
|
|
mr200r |
|
-Tom- |
6-1-2006 13:04 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
klopt, de kreidler rs50
blaat
Gewoon een Kreidler RS, niks bijzonders hoor en is 49,9cc
Ik zal 't nog ff kort uitleggen:
Als je een duitse/zwitserse brommer hebt, die ORIGINEEL in dat land ook als bromfiets daaro is uitgegeven, dus 45 km/h rijdt daar, kan je hier naar de normale kentekening. Je moet wss dan extra informatie opsturen, dus aan kunnen tonen dat het in het aldn van herkomst een bromfiets was die origineel daar gewoon 45 km/h rijd.
Als je zo'n duitse bromfiets hebt die daar origineel >45 km/h reed, dus daar als lichte motorfiets aka kleinkraftrad was uitgegeven (bv kreidler RS, en de snellere zundapps), dan kan je ze wel laten kentekenen als bromfiets, alleen moet je dan de importkeuring doen. En daar kijken ze w?l naar je snelheid. Dus daar moet je brommer wel 45 km/h rijden en goede remmen en shit hebben. En een ring in de uitlaat helpt dan niet echt, als je daar een dikke 18mm bing hebt hangen.
|
|
FTS Member |
|
Kampersjaak |
6-1-2006 13:10 |
Posts: 12285 |
die kennis van mij heeft er gewoon een kenteken op zitten van een motor
en is een kreidler 50cc
|
|
oderint dum metuant |
|
-Tom- |
6-1-2006 13:11 |
Posts: 4151 |
Ja...? Dat hebben eer meerdere, ook dat is niet speciaal :P
|
|
FTS Member |
|
Kampersjaak |
6-1-2006 13:18 |
Posts: 12285 |
nee maar dat is ook nooit een brommert geweest
|
|
oderint dum metuant |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-1-2006 13:18 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
(het is LC niet WC) Liquid Cooled niet luchtcooled
Dit bericht is gewijzigd door mulder op 5-1-2006 om 19:27 uur.
bij zundapp heet dat wc, dat is het type
je hebt 2 soorten watergekoelde cilinders, grote en kleine cilinder
dan kun je ook nog kijken naar het cilindernummer, 280...... of 284.....
280 is legaal hier, bij een nieuwer type van rond 86
284 is nooit legaal geweest
grote cilinder is meestal legaal
dus kijk die nummers na, en kijk of er een nl keurmerk in het frame staat
heeft die gast papieren bij die brommer?
|
|
|
|