Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onsteking problemen peugeot 103/102 etc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34086 - onsteking problemen peugeot 103/102...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5231 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pkers 2-1-2006 8:21 Print topicpost
Posts: 9
Mijn peugje loopt tot 1/2 gas mooi, maar als ik het gas verder open dan gaat hij onregelmatig lopen. Het lijkt of er dan een onstekings slag gemist wordt. Als ik de bougie eruithaal en op het blokje houd is er een goede vonk en starten gaat ook in één trap.
Wie weet wat ?
bvb dank Peter
 

bikkeltje 2-1-2006 8:28 Print reply

Posts: 2380
ligt het niet aan de hoeveelheid benzine. maar als je dat niet denkt moet jeff je grondplaat zo vroeg mogelijk zetten.
 
Almer 2-1-2006 11:19 Print reply

Posts: 3325
met grondplaat zo vroeg mogelijk doen ze het helemaal niet meer, ik had ook zo'n ding, maar jij kan niet horen wanneer je brommer een slag mist, daar gaat het te snel voor Ik denk eerder dat het je carb is, en zet anders je contactpunten wat minder ver open, dat moet denk ik ook wel helpen, en ontsteking een klein beetje vervroegen, gewoon een kwestie van afstellen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
ligt het niet aan de hoeveelheid benzine. maar als je dat niet denkt moet jeff je grondplaat zo vroeg mogelijk zetten.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Uncle BLAM 2-1-2006 13:42 Print reply

Posts: 1025
Als je de onsteking goed wil afstellen,
dan neem je een voelermaat en stel je de max. open afstand van de contact punten in op 0.40 en daarna je zet de zuiger in de hoogste stand
je draait het vliegwiel achteruit tot de zuiger 2mm naar beneden is gegaan, op dit moment moeten de contact punten stoppen met contact maken ... dit kun je niet zien ! meet het b.v. met een lampje en een batterij

als je dat gedaan hebt staat de onsteking goed en hoef je er niet meer naar om te kijken, je kunt voor de zekerheid van te voren de contact punten en de condensator nog vervangen, dan weet je helemaal zeker dat het goed zit SUCCES !
 
een BF teller is sneller
Kampersjaak 2-1-2006 14:01 Print reply

Posts: 12285
ga eens experimenteren met je gasnaald,

kan het ook wel eens aan liggen
 
oderint dum metuant
pkers 4-1-2006 16:47 Print reply
Posts: 9
"dan neem je een voelermaat en stel je de max. open afstand van de contact punten in op 0.40 en daarna je zet de zuiger in de hoogste stand
je draait het vliegwiel achteruit tot de zuiger 2mm naar beneden is gegaan, op dit moment moeten de contact punten stoppen met contact maken"

Moet ik niet eerst de zuiger in het hoogste punt zetten, en daarna afstand v/d puntjes op 0.40 zetten ?
 
-Bassie- 4-1-2006 17:04 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pkers
"dan neem je een voelermaat en stel je de max. open afstand van de contact punten in op 0.40 en daarna je zet de zuiger in de hoogste stand
je draait het vliegwiel achteruit tot de zuiger 2mm naar beneden is gegaan, op dit moment moeten de contact punten stoppen met contact maken"

Moet ik niet eerst de zuiger in het hoogste punt zetten, en daarna afstand v/d puntjes op 0.40 zetten ?



dan doet hij helemaal niks want dan sluiten de contactpuntjes niet
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Almer 4-1-2006 17:08 Print reply

Posts: 3325
best een goed idee... werkt hetook?

en 0.40 mm is groot... ik doe meestal .30 of .35

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Als je de onsteking goed wil afstellen,
dan neem je een voelermaat en stel je de max. open afstand van de contact punten in op 0.40 en daarna je zet de zuiger in de hoogste stand
je draait het vliegwiel achteruit tot de zuiger 2mm naar beneden is gegaan, op dit moment moeten de contact punten stoppen met contact maken ... dit kun je niet zien ! meet het b.v. met een lampje en een batterij

als je dat gedaan hebt staat de onsteking goed en hoef je er niet meer naar om te kijken, je kunt voor de zekerheid van te voren de contact punten en de condensator nog vervangen, dan weet je helemaal zeker dat het goed zit SUCCES !



Dit bericht is gewijzigd door Almer op 4-1-2006 om 17:09 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 5231 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved