Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT koppeling slipt ook nog met nieuwe koppelingsplaten!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34119 - DT koppeling slipt ook nog met nieu...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 3-1-2006 17:27 Print topicpost

Posts: 4337
Hoi,

Ik en een maat van me hebben zojuist de koppelingsplaten van mijn DT vernieuwd, omdat de koppeling slipte bij het optrekken. Het stalen middenplaatje en de drukveren zagen er nog goed uit, de platen ook redelijk, maar de olie niet... Dus na het monteren van de plaatjes hebben we 600cc 10W40 in het blok gedaan...

Nu reed ik net naar huis, en merkte daarbij (Logisch ) dat wanneer hij in de powerband komt hij slipt... Ik krijg hem dan met gas een beetje terug en weer opendraaien de koppeling nog niet pakkend...

Onderin doet hij het wel goed...

Het is een Normale DT met originele cilinder (Gehoond), 16mm Mikuni en Luhao snel bocht met Proma dempertje...
Echt snel is hij dus niet.

Wie weet wat het kan zijn? Afstelling, olie, slijtage van iets anders?

K'hoop dat jullie me wijzer kunnen maken...

Groetjes,

Dennis
 
Drive it like you stole it.

fastkootje 3-1-2006 17:28 Print reply

Posts: 3150
en de veertjes?
 
Jarco 3-1-2006 17:28 Print reply

Posts: 4520
staat je kabel niet te strak, zodat hij niet helemaal vrijgeeft?
 
Dikke Dennes 3-1-2006 17:29 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
staat je kabel niet te strak, zodat hij niet helemaal vrijgeeft?


Veertjes leken nog goed te zijn.

En daarbij, vreemd dat hij eerst onderin, en nu bovenin slipt...


 
Drive it like you stole it.
-Tom- 3-1-2006 18:00 Print reply

Posts: 4151
Denk je kabel en je wormwiel afstellen (net zoasl fs1). Wat voor olie heb je btw gebruikt? Gewoon auto olie of olie die ook echt geschikt is voor natte platen koppeling?
 
FTS Member
Dikke Dennes 3-1-2006 18:02 Print reply

Posts: 4337
Gewone 10W40 van de cranenbroek!
 
Drive it like you stole it.
jong 3-1-2006 18:15 Print reply

Posts: 1445
denk dat t je veertjes zijn..volgende keer maar ff doen voor de zekerheid. erg duur zijn ze toch niet?

en waarom ie nu bovenin slipt kan ik niet verklaren..maar ik denk dat t aan je veertjes ligt
 
-Tom- 3-1-2006 18:31 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Gewone 10W40 van de cranenbroek!

Was 'ie geschikt voor natte platen koppeling?
 
FTS Member
Dikke Dennes 3-1-2006 19:17 Print reply

Posts: 4337
Martjn heeft er met zijn Fs1 altijd prima mee gereden...
 
Drive it like you stole it.
MisterX 3-1-2006 19:21 Print reply

Posts: 276
eeej, maar die olie was toch echt net vernieuwd
 
ze kunne beter over je fiets lulle dan over je lul fietse
gekke henkie 3-1-2006 19:22 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Was 'ie geschikt voor natte platen koppeling?


Precies! gewone motorolie 10w40 werkt dus mooi niet!

 
Ga toch krassen!
WoLdRiNG 3-1-2006 19:25 Print reply
Posts: 251
ik denk dat het aan het wormwieltje ligt, dat is namelijk een heel zwak punt van de koppeilng van een dt. Vaak komt daar naar verloop van tijd zegmaar een braam in en komt het wormwieltje niet meer goed terug.
veel suc6


 
Dikke Dennes 3-1-2006 19:26 Print reply

Posts: 4337
Ik denk persoonlijk dat het 'm daar inzit ja!
 
Drive it like you stole it.
gekke henkie 3-1-2006 19:42 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoLdRiNG
ik denk dat het aan het wormwieltje ligt, dat is namelijk een heel zwak punt van de koppeilng van een dt. Vaak komt daar naar verloop van tijd zegmaar een braam in en komt het wormwieltje niet meer goed terug.
veel suc6




Goed punt! kan idd! dus ff afbramen, en zorgen dat ie goed in t vet zit...
 
Ga toch krassen!
-Tom- 3-1-2006 19:55 Print reply

Posts: 4151
Idd en goed afstellen. Ik denk dat het puur aan de afstelling ligt, zoveel vermogen he je niet :p Als je echt hard gaat rijden, kan je er evt ook een extra stalen plaat tussen frotten (heb ik ook gedaan in m'n fs1)
 
FTS Member
MisterX 3-1-2006 20:08 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


Precies! gewone motorolie 10w40 werkt dus mooi niet!



toch wel
 
ze kunne beter over je fiets lulle dan over je lul fietse

Dit topic is 1546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved