wietplant |
4-1-2006 11:46 |
Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
de kop van mijn tsx blijft dus lekken. Tenminste ik hoor elke keer een 'pfoef' geluid als hij in toeren daalt, maar geen 'piep' geluid zoals sommige zeggen bij een lekke kop?
Ook krijg ik hem maar niet afgesteld, bougie blijft grijs en kop en cilinder zijn heel vettig.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om dat lekken te verhelpen, maar niets werkt. Zo heb ik al kop en cilinder gevlakt, extra voetpakking er tussen gedaan en geprobeerd of vloeibare pakking aan allebei de kanten van koppakking hielp. Dit alles heeft dus geen effect gehad, weet iemand van jullie wat ik nog kan proberen of wat er fout kan zijn?
ps. ik heb dit nu bij twee tsx-en waarbij het beide is en begin te vermoeden dat ik toch iets fout doe.
je koppaking nog wel goed ? en heb je de 4 boutjes wel ver genoeg aangedraaid ? en weet je 100% zeker dat het je kop is ? want ik denk niet dat hij lekker toeren zal draaien als je kop lekt..
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
SkaBla [Pim] |
4-1-2006 11:49 |
Posts: 4659 |
kun je zien als je je kop eraf haald of ie heeft gelekt?
daarbij moet je wel opletten dat je de moeren van je blok wel kruislings vast draaid!
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
TSX-man |
4-1-2006 11:51 |
Posts: 376 |
misschien draai ik ze wel te hard aan, maar in ieder geval kruislings. Hij maakt wel gewoon toeren en trekt in zijn eerste drie versnellingen nog redelijk door. Ik kan ook zien dat tie heeft gelekt als zijn kop eraf ligt.
koppakking heb ik al 3x een nieuwe geprobeerd. Een tsx liep wel fatsoenlijk met een verzwaarde koppakking maar daar kan ik niet meer aankomen en die heb ik er uitgeblazen toen mijn hele cilinder en uitlaat waren volgelopen met benzine en ik hem in zijn 3 aanliep gasnaald was niet de juiste
Dit bericht is gewijzigd door TSX-man op 4-1-2006 om 11:54 uur.
|
|
|
|
chineesboer |
4-1-2006 11:59 |
Posts: 3676 |
uhm... afstelling? niet lekke rechterkrukaskeerring? rookt ie veel?
grijzen bougie..
|
|
|
|
TSX-man |
4-1-2006 12:06 |
Posts: 376 |
ik weet niet of ik een lekke rechterkrukaskeerring heb, hij rookt volgens mij niet abnormaal veel, maar waarom zou tie dan gaan roken? Krijg je dan blokolie in je cilinder ofzo?
en ik weet dat de kop lekt maar hoe verhelp ik dit
|
|
|
|
chineesboer |
4-1-2006 12:12 |
Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
ik weet niet of ik een lekke rechterkrukaskeerring heb, hij rookt volgens mij niet abnormaal veel, maar waarom zou tie dan gaan roken? Krijg je dan blokolie in je cilinder ofzo?
en ik weet dat de kop lekt maar hoe verhelp ik dit
is je cilinderkop nog wel recht? koppakking vervangen doet de truc meestal.
Enne met lekke rechterkrukkeerring krijg je idd olie van je blok in cilinder.
|
|
|
|
TSX-man |
4-1-2006 12:21 |
Posts: 376 |
kzal toch maar nog een keer proberen om zo'n verzwaarde koppakking te pakken zien te krijgen. Verder geen suggesties?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-1-2006 12:30 |
Posts: 13830 |
hoe draai je de kopbouten aan, met een momentsleutel hopelijk?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Kees de Jong |
4-1-2006 12:30 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
hoe draai je de kopbouten aan, met een momentsleutel hopelijk?
ofpijpsleutel
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
TSX-man |
4-1-2006 12:30 |
Posts: 376 |
nee, gewoon kruislings totdat ze weerstand bieden en dan totaal nog een slag ongeveer. Momentsleutel heb ik niet, dus doe ik het op gevoel met een dopsleutel.
Dit bericht is gewijzigd door TSX-man op 4-1-2006 om 12:32 uur.
|
|
|
|
chineesboer |
4-1-2006 12:31 |
Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
hoe draai je de kopbouten aan, met een momentsleutel hopelijk?
kan gewoon met ratelset..
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-1-2006 12:35 |
Posts: 13830 |
noobjes tuurlijk is dat niet het zelfde.
een moment sleutel stel je in op het gewenste aantal newtonmeters. en als je dat bereikt hebt hoor je een klik.
maare als ik jou was zou ik er maar ff een lenen/aanschaffen want dat weet je cker dat je die ene niet vaster draait als de ander.
Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 4-1-2006 om 12:35 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
chineesboer |
4-1-2006 12:36 |
Posts: 3676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
noobjes tuurlijk is dat niet het zelfde.
een moment sleutel stel je in op het gewenste aantal newtonmeters. en als je dat bereikt hebt hoor je een klik.
maare als ik jou was zou ik er maar ff een lenen/aanschaffen want dat weet je cker dat je die ene niet vaster draait als de ander.
Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 4-1-2006 om 12:35 uur.
boeit echt weinig...vooral met brommerkopjes.. ik doe het zoals velen altijd met ratelset.. gaat altijd (lees ALTIJD) goed
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-1-2006 12:39 |
Posts: 13830 |
jah kan best bij mijn puch ging het ook altijd goed.
maare als je nou alles geporbeerd hebt om het op te lossen. zul je toch iets nieuws moeten proberen
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
wietplant |
4-1-2006 12:42 |
Posts: 2092 |
ik doe ook altijd met ratel. op alle brommers en scooters die ik ooit onderhanden heb gehad. nooit klachten gehad .
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|