Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - [MTX-SH] trekt deze normaal?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34048 - [MTX-SH] trekt deze normaal?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 1-1-2006 19:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


niet teveel op je toerenteller letten, als jij denkt dat je kracht gaat missen in een versnelling schakel je over



en als je dan net voort de poweband terecht komt in de volgende versnelling?
zal je ehm toch iet verder moeten doortrekken ook in de hoge toeren waar je minder kracht heb
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
khpoppema 1-1-2006 19:08 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Het probleem met niet goed wegrijden enzo is verholpen en dat was inderdaad gewoon onervarenheid.

Nu het probleem van niet goed door trekken. Hij heeft dus 5 versnellingen en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000rpm en als je dan naar z'n 5 schakelt loopt het toerental langzaam naar beneden.

Tandwielverhouding is nu 13/45. Is het aan te raden om bijvoorbeeld achter een 50 erop te doen? Hoeveel verschil maakt dat ongeveer in trek kracht en hoeveel snelheidsverlies heb je daarmee?




is dat op weg of op land?

alst op land is kan ik het wel begrijpen want dan heeft ie volgens mij wat meer power nodig, correct me if wrong

en dan denk ik dat de vorige eigenaar er een hoge top verhouding op heeft gezet

als je er 50 achter gooit is wel overdreven dnek ik maar kan wel, miss i c m een 14 voor
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Valid 1-1-2006 19:14 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
hij trekt wss iets sneller , maar je moet ook sneller schakelen . je top gaat als ik dit zo lees niet omlaag denk ik (omdat hij de 5 mischien nu wel kan trekken)
maar 13 45 is volgens mij al redelijk licht


Nee ik snap dat de top niet naar benede gaat vergeleke met nu. Hij rijdt nu ook amper 45 denk ik.
 
Valid 1-1-2006 19:14 Print reply

Posts: 658
Omdat er een beetje onduidelijkheid is of het nou een 50cc of 50cc snel is: Hoe kan ik dit zien?
 
Valid 1-1-2006 19:16 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]




is dat op weg of op land?

alst op land is kan ik het wel begrijpen want dan heeft ie volgens mij wat meer power nodig, correct me if wrong

en dan denk ik dat de vorige eigenaar er een hoge top verhouding op heeft gezet

als je er 50 achter gooit is wel overdreven dnek ik maar kan wel, miss i c m een 14 voor


Dit is op de weg. Volgens de vorige eigenaar moest ik er even een grotere carburateur inzetten, maar volgens mij is dat niet de oplossing.
 
khpoppema 1-1-2006 19:16 Print reply

Posts: 3199
je rijdt toch 11500 toeren in zun stationair of in de versnelling?
als in versnelling lijkt t op 50 snel


maar aan de andere kant rij je hooguit 45

dit lijkt weer op 50 ori

je zou ff de cilinder eraf kunnen halen en poortjes bekijken

maar ik weet neit of jij daar wijzer uit kan worden:p


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Valid 1-1-2006 19:18 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
je rijdt toch 11500 toeren in zun stationair of in de versnelling?
als in versnelling lijkt t op 50 snel


maar aan de andere kant rij je hooguit 45

dit lijkt weer op 50 ori

je zou ff de cilinder eraf kunnen halen en poortjes bekijken

maar ik weet neit of jij daar wijzer uit kan worden:p




Ik rijd 45 omdat hij halverwege de 4e versnelling niet door trekt. Ik kan de cilinder er wel af halen (heb alleen geen pakkingen liggen dus hoe groot is de kans dat die scheuren) en dan moet ik de in/uitlaatpoorten opmeten ofzo? Wat is 50ori en wat is 50snel?
 
driver004 1-1-2006 19:20 Print reply

Posts: 3418
50snel zitten meestal meer poorten in
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
khpoppema 1-1-2006 19:21 Print reply

Posts: 3199
kan ook al anders gezienw orden door alleen ff de uitlaat eraf te halen of je carb icm spruit en membraan.


je hoeft trouwens dan alleen ff de kop eraf te halen.

en daar heb je een ijzeren koppaking die kun je hergebruiken.

dan zuiger naar beneden drukken en vertellen of er 5 of 6 poorten zichtbaar zijn


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
S1lv3r 1-1-2006 19:22 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
50snel zitten meestal meer poorten in


en grotere
 

Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved