Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelvloeistof uit uitlaatpoort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34158 - koelvloeistof uit uitlaatpoort
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 4-1-2006 22:35 Print topicpost

Posts: 2710
ik heb een rd80lc2 en er zit op het moment geen uitlaat op, en als ik hem start loopt hij gewoon goed (wel veel herrie natuurlijk) maar dan komt er meteen koelvloeistof uit de uitlaatpoort gelopen (met beetje kracht), het is niet heel veel, maar het loopt er wel geleidelijk uit (is geen benzine want ruikt anders)

is dit normaal als hij geen tegendruk heeft als de uitlaat eraf ligt of is er iets mis met me koelsysteem???
alvast bedankt
 
ZAC #802, KNMV #82

bikkeltje 4-1-2006 22:37 Print reply

Posts: 2380
koppakking zit verkeerd ofzo
 
HayeSM 4-1-2006 22:38 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
ik heb een rd80lc2 en er zit op het moment geen uitlaat op, en als ik hem start loopt hij gewoon goed (wel veel herrie natuurlijk) maar dan komt er meteen koelvloeistof uit de uitlaatpoort gelopen (met beetje kracht), het is niet heel veel, maar het loopt er wel geleidelijk uit (is geen benzine want ruikt anders)

is dit normaal als hij geen tegendruk heeft als de uitlaat eraf ligt of is er iets mis met me koelsysteem???
alvast bedankt



iets mis.. doe er es ff een mooi nieuw koppakkingetje in.. is dan wss wel over
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Almer 4-1-2006 22:44 Print reply

Posts: 3325
misschien ouwe pakking even van je kop/cilinder afschrapen met een mesje ofzo en dan nieuwe pakking, iid geval bij je koppakking zoeken!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 4-1-2006 22:51 Print reply

Posts: 20445
gewoon lekke koppakking
 
cmtheman 4-1-2006 22:56 Print reply

Posts: 2710
maar dat is toch zo'n hele vage pakking, eentje met tientallen kleine gaatjes erin, of niet???

en waar zou ik die ergens moeten halen, bij bromboer hebben ze het niet, hebben ze nix van rd80.

dus de koeilvloeistof gaat nu tussen de cilinder en de kop door de cilinder in??? helpt het niet als ik de bouten vaster aandraai?
hij lekt trouwens geen valse lucht ofzo, want hij start perfect??
 
ZAC #802, KNMV #82
ADHD-Kutkind 4-1-2006 23:00 Print reply

Posts: 1049
als hij perfect loopt zullen je bouten vast genoeg zitten, gewoon lekke koppakking en meestal is het een simpel ringetje. Die hebben meeste bromboerne wel op voorraad. Vrijwel elke bromboer heeft een doos met egt tig verschillende grote's.
 
cmtheman 4-1-2006 23:04 Print reply

Posts: 2710
ringetje??????? een koppakking heeft toch geen losse ringetjes erin zitten, ik weet nou ff niet wat ik me ervan moet voorstellen, ik ben alleen AC cilinders gewend.
moet ik ergens een kapot ringetje in het pakkingsmateriaal gaan zoeken en die vervangen, of begrijp ik het verkeerd???
verdere uitleg plz
 
ZAC #802, KNMV #82
ADHD-Kutkind 4-1-2006 23:09 Print reply

Posts: 1049
Kijk maar bij vloeistofgekoelde cilinders op internet, dan word zover ik gezien heb altijd een pakking in de vorm van een circel gebruikt, wss omdat de vorm van je zuiger ook rond is en het kansloos is om hem vierkant te maken

edit: ga alsvolg te werk, haal een slang van je radiateur en laat alle kvs erut lopen en blaas daarna alle kvs uit je cilinder. Draai daarna de boutjes vna je cilinder los en haal je cilinderkop van cilinder als er dan een rubbere ring(wat dus je pakking is) beschadigd is moet je die vervangen, pas wel op dat de rubbere ring of een ringetje in je cilinder ofzo valt

Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 4-1-2006 om 23:13 uur.
 
cmtheman 4-1-2006 23:23 Print reply

Posts: 2710
ik heb bij vloeistofgekoelde cilinders gezien dat er een pakkings'mat' op zit die even groot is als heel de cilinder zelf(dus vierkant) met een rond gat in het midden en allemaal kleine gaatjes eromheen, en dit is volgens mij de koppakking van zo;n ding, en met AC cilinders is dit niet, dus wat moet ik dan vervangen??


de pakking met de rondjes erin, waar moet ik zo'n ding vinden
 
ZAC #802, KNMV #82
cmtheman 4-1-2006 23:36 Print reply

Posts: 2710
kank bij de cilinderkop eraf halen ook niet gewoon de koelvloeistof erin laten zitten en toch de kop eraf halen, dat loopt er dan toch niet uit ofzo, dan blijft de cilinder toch gewoon volstaan, haal pakking eraf en dan kop en pakking erop, of kan dit echt niet (loopt over ofzo, of zit dan lucht in en werkt niet, wat is er dan mis???)

 
ZAC #802, KNMV #82
richard3 4-1-2006 23:51 Print reply

Posts: 5198
leeg laten lopen staat onder druk en vacium als het goed is dus alles zit onder dan als je het los maakt :P

 
op naar de grote brommers
denollie(the real one) 5-1-2006 0:57 Print reply

Posts: 501
verbinding tusse koelkanaal en uitlaatpoort gescheurt, cil gescheurt dus, kan gekomen zijn door te hoge temperature of plotse harde schokken(detonatie), als de koppakking verkeerd zit moet de koelvloestof langs de verbrandingruimte kome , waardoor deze same met het mengsel word verhit , en verdamt, dan heb je een witte damp die uit je uitlaat komt, sinds dat het bij jou nog in vloerbare vorm is, heeft deze koelvloeistof de verbranding nie meegemaakt..
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
scooterkiller 5-1-2006 2:20 Print reply

Posts: 2987
Idd cilinder is overleden
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Hans F 5-1-2006 9:10 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
verbinding tusse koelkanaal en uitlaatpoort gescheurt, cil gescheurt dus, kan gekomen zijn door te hoge temperature of plotse harde schokken(detonatie), als de koppakking verkeerd zit moet de koelvloestof langs de verbrandingruimte kome , waardoor deze same met het mengsel word verhit , en verdamt, dan heb je een witte damp die uit je uitlaat komt, sinds dat het bij jou nog in vloerbare vorm is, heeft deze koelvloeistof de verbranding nie meegemaakt..


bij een cilinder waar niet aan gefreest is lijkt me dit sterk

 
cmtheman 5-1-2006 15:05 Print reply

Posts: 2710
het is nog de originele 80cc cilinder, en carb e.d. zijn ook standaard, dus het lijkt me sterk dat de cilinder is gescheurd, want hij staat zelfs al een tijdje stil en heb hem onlangs weer gestart.
De vloeistof loopt eruit, dit kan toch geen kapotte cilinder zijn, want voor de rest loopt hij goed enzo????
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 3410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved