Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 20mm mikuni of 18mm keihin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34099 - 20mm mikuni of 18mm keihin
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 2-1-2006 23:06 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Ghehehe, scheelt ook veel ja.

Vaak is een kleinere carburateur zenuwachtiger in rijgedrag.

Merk het nu goed met mijn Zundapp.
Met 20mm en normale uitlaat liep-ie rond de 100...

Nu met 17mm en Expanse loopt-ie 85km ongeveer, maar zit in misschien 3-400meter aan de 75...



niet persee zenuwachtiger...

een grote carb. verplaatst je vermogen wat meer naar boven...
een kleinere carb. smeert het vermogen wat meer uit over een breder (en vaak lager) toerengebied
 
Chille Tune shit dan
aergrimm 2-1-2006 23:08 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



niet persee zenuwachtiger...

een grote carb. verplaatst je vermogen wat meer naar boven...
een kleinere carb. smeert het vermogen wat meer uit over een breder (en vaak lager) toerengebied



ik blijf steeds meer dingen horen waarom ik voor een 18mm zou kiezen
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
[RRT] Lost-P 2-1-2006 23:09 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aergrimm
[...]



ik blijf steeds meer dingen horen waarom ik voor een 18mm zou kiezen



tjah, het is maar net wat je wilt

Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...
 
Chille Tune shit dan
aergrimm 2-1-2006 23:12 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



tjah, het is maar net wat je wilt

Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...


ik trek liever snel door en rijdt verder gewoon lekker rustig in de toeren zeg maar
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
[RRT] Lost-P 2-1-2006 23:14 Print reply
Posts: 4578
dan zou ik sowieso voor een 18mm gaan
 
Chille Tune shit dan
Valid 2-1-2006 23:15 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



tjah, het is maar net wat je wilt

Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...


Ik heb nou een 50snel (volgens de vorige eigenaar; ik ga morgen even controleren), 13mm carb en sproeier 78. De uitlaat is volgens mij orgineel met iig een AirFlow demper. Het is een 5bak en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000 toeren en in z'n 5 zakt het toerental naar ruim 3000 toeren. De oplossing is volgens mij een ligtere twv (heb nu 13/45 en dat is al aardig ligt volgens mij) en/of een grotere carburateur. Ik heb nog een Keihin 18mm liggen. Zal dit veel uitmaken als ik die erop zet en wat voor sproeier moet ik dan ongeveer aan denken?
 
aergrimm 2-1-2006 23:18 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Ik heb nou een 50snel (volgens de vorige eigenaar; ik ga morgen even controleren), 13mm carb en sproeier 78. De uitlaat is volgens mij orgineel met iig een AirFlow demper. Het is een 5bak en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000 toeren en in z'n 5 zakt het toerental naar ruim 3000 toeren. De oplossing is volgens mij een ligtere twv (heb nu 13/45 en dat is al aardig ligt volgens mij) en/of een grotere carburateur. Ik heb nog een Keihin 18mm liggen. Zal dit veel uitmaken als ik die erop zet en wat voor sproeier moet ik dan ongeveer aan denken?


nee joh, 18mm is niets voor jou, verkoop hem maar aan mij
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
Valid 2-1-2006 23:19 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aergrimm
[...]


nee joh, 18mm is niets voor jou, verkoop hem maar aan mij


Whehe hij is pakkingloos en heeft geen vlotter. Schiet me nou ook weer een vraag te binnen: kan ik dingen als een stationair sproeier en vlotter gewoon van die 13mm in een 18mm zetten of zit hier ook nog verschil in?
 
[RRT] Lost-P 2-1-2006 23:21 Print reply
Posts: 4578
hier zit verschil in
Verder zal een 16mm stuk beter lopen op je 50cc...
al kan een 18/20/tot 24 ook heel goed lopen hoor

 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 2-1-2006 23:22 Print reply

Posts: 32777
als ik alleen de topictitel zie

18 keihin !!
 
Valid 2-1-2006 23:26 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
hier zit verschil in
Verder zal een 16mm stuk beter lopen op je 50cc...
al kan een 18/20/tot 24 ook heel goed lopen hoor



Ja dr zegge meer mense dat ik 16 moet hebben (oa de vorige eigenaar).. denk dus maar dat ik dat doe en m'n 18mm verkoop.

Of ik hou hem gewoon... kan nooit kwaat wat extra carburateurs.

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 2-1-2006 om 23:27 uur.
 
Alvilon 2-1-2006 23:43 Print reply

Posts: 1013
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Whehe hij is pakkingloos en heeft geen vlotter. Schiet me nou ook weer een vraag te binnen: kan ik dingen als een stationair sproeier en vlotter gewoon van die 13mm in een 18mm zetten of zit hier ook nog verschil in?


Stationair is anders, dachtik

Vlotter en pakkingen zijn gelijk.

 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
Mad Scientist 3-1-2006 0:07 Print reply

Posts: 450
keihin! mikuni suckt!
 
aergrimm 3-1-2006 0:09 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
keihin! mikuni suckt!


zo iets hoorde ik ook al ja ..

18mm ori keihin had ik al gezegd ja, niemand die het er niet mee eens is volgens mij

 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
-Wheelie-Johie- 3-1-2006 0:10 Print reply

Posts: 2814
ik zou voor de mikuni gaan, kheb er meerdere gehad en t beviel me prima! en dondersmakkelijk af te stellen! helemaal als je externe sproeier hebt!
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 3197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved