Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34148 - Afstellen nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timba MTXSH 4-1-2006 15:23 Print topicpost
Posts: 388
Hee, ik heb na veel gekloot mn nsr in mekaar met ori uitgewerkte cilinder en 13mm keihin. Hij start moeilijk, alleen met choke na 10 x kicken ofzo als hij koud is, warm start hij in 1 keer. Aangezien het een type 1 met onderkuip is kan ik moeilijk bij me choke met kappen erop, dus hoe zorg ik ervoor dat hij beter start. Ik heb de faq afstellen al gelezen maar ik vind dat het moeilijk wordt uitgelegd. Er zit een nieuwe bougie (hij is koffiebruin) in en carb is schoon. Er zit ook net 20km een nieuwe zuiger in, zou het eraan kunnen liggen dat hij nog niet is ingereden? Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik hem moet afstellen (welke kant de luchtschroef, stationairschroef op moeten enz.)?
 

wietplant 4-1-2006 15:26 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
Hee, ik heb na veel gekloot mn nsr in mekaar met ori uitgewerkte cilinder en 13mm keihin. Hij start moeilijk, alleen met choke na 10 x kicken ofzo als hij koud is, warm start hij in 1 keer. Aangezien het een type 1 met onderkuip is kan ik moeilijk bij me choke met kappen erop, dus hoe zorg ik ervoor dat hij beter start. Ik heb de faq afstellen al gelezen maar ik vind dat het moeilijk wordt uitgelegd. Er zit een nieuwe bougie (hij is koffiebruin) in en carb is schoon. Er zit ook net 20km een nieuwe zuiger in, zou het eraan kunnen liggen dat hij nog niet is ingereden? Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik hem moet afstellen (welke kant de luchtschroef, stationairschroef op moeten enz.)?


stationair heb je ( in principe ) niet nodig met afstellen. luchtschroef is een kwestie van proberen. je draait hem helemaal dicht en dan 2 slagen open. dan kijk je wat hij doet dan draai je hem halv slag dicht kijkt of hij het beter doet of slechter. slechter draai je hem wer verder open beter ga je door. daarna gewoon met kwartslagen verder.. maar eerst moet je de goede sproeier hebben .als je bougie netjes koffie met melk bruin is is het goed. maar zou eerst even in gaan rijden met een iets te grote sproeier of iets meer olie en daarna pas afstellen.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Timba MTXSH 4-1-2006 15:42 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
[...]


stationair heb je ( in principe ) niet nodig met afstellen. luchtschroef is een kwestie van proberen. je draait hem helemaal dicht en dan 2 slagen open. dan kijk je wat hij doet dan draai je hem halv slag dicht kijkt of hij het beter doet of slechter. slechter draai je hem wer verder open beter ga je door. daarna gewoon met kwartslagen verder.. maar eerst moet je de goede sproeier hebben .als je bougie netjes koffie met melk bruin is is het goed. maar zou eerst even in gaan rijden met een iets te grote sproeier of iets meer olie en daarna pas afstellen.


Maar dan moet ik dus zonder kappen gaan rijden, want zonder choke start hij echt moelijk tot niet.

 

Dit topic is 363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved