Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - [MTX-SH] trekt deze normaal?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 718 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34048 - [MTX-SH] trekt deze normaal?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 30-12-2005 1:34 Print topicpost

Posts: 658
Vandaag heb ik deze brommer gekocht. Deze beschikt over de volgende onderdelen:

-50cc snel
-12mm carburateur
-sproeier 78 ofzo
-twv 45/13 geloof ik

Toen ik thuis kwam was het al donker maar ik wou natuurlijk toch nog even rijden dus ik het land op. Als ik weg wil rijden in z'n 1 dan moet ik flink wat gas bij geven en dan langzaam de koppeling op laten komen om hem niet uit te laten vallen. Ik heb geen idee of dit normaal is want heb verder 0,0 ervaring.

Op het land (bulten grond en veel sneeuw) trekt hij langzaam naar zo'n 6000rpm en dan begint hij heel hard te trekken. Als je schakelt naar z'n 2 dan blijft hij op de 4000rpm hangen.

De brommer heeft 5 versnellingen en in z'n 5e versnelling trekt hij niet goed door (aldus de jongen van wie ik hem gekocht heb). Er moet een grotere carburateur in: volgens hem maat 16. Ik heb er een maat 18 bij gekregen en ik kan me niet voorstellen dat dat te groot is of kan dit wel kloppen?

Ik wil dus weten of een 18mm carburateur goed is en dan sproeier 90 ofzo en of het normaal is dat je flink gas moet geven met het laten opkomen van de koppeling (hij rijdt dan wel spinnend weg maar het is ook glad. Hij begint bijna onder het rijden weer te spinnen als hij bij de 6000rpm komt)

Wat denken jullie ervan?

Met flink gas geven bedoel ik ongeveer 6000rpm alvorens de koppeling langzaam op te laten komen om hem niet af te laten slaan.

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 30-12-2005 om 1:36 uur.
 

rene-RX 30-12-2005 1:36 Print reply

Posts: 2018
wss moet je nog beetje leren schakelen / weg rijden

zou naar tijdje wel makkelijker gaan met weg rijden

en dan trekken bij de 6000 is de powerband.

en als hij te ver terug valt ligt dat ind aan jou tandwiel verhouding die is dan te zwaar

Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 30-12-2005 om 1:36 uur.
 
www.apriliaforum.nl
Marko 30-12-2005 1:40 Print reply

Posts: 1521
ja dis gewoon je powerband moet je idd meet oppassen met de sneeuw
ik schakel bv met die gladheid expres buiten me powerband
maar als ik dan ineens in de powerband komt gaat me wiel spinnen

maar je leert het vanzelf
het is zeg maar kwestie van bij wegrijden heel veel toeren maken
en dan langzaam je koppeling op laten komen zodat zodra je
koppeling helemaal opgekomen is je in de powerband zit
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Saknet 30-12-2005 2:12 Print reply

Posts: 10355
waarschijnlijk zal het iets fatsoenlijker gaan rijden als de cilinderkop afgevlakt/afgedraaid wordt

verder kan je natuurlijk altijd je zuigerveren, zuiger en cilinderwand nachecken op slijtage..

beste manier is om je zuigerveer van je zuiger te pakken en boven in de cilinder te doen, onder de eventuele stootrand. Dan moet er niet meer als een halve mm zoiets ruimte tussen de zuigerveer-uiteindes zitten.

evt cilinder honen en/of zuiger vervangen .. of nieuwe cilinder kopen.. zon 50imi zal wel goedkoop zijn.

op 50snel rijd 18mm iets beter als 12mm, maar zuipt ook meer.. en et verschil is nihil. als je echter icm optimale pijp & kop, 18mm doet zal et al wat meer schelen..

als je wil dat et gewoon laagtoerig goed trekt/rijd moet je of met ori pijp en ori 50cc rond gaan rijden of met 70cc.. naar mijn weten zijn 50cc snel cilinders altijd veelste hoogtoerig

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-12-2005 om 2:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Valid 30-12-2005 12:14 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
ja dis gewoon je powerband moet je idd meet oppassen met de sneeuw
ik schakel bv met die gladheid expres buiten me powerband
maar als ik dan ineens in de powerband komt gaat me wiel spinnen

maar je leert het vanzelf
het is zeg maar kwestie van bij wegrijden heel veel toeren maken
en dan langzaam je koppeling op laten komen zodat zodra je
koppeling helemaal opgekomen is je in de powerband zit


Dus eigenlijk moet je net zolang je koppeling laten slippen totdat je in z'n powerband rijdt?
 
