Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Moeilijk schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34084 - Moeilijk schakelen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 2-1-2006 0:04 Print topicpost

Posts: 20445
euj gozerts
probleempje met me mtxje, kom der zelf niet helemaal uit dus misschien hebben jullie ideetjes enzo
Me mtx (80 LC) 5 bak schakeld gewoon kut.
Ik weet wel wat het probleem is maar kan de oorzaak niet vinden. Het schakelmechanisme of de bloem loopt heel zwaar want narmate de moter warmer wordt gaat ie steeds zwaarder schakelen en blijft hij versnellingen hangen.
Het enige wat dan nog helpt is schakelen met de koppeling maar half in.
Ik denk dus dat iets te stroef loopt.

Zit nieuwe blokolie in (15w40)
Koppeling loopt mooi en vrij enzo..

dus iemand een idee?
 

KaWaReZ 2-1-2006 0:06 Print reply

Posts: 20582
net gereviseerd?
(vulring vergeten?)

en anders, lager dood oid?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MC Beuner 2-1-2006 0:07 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
net gereviseerd?
(vulring vergeten?)

en anders, lager dood oid?



er moet zowiezo al 10 w 40 in
ik weet niet of het iets zal schele , maar goed
 
Vivatje snor
superior mt7 2-1-2006 0:08 Print reply

Posts: 2675
15w40 kan ook wel hoor
 
V8
christianos 2-1-2006 0:09 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
net gereviseerd?
(vulring vergeten?)

en anders, lager dood oid?

uhm blok open gehad, is net nieuwe dus ik weet ook niet of hij ooit goed geschakeld heeft, heb de bak er niet uit gehad..

maar het probleem zit hem niet in de versnellingen , die lopen mooi)

ik denk dat het ergens in het mechanisme zit

@ mc beunerzzz, ik heb altijd zonder problemen met 15w40 gereden, mss is het blok er allergisch voor?
 
KaWaReZ 2-1-2006 0:09 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MC Beuner
[...]



er moet zowiezo al 10 w 40 in
ik weet niet of het iets zal schele , maar goed



hondablokken zijn net kawablokken, dingen horen zelfs te lopen op slootbagger, daar ligt het probleem niet.

heb je da kreng net gereviseerd?

(asje koppeling zo stroef loopt, mss ringetje/circlip vergeten op je koppelingsas?)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 2-1-2006 0:11 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

uhm blok open gehad, is net nieuwe dus ik weet ook niet of hij ooit goed geschakeld heeft, heb de bak er niet uit gehad..

maar het probleem zit hem niet in de versnellingen , die lopen mooi)

ik denk dat het ergens in het mechanisme zit

@ mc beunerzzz, ik heb altijd zonder problemen met 15w40 gereden, mss is het blok er allergisch voor?


ok, we zijn wat verder..

kdenk dat je koppelingskant eraf moet trekken, probleem zal wss rixhting je koppeling zitten.
let trouwens op slijpsel in je olie, als je dat hebt of niet..
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 2-1-2006 0:12 Print reply

Posts: 20445
koppeling loopt mooi


maar om een gegeven moment blokeerd de bak als ie warm wordt..

dan moet je gaan schakelen met je koppeling maar ahlf ingeknepen, dan pakt ie hem wel

(lees: terrugrossen op je pookje naar zijn 1 )
 
Blukaap2 2-1-2006 0:13 Print reply

Posts: 9953
Dus zit er ergens iets in die bak aardig verkeerd.....
Haal m open voordat alles aan stront loopt....
 
Stoere brommers
christianos 2-1-2006 0:13 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


ok, we zijn wat verder..

kdenk dat je koppelingskant eraf moet trekken, probleem zal wss rixhting je koppeling zitten.
let trouwens op slijpsel in je olie, als je dat hebt of niet..

zal eens gaan kijken, waar zal slijpsel dan op duiden volgens jou?
 
christianos 2-1-2006 0:14 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dus zit er ergens iets in die bak aardig verkeerd.....
Haal m open voordat alles aan stront loopt....

waar denk je dan aan?

misschien ringetjes die er niet of verkeerd tussen zitten?
 
KaWaReZ 2-1-2006 0:16 Print reply

Posts: 20582
vulringen, omgekeerd tandwiel (tzal maar eennoob zijn diet heeft gedaan), slijpsel kan tbovengenoemde zijn, of je koppeling die langs iets slijpt, moet je zelf maar achterkomen.

ik kan je niet vertellen dat et naaldlagertje van je bak er half uitligt ^^
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 2-1-2006 0:20 Print reply

Posts: 20445
owja..

had ik natuurlijk moeten vermelden, schoot me net pas te binnen

op de secundaire as, zit achterop een groot tandwiel, als ik het zo kon zien heeft die vroeger in me carter gegraven (slijpsporen), maar aangezien toen die open was weer helemaal vrij liep heb ik er voor de rest niet op gelet

misschien gaat die op een gegeven moment vreten in me carter ofzo?


maar ik weet niet, als er iets in de tandwielen verkeerd zit, zou je zeggen dat ie een vrij krijgt ofzo.. maar toch niet dat ie zwara gaat schakelen?
of zou een verkeerde beweging in de bak al merkbaar zijn bij het schakelen door bijv. een tordatie van de schakelbloem ofzo..?
 
mr200r 2-1-2006 1:08 Print reply
Posts: 5122
kijk ook naar de nokjes op de tandwielen van de bak en de schakel
vork.

 
mr200r
khpoppema 2-1-2006 1:20 Print reply

Posts: 3199
als je zegt dat je de schakelbak zelf niet heb bekeken zou eht daar liggen

dat een vorige eigenaar (lees: noob) slechts aeen halve bak erin heeft gezet zonder bepaalde ringetjes.

maar wat is nou het probleem exact?

de koppeling loopt mooi-> slipt niet door en ontkoppelt goed?

alleen je krijgt de versnellingen niet lkkr doorgeschakelt.

ik denk dat dat ergens tussen de overbrenging wals schakelvorken kan zijn

schakelvorken en de schakelvorkas

of de schakelvorken naar de bepaalde tandwielen.

dat hier slijtage op zit waardoor die enigszins blokkeert.

en dat dat dan alleen komt als ie warm is miss omdat je olie dan warmer wordt en een andere vorm van smering heeft

of zit ik daar verkeerd?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
-Dennis- 2-1-2006 1:24 Print reply

Posts: 919
heb er niet veel verstand van, maar als je logisch nadenkt zou het best wel met dat tandwiel te maken kunnen hebben, want er komen niet zomaar slijpsporen in je blok ofzo.

miss net wat rezek zegt, tandwiel verkeert om ofzo
 
nee, dat mag niet

Dit topic is 1460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved