Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok yamaha dtr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34071 - Blok yamaha dtr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mesii 31-12-2005 17:08 Print topicpost

Posts: 1542
Heey, ik heb weer wat vraagjes, de eerste. Ik was vanmiddag ff wat spulletjes van mijn brommer aan het schoonmaken enzo en ik leg mijn blok even om en op zun tandwiel kant en ik het ik een buisje uitsteken die ik er in zijn geheel uit kan trekken ik kreeg het gevoel dat daar iets aan behoorde te zitten maar weet het niet meer. foto:


En dan dit, ik weet dat het elektra is maar vond het overbodig een apart topic over te maken. Het gaat om het linkse zwarte kastje, het oranje draadje dat er links van loopt gaat naar mijn cdi en het rechtste zwarte kastje was de startonderbreker. Is dit een verdeler ofzo?


dank jullie!
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!

Gilera Gsm 31-12-2005 17:21 Print reply

Posts: 2376
Dat pinnetje dat eruit kwam is onderdeel van je koppeling/schakelsystem. Mooi laten zitten.
 
bikkeltje 31-12-2005 17:26 Print reply

Posts: 2380
ja dat is voor je koppeling. duss het zit goed zo. Je kan wel ff kkijken of hij niet gebroken is
 
mesii 31-12-2005 17:28 Print reply

Posts: 1542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
ja dat is voor je koppeling. duss het zit goed zo. Je kan wel ff kkijken of hij niet gebroken is

ok bedankt, ik dacht misschien hoort er nog iets aan te zitten maar nee dus. dank je!
weet iemand iets over het elektra gebeuren?
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
YamahaDT80LC2 1-1-2006 18:44 Print reply

Posts: 1135
Het linker ding dat is de CDI dat oranje draadje gaat als het goed is naar de bobine rechter kastje... geen idee ist wel een orgineel yamaha onderdeel of is het er later tussen gezet???
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
bikkeltje 1-1-2006 18:47 Print reply

Posts: 2380
heeft dt niet altijd contactpunten??
of heb je zelf een andere erop gezet??
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-1-2006 18:48 Print reply

Posts: 10560
dtr
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bikkeltje 1-1-2006 18:51 Print reply

Posts: 2380
ok,
had ik niet goed gelezen
zal een dtr ontsteking op een gewoon dt blok passen??
 
YamahaDT80LC2 1-1-2006 18:51 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
heeft dt niet altijd contactpunten??
of heb je zelf een andere erop gezet??



DTR is een nieuwer type DT deze heeft ook een schijfrem en een vloeistofgekoeld blok
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
User 927 1-1-2006 19:23 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
ok,
had ik niet goed gelezen
zal een dtr ontsteking op een gewoon dt blok passen??



DTR blok en DT blok is vrijwel gelijk, zal wel passen dus. Hooguit met een klein beetje moeite
 
bart de scootergek 1-1-2006 19:27 Print reply

Posts: 8916
je moet oppassen dat je de dt50r en de dtr niet door elkaar haalt. die dt50r is dat nieuwe geval, als sm en cross verkrijgbaar met het am-6 blok.

dtr is al een vrij oud ding, met beter blok dan de dt. zit volgens mij 3-plaatskoppeling in en elektronische ontsteking in. 2 punten die vrij slecht zijn van het dt blok.
 
Honda RC-33
-Dennis- 1-1-2006 19:32 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



DTR is een nieuwer type DT deze heeft ook een schijfrem en een vloeistofgekoeld blok


srry voor het offtopic, maar de oude DTR is toch gewoon AC?
kijk maar naar deze DTR
 
nee, dat mag niet
-Tom- 1-1-2006 19:51 Print reply

Posts: 4151
Oude DTR, de DTR die 99% van het brommerforum kent, is idd gewoon luchtgekoeld. De DTR die DT80LC2 bedoelt is denk ik de nieuwe met minarelli blok. Niet echt te vergelijken kwa techniek met de oude DT/DTR's.
En bart, je hebt gelijk betreft de verbeteringen. Alleen het koppelingssysteem is nog steeds een minpunt (net zoals bij FS1), maarja, is een kwestie van afstellen en dan zit 't goed.
 
FTS Member
Kees de Jong 1-1-2006 20:01 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Oude DTR, de DTR die 99% van het brommerforum kent, is idd gewoon luchtgekoeld. De DTR die DT80LC2 bedoelt is denk ik de nieuwe met minarelli blok. Niet echt te vergelijken kwa techniek met de oude DT/DTR's.
En bart, je hebt gelijk betreft de verbeteringen. Alleen het koppelingssysteem is nog steeds een minpunt (net zoals bij FS1), maarja, is een kwestie van afstellen en dan zit 't goed.


naar mijn weten hebben alleen duitse dtr's een 3 plaats koppeling..

wat bedoel je met afstellen? want met genoeg kracht slipt ie gewoon hoor.
 
7 seconden, of 21 gram
-Tom- 1-1-2006 20:06 Print reply

Posts: 4151
Ik dacht dat de DTR ook gewoon 3 plaats koppeling had.
Mijn fs1 slipte ook heel erg (de koppeling) toen 'ie eindelijk goed hard liep. Op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer normaal rijden omdat hij maar bleef slippen. Heb toen in de winter de koppelingsplaten vervangen (eigenlijk waren die opzich nog goed) en er een extra stalen plaat tusengedouwd. Ook iets sterkere veertjes ertussen gedaan. Toen de boel goed afgesteld (dat wormpje enzo) en er g?ede olie in gedaan. Nu slipt 'ie niet meer (brommer rijdt zo'n 85 km/h), alleen als hij koud is een beetje, maar als 'ie koud is moet je gewoon niet vol in toeren gaan rijden
 
FTS Member
mesii 1-1-2006 20:17 Print reply

Posts: 1542
ik zal morgen eens kijken hoeveel plaatjes ik in mijn blok heb zitten.
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!

Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved