Ik wil dus bij m'n NSR de blokjes gaan vervangen, blokjes eraf gehaald en dus ook remklauw. Naar de dealer en nieuwe blokjes gehaald. Maar die passen er dus niet tussen omdat de cilinders nog in de zelfde stand staan. Maar krijg die dingen met geen mogelijkheid terug! ik heb er op het laatst met een hamer op staan rammen.. maar geen beweging.. helemaal niks! Enig idee hoe ik die cilinders los kan krijgen? heb boven het kapje al wel van het reservoirtje af. Hoop dat jullie het weten, want wil vanavond rijden.
wss zitten ej zuigers vast door vuil.
beste is gewoon zuigers eruit halen door ze er helemaal uit te pompen en dan schoonmaken en terug erin en als hij dan begint te lekken dan remklauwrevicatie setje kopen(zuigers plus die keeringen)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
ook met een cilinder die niet terug komen wil?
Help het misschien door er olie proberen langs te spuiten?
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 5-1-2006 om 17:41 uur.
de zuiger gaat er wss wel met pompen eruit omdat daar gewoon veel meer kracht achter zit. en olie helpt wss niet want om de zugier zit een keering die ervoor zorgt dat er geen remvloeistof of luchts langs de zuiger kan
Wrom moet je die cilinder eruit krijgen? Bij auto's pak je een grote waterpomptang en ken je hem gewoon trug duwen, hoef je later ook niet meer te ontluchten en shit, dus lijkt mij dat je dat ook ken doen. (dits wat ik uit je verhaal opmaakte als ik het goed begrijp)
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
het is heel simpel: je schroeft de slang van je remklauw af, die olie vang je op ofzo, als de olie ook uit de klauw is, dan kan je hem gewoon in de bankschroef zetten met doekje oid ertussen en dan aandraaien, en dan gaat het makkelijk, dan blokken erop, bijvullen, ontluchten, klaar!!
ja, maar als die zuigers heel erg vast gaan zitten. Doen ze toch wel na verloop van tijd. dan gaan de zuigers corroderen en moet je ze gewoon ff terug drukken.
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Heb de bankschroef van de werkbank geschroeft. Daarna de klauw ertussen gedraait, en zo met vreselijke angst en met man en macht het ding aangedraait, en ze zo naar beneden gekregen. Heb alles verder gewoon laten zitten, dus niet de slang eraf gehaald. Toen nieuwe blokken erop en 3 keer pompen en vast zaten ze. Toen een stukje gereden en steeds flinke noodstoppen gemaakt. Dus lopen ze bijna niet meer aan. En remt lekker doseerbaar.