Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 20mm mikuni of 18mm keihin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34099 - 20mm mikuni of 18mm keihin
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 2-1-2006 21:13 Print reply

Posts: 3676
klopt

edit: maar denk erom, zijn ook 18 imi keihins..

de ori staat hm18.3 op

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 2-1-2006 om 21:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 2-1-2006 om 21:14 uur.
 
mulder 2-1-2006 21:15 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Ik heb even een vraag die in dit topic past:
Volgens de jongen waarvan ik mijn brommer (Honda MTX-sh) vorige week kocht zit er een 12mm carburateur in. Op de gasschuifbuis staat echter HM16 6. Betekend dit niet dat het een 16mm is? Ik heb hier ook nog een 18mm liggen en hier staat HM18 op dus ik dacht dat dat wel met elkaar te maken had.


16.6 is 13mm
 
Valid 2-1-2006 21:25 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


16.6 is 13mm


Oke mooi. Waar staat dat 16.6 voor dan? Is dit bij malossi carburateurs hetzelfde en is er ook een schema van als dat er op staat dan is het zoveel mm?
 
mulder 2-1-2006 21:42 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Oke mooi. Waar staat dat 16.6 voor dan? Is dit bij malossi carburateurs hetzelfde en is er ook een schema van als dat er op staat dan is het zoveel mm?


afaik zijn er geen malossi carburateurs voor honda mt/mb/nsr/mtx. Hm 16.6 is gewoon de code voor standaar honda, het staat ook op standaard cilinders en uitlaten
 
Almer 2-1-2006 22:31 Print reply

Posts: 3325
stomme opmerking als jij 1x het hoe en wat wat weet dan is dit echt een geweldige hobby! Ik heb het ook gehad, dan gaat iets kapot, heb je kosten en dan ben je als starter boos en denk je: Kuthobby! Zet je door dan maak je spul niet meer (lees: minder snel) kapot en je leert veel en je hebt een leuke hobby!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aergrimm
18mm dellorto vlakschuif carb ???

ik had volgens mij beter een andere hobby uitkunnen zoeken


en 16mm moet wel te krijgen zijn, en anders zou ik voor 18Keihin gaan, ik heb nu 20Mik. op mn 70 malossi en vind dit eigenlijk te groot, het zuipt als een tierelier (en ja het rijd hard), 18 ga je net zo hard, alleen zal je een minder brede powerband hebben, maar als jij goed afstelt heb je daar weinig problemen mee denk ik

Misschien een idee om een onderhoudsboek aan te schaffen, kan je echt heel veel van leren! En eerst een brommer en dan een motor is ook wel handig, ben je in ieder geval een gemotoriseerde 2wieler gewend

En je tandwielverhouding is nu 14-40, dit is te zwaar want bij MIJN berekeningen zou dit ongeveer overeenkomen met 17/18-40, wat wel kan op een nieuwe 70cc (met top prestaties icm. 80uitlaat en 18keihin), maar op een 70 met homo-et50 en 13Keihin is dit te zwaar

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 2-1-2006 om 22:38 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
aergrimm 2-1-2006 22:35 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
stomme opmerking als jij 1x het hoe en wat wat weet dan is dit echt een geweldige hobby! Ik heb het ook gehad, dan gaat iets kapot, heb je kosten en dan ben je als starter boos en denk je: Kuthobby! Zet je door dan maak je spul niet meer (lees: minder snel) kapot en je leert veel en je hebt een leuke hobby!

[...]




jaja, k weet dat ik een zeikert ben .. maar ja joh, tis zoals je zegt een leer traject. niet alleen voor de brommer, maar ook voor de motor die ik dit jaar hoop te hebben en zelfs voor mijn auto ..

zeker omdat ik zelf 0,0 ervaring heb met techniek en die garage kosten me de neus uit komen.
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
Dikke Dennes 2-1-2006 22:38 Print reply

Posts: 4337
Met 20mm zal hij harder lopen,
Met 18mm zal hij beter trekken (Betere flow)

Een 20mm Mikuni is heel lastig af te stellen als je er weinig ervaring mee hebt. Maar is van h?le goede kwaliteit.
(Heb er 1 te koop)

Keihin is ook van h?le goede kwaliteit, maar over het afstellen kan ik niks zeggen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Dit bericht is gewijzigd door Dennisss op 2-1-2006 om 22:39 uur.
 
Drive it like you stole it.
aergrimm 2-1-2006 22:40 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Met 20mm zal hij harder lopen,
Met 18mm zal hij beter trekken (Betere flow)

Een 20mm Mikuni is heel lastig af te stellen als je er weinig ervaring mee hebt. Maar is van h?le goede kwaliteit.
(Heb er 1 te koop)

Keihin is ook van h?le goede kwaliteit, maar over het afstellen kan ik niks zeggen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Dit bericht is gewijzigd door Dennisss op 2-1-2006 om 22:39 uur.


ik heb liever dat ie harder trekt als dat ie harder gaat, 18mm was toch al de favo, dus .. bij deze bevestigd

 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
PraatPaal 2-1-2006 22:41 Print reply

Posts: 7977
gewoon 18mm keihin ori honda 80 nemen, is gewoon super carb achter 50 tot 80cc ofzo ...
 
Dikke Dennes 2-1-2006 22:42 Print reply

Posts: 4337
Goede keus denk ik!

Succes ermee, en vertel ook even wat je ervaringen zijn met het afstellen als het gelukt is

 
Drive it like you stole it.
Scozzisa 2-1-2006 22:46 Print reply

Posts: 2077
ik heb zowel 18 keihin en 20 mikuni op me broem gehad, ik vind de 20 nog net iets lkkr trekken...

maar het zuipt ook iets meer - 6 punten grotere sproeier
 
Scozzisa 2-1-2006 22:51 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
20mm trok beter?
Dat heeft dan aan je cilinder flow gelegen.

Over het algemeen trekt een perfect afgestelde 18mm beter dan een perfect afgestelde 20mm op een 'vrij normale' cilinder!



ach weet ik veel.. iig kreeg ik de 20 eerder (beter) afgesteld dan de 18 en trok ie beter
 
Dikke Dennes 2-1-2006 22:52 Print reply

Posts: 4337
20mm zal waarschijnlijk ook 'vloeiender' en minder zenuwachtig gelopen hebben dan je 18mm?
 
Drive it like you stole it.
Scozzisa 2-1-2006 22:54 Print reply

Posts: 2077
ja dat wel maar daar moet ik bij zeggen dat ik de 20 kort ervoor schoon had gemaakt en de 18 niet open heb gehad... volgens mij was ie zo vuil as stront
 
Dikke Dennes 2-1-2006 22:57 Print reply

Posts: 4337
Ghehehe, scheelt ook veel ja.

Vaak is een kleinere carburateur zenuwachtiger in rijgedrag.

Merk het nu goed met mijn Zundapp.
Met 20mm en normale uitlaat liep-ie rond de 100...

Nu met 17mm en Expanse loopt-ie 85km ongeveer, maar zit in misschien 3-400meter aan de 75...
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 3255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved