[RRT] Lost-P |
2-1-2006 23:06 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Ghehehe, scheelt ook veel ja.
Vaak is een kleinere carburateur zenuwachtiger in rijgedrag.
Merk het nu goed met mijn Zundapp.
Met 20mm en normale uitlaat liep-ie rond de 100...
Nu met 17mm en Expanse loopt-ie 85km ongeveer, maar zit in misschien 3-400meter aan de 75...
niet persee zenuwachtiger...
een grote carb. verplaatst je vermogen wat meer naar boven...
een kleinere carb. smeert het vermogen wat meer uit over een breder (en vaak lager) toerengebied
|
|
Chille Tune shit dan |
|
aergrimm |
2-1-2006 23:08 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
niet persee zenuwachtiger...
een grote carb. verplaatst je vermogen wat meer naar boven...
een kleinere carb. smeert het vermogen wat meer uit over een breder (en vaak lager) toerengebied
ik blijf steeds meer dingen horen waarom ik voor een 18mm zou kiezen
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
[RRT] Lost-P |
2-1-2006 23:09 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aergrimm
[...]
ik blijf steeds meer dingen horen waarom ik voor een 18mm zou kiezen
tjah, het is maar net wat je wilt
Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
aergrimm |
2-1-2006 23:12 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
tjah, het is maar net wat je wilt
Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...
ik trek liever snel door en rijdt verder gewoon lekker rustig in de toeren zeg maar
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
[RRT] Lost-P |
2-1-2006 23:14 |
Posts: 4578 |
dan zou ik sowieso voor een 18mm gaan
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Valid |
2-1-2006 23:15 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
tjah, het is maar net wat je wilt
Ik persoonlijk houd meer van lekker hoogtoerig rijden en een hoogtoerige setup, dus ik zou voor een grotere carb. kiezen...
Ik heb nou een 50snel (volgens de vorige eigenaar; ik ga morgen even controleren), 13mm carb en sproeier 78. De uitlaat is volgens mij orgineel met iig een AirFlow demper. Het is een 5bak en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000 toeren en in z'n 5 zakt het toerental naar ruim 3000 toeren. De oplossing is volgens mij een ligtere twv (heb nu 13/45 en dat is al aardig ligt volgens mij) en/of een grotere carburateur. Ik heb nog een Keihin 18mm liggen. Zal dit veel uitmaken als ik die erop zet en wat voor sproeier moet ik dan ongeveer aan denken?
|
|
|
|
aergrimm |
2-1-2006 23:18 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Ik heb nou een 50snel (volgens de vorige eigenaar; ik ga morgen even controleren), 13mm carb en sproeier 78. De uitlaat is volgens mij orgineel met iig een AirFlow demper. Het is een 5bak en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000 toeren en in z'n 5 zakt het toerental naar ruim 3000 toeren. De oplossing is volgens mij een ligtere twv (heb nu 13/45 en dat is al aardig ligt volgens mij) en/of een grotere carburateur. Ik heb nog een Keihin 18mm liggen. Zal dit veel uitmaken als ik die erop zet en wat voor sproeier moet ik dan ongeveer aan denken?
nee joh, 18mm is niets voor jou, verkoop hem maar aan mij
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
Valid |
2-1-2006 23:19 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aergrimm
[...]
nee joh, 18mm is niets voor jou, verkoop hem maar aan mij
Whehe hij is pakkingloos en heeft geen vlotter. Schiet me nou ook weer een vraag te binnen: kan ik dingen als een stationair sproeier en vlotter gewoon van die 13mm in een 18mm zetten of zit hier ook nog verschil in?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
2-1-2006 23:21 |
Posts: 4578 |
hier zit verschil in
Verder zal een 16mm stuk beter lopen op je 50cc...
al kan een 18/20/tot 24 ook heel goed lopen hoor
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mcdronkz |
2-1-2006 23:22 |
Posts: 32777 |
als ik alleen de topictitel zie
18 keihin !!
|
|
|
|
Valid |
2-1-2006 23:26 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
hier zit verschil in
Verder zal een 16mm stuk beter lopen op je 50cc...
al kan een 18/20/tot 24 ook heel goed lopen hoor
Ja dr zegge meer mense dat ik 16 moet hebben (oa de vorige eigenaar).. denk dus maar dat ik dat doe en m'n 18mm verkoop.
Of ik hou hem gewoon... kan nooit kwaat wat extra carburateurs.
Dit bericht is gewijzigd door Valid op 2-1-2006 om 23:27 uur.
|
|
|
|
Alvilon |
2-1-2006 23:43 |
Posts: 1013 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Whehe hij is pakkingloos en heeft geen vlotter. Schiet me nou ook weer een vraag te binnen: kan ik dingen als een stationair sproeier en vlotter gewoon van die 13mm in een 18mm zetten of zit hier ook nog verschil in?
Stationair is anders, dachtik
Vlotter en pakkingen zijn gelijk.
|
|
Cb350four, Big Bore, Big Brakes |
|
Mad Scientist |
3-1-2006 0:07 |
Posts: 450 |
keihin! mikuni suckt!
|
|
|
|
aergrimm |
3-1-2006 0:09 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
keihin! mikuni suckt!
zo iets hoorde ik ook al ja ..
18mm ori keihin had ik al gezegd ja, niemand die het er niet mee eens is volgens mij
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
-Wheelie-Johie- |
3-1-2006 0:10 |
Posts: 2814 |
ik zou voor de mikuni gaan, kheb er meerdere gehad en t beviel me prima! en dondersmakkelijk af te stellen! helemaal als je externe sproeier hebt!
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|