Terror 30-12-2005 12:16 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Dus eigenlijk moet je net zolang je koppeling laten slippen totdat je in z'n powerband rijdt?



nee naarmate je meer gas geeft komt ie vanzelf in ze powerband..

wat marko zegt kan je doen.. maar is na langere tijd slecht voor je koppelingsplaten



Dit bericht is gewijzigd door Terror op 30-12-2005 om 12:19 uur.
 
mcdronkz 30-12-2005 12:20 Print reply

Posts: 32777
je laat gewoon je koppeling opkomen met een beetje gas, en zodra 'ie begint te trekken geef je gas bij, dan laat je bij de 3000 toeren ofzo gewoon je koppeling los en geef je extra gas

dan rij je rustig weg
 
Valid 30-12-2005 12:48 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je laat gewoon je koppeling opkomen met een beetje gas, en zodra 'ie begint te trekken geef je gas bij, dan laat je bij de 3000 toeren ofzo gewoon je koppeling los en geef je extra gas

dan rij je rustig weg


Oke zo gaat het inderdaad goed. Bij hoeveel toeren moet je ongeveer schakelen? Ik doe het ongeveer bij 9000 denk ik.
 
christianos 30-12-2005 12:59 Print reply

Posts: 20445
probeer eens hoeveel toeren die kan draaien als ie warm is..

zo te horen heb je namelijk gewoon een ori cilinder
 
mcdronkz 30-12-2005 14:35 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Oke zo gaat het inderdaad goed. Bij hoeveel toeren moet je ongeveer schakelen? Ik doe het ongeveer bij 9000 denk ik.


niet teveel op je toerenteller letten, als jij denkt dat je kracht gaat missen in een versnelling schakel je over

als je brommer koud is doe je dat zelfs iets eerder
 
Shifty 31-12-2005 11:10 Print reply

Posts: 1113
Snel wegrijden doe je idd door je koppeling een beetje te laten slippen met veel toeren. Rustig wegrijden doe je door gewoon niet teveel gas te geven als je wegrijd. Eigenlijk moet je het gewoon heel vaak doen, dan kom je er vanzelf wel achter wat goed is en wat niet. Iedereen die het eenmaal een poos gedaan heeft zal zeggen van, tja eigenlijk ist heel makkelijk
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Draven 31-12-2005 11:19 Print reply

Posts: 47
Ik heb een 19mm carb. op men 50cc, en hij gaat mega snel in toeren ze.

moest ik jouw zijn steek ik gewoon die 18mm erop afstellen, je hebt veel meer power over het volledige toerengebied veel prettiger rijden ook

 
Honda!
Hans B 31-12-2005 12:40 Print reply

Posts: 920
ja grotere carb. op 50cc heeft voordeel dat ie harder trekt,, majah k zou gewoon veel rijden dan leer je dat vanzelf wel,,wanneer je moet schakelen krijg je na een tijdje ook al door. Dan ga je het gewoon vanzelf doen
 
Valid 1-1-2006 18:53 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
probeer eens hoeveel toeren die kan draaien als ie warm is..

zo te horen heb je namelijk gewoon een ori cilinder


max zit rond de 1150 toeren volgens de teller, maar dat is ook zo ongeveer de grootste waarde die de teller aan kan geven (standaard teller t/m 1200rpm).
 
Valid 1-1-2006 18:58 Print reply

Posts: 658
Het probleem met niet goed wegrijden enzo is verholpen en dat was inderdaad gewoon onervarenheid.

Nu het probleem van niet goed door trekken. Hij heeft dus 5 versnellingen en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000rpm en als je dan naar z'n 5 schakelt loopt het toerental langzaam naar beneden.

Tandwielverhouding is nu 13/45. Is het aan te raden om bijvoorbeeld achter een 50 erop te doen? Hoeveel verschil maakt dat ongeveer in trek kracht en hoeveel snelheidsverlies heb je daarmee?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-1-2006 19:03 Print reply

Posts: 10560
hij trekt wss iets sneller , maar je moet ook sneller schakelen . je top gaat als ik dit zo lees niet omlaag denk ik (omdat hij de 5 mischien nu wel kan trekken)
maar 13 45 is volgens mij al redelijk licht
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved