Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Adly TJ afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34090 - Adly TJ afstelling
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gideon 2-1-2006 14:27 Print reply

Posts: 6855
kut lens, vies is het niet.
 
SSTjoener
mulder 2-1-2006 14:29 Print reply

Posts: 13701
wrik em ff los met een schroevendraaier, zo gepiept
 
robert gpr50r 2-1-2006 14:30 Print reply

Posts: 612
als je blaast moet ie gluid maken...
en als je zuigt moej em vacuum zuign...
dan isie nog goed
 
Gideon 2-1-2006 15:24 Print reply

Posts: 6855
memb is dus nog goed.
 
SSTjoener
Almer 2-1-2006 15:52 Print reply

Posts: 3325
geen valse lucht? Monteer et spul weer met nieuwe pakkingen en dan moet hij het gewoon doen, blijft anders je vlotter niet hangen? Vlotter krom? Alle kanalen in je carb open (misschien zit er fabrieksvet oid in)? En giet anders eens wat in je cilinder door het bougiegat en kijk wat ie dan doet, als de motor 1 keer loopt zuigt ie wat sterker aan dan wanneer je steeds moet kicken...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Gideon 2-1-2006 17:37 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
geen valse lucht? nee Monteer et spul weer met nieuwe pakkingen en dan moet hij het gewoon doen nee, blijft anders je vlotter niet hangennee, carb is nieuw ? Vlotter krom nee? Alle kanalen in je carb open (misschien zit er fabrieksvet oid in) nee ? En giet anders eens wat in je cilinder door het bougiegat en kijk wat ie dan doet, als de motor 1 keer loopt zuigt ie wat sterker aan dan wanneer je steeds moet kicken...


en idd, benz erin tiefe was ik gisteren al opgekomen, maar kom er nogal moeilijk bij, daarnaast is het ook nog es een horizontaal blok
 
SSTjoener
Deon 2-1-2006 17:45 Print reply

Posts: 9656
Dus je membraan is goed, olie komt ook aan, maar de benzine niet.?

Dus het probleem zit in de aanvoer van benzine.

Check es of je vlotter niet blijft hangen ofso, dan zou hij geen benzine krijgen. Het zit iig in je carb.

Heeft die al eens gelopen?
 
Honda_Zaanstad 2-1-2006 18:07 Print reply

Posts: 712
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


en idd, benz erin tiefe was ik gisteren al opgekomen, maar kom er nogal moeilijk bij, daarnaast is het ook nog es een horizontaal blok


dan pak je een spuit met benzine
 
-BT 2F4R-
Gideon 26-1-2006 12:32 Print reply

Posts: 6855
Kick 'm eigen topic ff, heb aantal dingen gedaan die werden aangeraden, hieronder mijn waarnemingen, hoop dat er iemand een goed antwoord voor me heeft waardoor ie weer gaat lopen Lang verhaal, zo duidelijk gedaan als ik kon.


Eerst een nieuwe bougie gehaald, de goede, die in het werkplaatshandboek stond, BPR7HS. Erin gedaan, hij vonkte.


Toen gedaan wat o.a. Bullet zei; benzine in de cilinder gedaan, klein beetje niet te veel, bougie + dop erop, kicken, geen effect. Toen ik de bougie eraf haalde, kwam er wel rook/damp uit me cilinder..

En toen ging ik ff kicken zonder luchtfilter, gewoon ff kijken, vervolgens kwam er benzine uit deze twee gaatjes zetten overigens kwam er ook benzine uit zetten, als ik de kraan al openzette, AKA volle vlotterbak, dat verklaart ook de benzine in m'n luchtfilterbuis:


de twee roodomcirkelde gaatjes dus


Toen de carburateur eraf gehaald, benzineslang los, olieslang los, luchtfilter los, gasschuif eruit enzovoort.Toen ik de carburateur omdraaide, kwam er benzine uit de choke, verders nergens. betekend volgens mij verder niks


Er zat benzine in de vlotterbak, en ook was het spruitstuk vochtig.

Misschien dat de stationairschroef of luchtschroef niet goed zit, of bijv. dat loze slangetje iets doet wat het niet hoort te doen, kom met goede tips als het kan, foto's hieronder van het zaakje:









Nog ff op een rijtje:

membraan is goed
komt benzine in de vlotter
benzine komt volgens mij ook uit de carburateur
hij vonkt, nieuwe bougie
spruitstuk was vochtig van benzine
nieuwe carburateur
hoofdsproeier is volgens mij 75 (dellorto 17,5mm)
compressie is goed
choke/gasschuif is goed


Bedankt voor het lezen, en reageer/vraag aub als je een eventuele oorzaak hebt voor het niet lopen van m'n quad, graag met beredenering




Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 26-1-2006 om 12:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 26-1-2006 om 12:43 uur.
 
SSTjoener
bart de scootergek 26-1-2006 12:36 Print reply

Posts: 8916
ik heb het bij mijn dellorto 19mm een keer gehad. toen kwam er ook benzine uit diezelfde soort gaatjes, bij mij was het probleem dat de ontluchting van de vlotterbak niet vrij was. deze waren bij mij dicht, waardoor die daar vaccuum zoog, en er benzine bleef stromen.

hij liep toen bij mij ook nauwelijks, heel apart was dat toen, misschien heb je er iets aan.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 26-1-2006 om 12:36 uur.
 
Honda RC-33
Gideon 26-1-2006 12:37 Print reply

Posts: 6855
en hoe maak ik dan de ontluchting van me vlotterbak vrij?
btw, bij mij loopt ie niet


btw2: praatpaal geeft de suggestie dat m'n uitlaat(poort) mss dicht/verstopt zit, tot in hoeverre is dit realistisch?

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 26-1-2006 om 12:41 uur.
 
SSTjoener
ruud1 26-1-2006 12:43 Print reply

Posts: 806
ik weet t niet cker, maar die "loze" slang moet toch een functie hebben lijkt me... is dat niet van dat vacuum gedoe ofzo?
 
Gideon 26-1-2006 12:44 Print reply

Posts: 6855
praatpaal zegt dat het de overloop is, vacuumgestuurd is deze carburateur niet (en me benzinetank ook niet)
 
SSTjoener
Deon 26-1-2006 12:48 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
praatpaal zegt dat het de overloop is, vacuumgestuurd is deze carburateur niet (en me benzinetank ook niet)


trek hem eens los dan, en gewoon op allebei een slangetje naar beneden..


Maar als je spruitstuk nat is vanbinnen, moet je het dan niet verder zoeken? dus je membraan?
 
Gideon 26-1-2006 12:50 Print reply

Posts: 6855
membraan is goed, zoals ik vermeldde.

en, nat was het neit te noemen, echt heel lichtelijk vochtig imo, niet dat als je je vinger erlangs haalt dat je vinger zeik is, maar gewoon echt lichtelijk vochtig.

dat "loze slangetje" als ik em lostrek aan en v/d nippels, en erin blaas, dan komt het er bij de andere nippel weer uit. iets zegt me, dat die twee dan dus apart moeten, anders gaat het steeds maar rond, maar a/d andere kant, moet dat misschien ook wel. bart scootertjoener, wat denk jij?

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 26-1-2006 om 12:54 uur.
 
SSTjoener

Dit topic is 5206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved