Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Elektra onderdelen Yamaha DTR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #34055 - Elektra onderdelen Yamaha DTR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mesii 30-12-2005 13:17 Print topicpost

Posts: 1542
Hallo, ik ben bezig mijn DTR weer op te bouwen. En ik heb hier 2 onderdelen van het elektra gebeuren die ik geen plaatst weet te geven. Misschien kunnen jullie mij helpen.
En dan nog iets, een DTR is volgens mij standaart 6v? Is het handig om dit om te zetten naar 12v of maakt het inprincipe niet zoveel uit? Dank jullie wel!


 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!

YamahaDT80LC2 30-12-2005 13:21 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mil
Hallo, ik ben bezig mijn DTR weer op te bouwen. En ik heb hier 2 onderdelen van het elektra gebeuren die ik geen plaatst weet te geven. Misschien kunnen jullie mij helpen.
En dan nog iets, een DTR is volgens mij standaart 6v? Is het handig om dit om te zetten naar 12v of maakt het inprincipe niet zoveel uit? Dank jullie wel!

afbeelding



Die eerste dat is een spanningsregelaar die zet je wisselstroom om in gelijkstroom om je accu op te laden of als je geen accu hebt om je lampen van gelijkstroom te voorzien en de tweede weetk niet is het geen knipperrelais van die richtingaanwijzers ofzo ?


DTR is tog 12 volt ????

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 30-12-2005 om 13:25 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Terror 30-12-2005 13:21 Print reply

Posts: 9269
lijkt op knipperlichtrelais ja 2de
 
mesii 30-12-2005 13:23 Print reply

Posts: 1542
ok bedankt!, en over het 6v en 12v gebeuren?
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
Almer 30-12-2005 13:23 Print reply

Posts: 3325
1e spanningsregelaar

2e clignateur (zo schrijf je dat toch?), zorgt dat je knipperlichten aan en uit gaan

edit: naar 12 volt ombouwen heeft opzich niet zoveel zin, je zal waarschijnlijk wat meer functies op je brommer kunnen zetten, zoals toeter ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 30-12-2005 om 13:24 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mesii 30-12-2005 13:27 Print reply

Posts: 1542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
1e spanningsregelaar

2e clignateur (zo schrijf je dat toch?), zorgt dat je knipperlichten aan en uit gaan

edit: naar 12 volt ombouwen heeft opzich niet zoveel zin, je zal waarschijnlijk wat meer functies op je brommer kunnen zetten, zoals toeter ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 30-12-2005 om 13:24 uur.


ja daarom en ik wil wel een claxon, hoe werkt dat ombouwen?
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
YamahaDT80LC2 30-12-2005 13:29 Print reply

Posts: 1135
Ej maar volgens mij is je DTR 12 volt want als je kijkt bij van die site's waar je accu's kan kopen dan staat er bij Yamaha DTR een 12 Volts accu

Er zijn trouwens ook 6 v toeters

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 30-12-2005 om 13:30 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mesii 30-12-2005 13:30 Print reply

Posts: 1542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
Ej maar volgens mij is je DTR 12 volt want als je kijkt bij van die site's waar je accu's kan kopen dan staat er bij Yamaha DTR een 12 Volts accu


is er een manier om dit te checke? anders is het zo lullig he om er aan te gaan piele
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
YamahaDT80LC2 30-12-2005 13:31 Print reply

Posts: 1135
Euu kijken hoeveel volt je lampjes zijn als die 12 volt zijn dan is je brom meestal ook wel 12 volt en anders de multimeter er ff bij pakken en ff meten hoeveel et is
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Henk-88 30-12-2005 13:31 Print reply

Posts: 26703
bij sommige brommers zit de spanningsregelaar (regelt het max. voltage) los van de gelijkrichter (die wisselspanning omzet naar gelijkstroom)

Het is niet hetzelfde iig
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mesii 30-12-2005 13:32 Print reply

Posts: 1542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
Euu kijken hoeveel volt je lampjes zijn als die 12 volt zijn dan is je brom meestal ook wel 12 volt en anders de multimeter er ff bij pakken en ff meten hoeveel et is


hij ligt uit elkaar en de lampjes heb ik er bij gekregen die zaten er niet op, maar er zitten bij 12v lamp in de koplamp
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
YamahaDT80LC2 30-12-2005 13:33 Print reply

Posts: 1135
dan kan je er wel van uit gaan dat het 12 volt is
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mesii 30-12-2005 13:33 Print reply

Posts: 1542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
bij sommige brommers zit de spanningsregelaar (regelt het max. voltage) los van de gelijkrichter (die wisselspanning omzet naar gelijkstroom)

Het is niet hetzelfde iig


ok nu ben ik verward, dat 2e geval is voor me knipperlichten maar wat is het eerste nou?
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
YamahaDT80LC2 30-12-2005 13:34 Print reply

Posts: 1135
dit is de spanningsregelaar en gelijkrichter in 1 ik heb dezelfde op me DT80LC2

Wat henk-88 zij kan ook maar Yamaha DTtjes die hebben en gwn in 1

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 30-12-2005 om 13:39 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mesii 30-12-2005 13:48 Print reply

Posts: 1542
achter op mijn koplamp staat 12v/15w dus ik weet het zo goed als zeker nu
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
mtlover 30-12-2005 13:52 Print reply

Posts: 2372
Haal je toch gewoon een 6V claxon, enne, voor die 12V, pak je multimeter er ff bij
 

Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved