Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olieschraapveer MB5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34051 - olieschraapveer MB5
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DE HAMER 30-12-2005 10:37 Print topicpost

Posts: 46
Is deze veer, die onder je onderste zuigerveer zit, echt nodig? Ik hoor weleens dat ie gewoon weggelaten kan worden
 
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam

khpoppema 30-12-2005 10:38 Print reply

Posts: 3199
wat dit lijkt wel een 4 takt zuiger hier heb ik nog nooit van gehoord

in de exploded view staat ie wel, maar dit vind ik heel raar voor 2 takt

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 30-12-2005 om 10:39 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
DE HAMER 30-12-2005 10:40 Print reply

Posts: 46
ja daarom! kan er ook niet echt wijs uit worden...
 
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam
senda80cc 30-12-2005 10:41 Print reply

Posts: 3434
op een 2takt zit geen olieschraapveer (mb5 is 2takt) is alleen bij 4takt
 
Keep on rockin' in a free world
Harm 30-12-2005 10:42 Print reply

Posts: 3032
Das die onderste hoekige veer toch? Die kan je weglaten.
 
http://www.durtikkers.tk
70cc tsx 30-12-2005 10:43 Print reply

Posts: 1015
die veer zorgt ervoor dat je onderste zuigerveer goed tegen de wand wordt gedrukt! als je cilinder een beetje versleten is moet je hem laten zitten!
ik had hem weggehaald en toen issie vastgelopen dus ik zou hem mooi laten zitten.
waarom zou j hem weghalen hij rijd nu goed neem ik aan, en straks krijg je er problemen door!!!
 
senda80cc 30-12-2005 10:45 Print reply

Posts: 3434
bedoelt hij het ijzere ding onder je zuigerveer??
 
Keep on rockin' in a free world
[RRT] Lost-P 30-12-2005 10:45 Print reply
Posts: 4578
zo boeiend is dat veerte nou ook weer niet

Wat 70cc tsx zegt is wel zo, hij zorgt ervoor dat je onderste zuigerveer "beter" wordt aangedrukt oid... Maar echt nuttig en boeiend is ie niet.

ik liet hem btw ook altijd weg
 
Chille Tune shit dan
Sypie_Honda 30-12-2005 10:46 Print reply

Posts: 13830
als je hem laat zitten en je brom draaid nog al wat toeren en wordt lekker warm. kan die veer smelten omdat hij zo dun is. dus als je brom lkker veel toeren draaid er uit laten anders hoeft ut niet.

en je snapt natuurlijk zelf wel wat er gebeurd met een gesmolten veer.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
DE HAMER 30-12-2005 10:46 Print reply

Posts: 46
ik moest eigenlijk (na 8500km) maar es de zuiger vervangen
dus zonet incl schraapveer vervangen (zat er daarvoor niet in!) en nu heb ik het idee dat ie stroef loopt, brom voor de zekerheid nog maar niet aangehad



dit is dus die mysterieuze veer

Dit bericht is gewijzigd door DE HAMER op 30-12-2005 om 10:57 uur.
 
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam
RS_70_power 30-12-2005 11:07 Print reply

Posts: 1990
ik ken die veer wel maar die zittenalleen in 4-takt motor's , in een twee takt ben ik hem tegen gekomen .

sommige laten een 2de zuigerveer wel eens weg omdat ie dan "sneller" zou zijn en zo , minder vrijving , maarja ook meer compressie verlies.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
christianos 30-12-2005 11:22 Print reply

Posts: 20445
compressie verlies met maar 1 zuigerveer is te verwaarlozen...

olieschraapveer heeft alleen een 4-takt..

een 2 takt hefet geen blokolie om te schrapen..
 
DE HAMER 30-12-2005 11:25 Print reply

Posts: 46
wrom zit ie er origineel wel dan op een MB5??

 
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam
christianos 30-12-2005 11:30 Print reply

Posts: 20445
[url]http://www.porschefoto.nl/Diversen%20foto's/zuiger%20+%20pistonpen.jpg[/url]

jullie zijn in de war

een 4 takt heeft 3 zuigerveren, 2 normale zuigerveren en een olieschraapveer


waar jjullie het over hebben is dat "naar buiten druk ding" onder de onderste zuigerveer bij MB, die ik altijd weghaal want compleet nutteloos is..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 30-12-2005 om 11:32 uur.
 
RS_70_power 30-12-2005 11:37 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DE HAMER
wrom zit ie er origineel wel dan op een MB5??



op de tekening staat ie dan misschien , maar heb jij hem ooit een keer gezien op een zuiger van eem MB/MT ????

ikke niet
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
christianos 30-12-2005 11:37 Print reply

Posts: 20445
om het kort te houwen, monteer de 2 normale zuigerveren goed (shuine kant boven enzo)


en donder dat rare geval ding de prullenbak in...

edit @ rs_70_power.. ik weet niet in welke tijd je leeft, maar bij elke nieuwe zuiger zit zo'n veer meegeleverd...

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 30-12-2005 om 11:38 uur.
 

Dit topic is 4185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved