Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ABS op brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34171 - ABS op brommer
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raffel 5-1-2006 16:41 Print reply

Posts: 1226
...

je weet 101% zeker dat t precies dat ding was van 50-70E?
 
-Dennis- 5-1-2006 16:46 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
systeem zorg er voor dat idd je wiel niet blokeerd zo dra je hem vol in knijpt.

wat doet het. tja zelfde als bij de auto. zo dra je vol in de remmen gaat gaat hij schokken om dat hij de zuigers supper snel open en dicht drukt.

dit systeem werkt wel degelijk want zag het een poosje geleden bij motorexperience, en lieten ze zien wat het verschil was met een motor met abs en zonder. scheelde zeker enkele meters.


lijkt me duidelijk zo .. gooi maar weer dicht dit


het werkt ook zker wel maar dit is op de motor, hier nog even het filmpje voor de liefhebbers

Dit bericht is gewijzigd door -Dennis- op 5-1-2006 om 16:47 uur.
 
nee, dat mag niet
AOF 5-1-2006 16:56 Print reply

Posts: 1477
ja maar dat is echte abs of niet?
 
-Dennis- 5-1-2006 16:57 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
ja maar dat is echte abs of niet?


ja, maar iedereen heeft het toch over de echte abs hier
 
nee, dat mag niet
Raffel 5-1-2006 17:00 Print reply

Posts: 1226
lekker ontopic dan..
 
Evilmex 5-1-2006 17:15 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


ja, maar iedereen heeft het toch over de echte abs hier



Nee niet echt
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Almer 5-1-2006 17:18 Print reply

Posts: 3325
in het filmpje is echte ABS... wordt ook duidelijk gezegd "de computer gaat voor je nadenken". Echte ABS werkt ook met een computer, waardoor je niet in hoeft te stellen wanneer je wielen blokkeren... Dit is gewoon kolder... Ik denk dat het zorgt dat je achterrem niet meer remt dan je voorrem, zoiets... waar moet je het eigenlijk precies monteren?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
HayeSM 5-1-2006 17:22 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
in het filmpje is echte ABS... wordt ook duidelijk gezegd "de computer gaat voor je nadenken". Echte ABS werkt ook met een computer, waardoor je niet in hoeft te stellen wanneer je wielen blokkeren... Dit is gewoon kolder... Ik denk dat het zorgt dat je achterrem niet meer remt dan je voorrem, zoiets... waar moet je het eigenlijk precies monteren?


tusse je pomp en je klauw
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Joostvdw 5-1-2006 17:39 Print reply

Posts: 4789
die test met moto experience was gewoon op een bmw met of zonder fabrieks abs, niet zo'n aftermarket dinges

denk dat het idd een begrenzer is, vol inknijpen is dat niet gelijk aan volle remdruk op je schijf
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Gijs-MB5 5-1-2006 17:42 Print reply
Posts: 71
De ABS waar de meeste het hier over hebben is wat ook op auto's zit. Op welke ondergrond dan ook, het wiel blokkeerd niet. Dit komt omdat de zuiger dan heel snel in een korte tijd sluit en opent.

De ABS waar het topic eigenlijk over gaat is wat anders. Dit zorgt ervoor dat je je remmen maar voor een bepaalde remkracht kunt gebruiken die jezelf instelt. Je kunt het wel zo instellen dat je wielen niet blokkeren op droog wegdek, maar zodra je op nat wegdek komt ga je alsnog slippen omdat de remmen staan ingesteld voor op droog wegdek. Dit is dus niet vergelijkbaar met het anti blokkerings-systeem.
 
Raffel 5-1-2006 17:58 Print reply

Posts: 1226
maar wel de oplossing voor mijn waarschijnlijke probleem
 
Joostvdw 5-1-2006 18:01 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
maar wel de oplossing voor mijn waarschijnlijke probleem


als je bang bent dat je remmen teveel remvermogen hebben voor de voorband, ja, dan kan dit een goeie oplossing zijn

je zou ook evt een kleinere rempomp kunnen monteren, maarja, dan moe tje maar net de goeie vinden
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Gijs-MB5 5-1-2006 19:20 Print reply
Posts: 71
Als je van plan bent het te gaan halen, wil ik je mening weleens horen als je het getest hebt.
 
Raffel 5-1-2006 19:26 Print reply

Posts: 1226
uiteraard, maar kan nog wel ff duren..
 
KaWaReZ 5-1-2006 19:28 Print reply

Posts: 20582
voor je "remprobleem" : wat ouwere rubberen leidingen nemen, maakt je rem wat sponziger...

stalen remleiding is voor zo weinig kilo niet aan te raden, maar tis maar hoe je remt, twent allemaal vanzelf


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 3051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved