rene-RX |
30-12-2005 1:36 |
Posts: 2018 |
wss moet je nog beetje leren schakelen / weg rijden
zou naar tijdje wel makkelijker gaan met weg rijden
en dan trekken bij de 6000 is de powerband.
en als hij te ver terug valt ligt dat ind aan jou tandwiel verhouding die is dan te zwaar
Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 30-12-2005 om 1:36 uur.
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
Marko |
30-12-2005 1:40 |
Posts: 1521 |
ja dis gewoon je powerband moet je idd meet oppassen met de sneeuw
ik schakel bv met die gladheid expres buiten me powerband
maar als ik dan ineens in de powerband komt gaat me wiel spinnen
maar je leert het vanzelf
het is zeg maar kwestie van bij wegrijden heel veel toeren maken
en dan langzaam je koppeling op laten komen zodat zodra je
koppeling helemaal opgekomen is je in de powerband zit
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Saknet |
30-12-2005 2:12 |
Posts: 10355 |
waarschijnlijk zal het iets fatsoenlijker gaan rijden als de cilinderkop afgevlakt/afgedraaid wordt
verder kan je natuurlijk altijd je zuigerveren, zuiger en cilinderwand nachecken op slijtage..
beste manier is om je zuigerveer van je zuiger te pakken en boven in de cilinder te doen, onder de eventuele stootrand. Dan moet er niet meer als een halve mm zoiets ruimte tussen de zuigerveer-uiteindes zitten.
evt cilinder honen en/of zuiger vervangen .. of nieuwe cilinder kopen.. zon 50imi zal wel goedkoop zijn.
op 50snel rijd 18mm iets beter als 12mm, maar zuipt ook meer.. en et verschil is nihil. als je echter icm optimale pijp & kop, 18mm doet zal et al wat meer schelen..
als je wil dat et gewoon laagtoerig goed trekt/rijd moet je of met ori pijp en ori 50cc rond gaan rijden of met 70cc.. naar mijn weten zijn 50cc snel cilinders altijd veelste hoogtoerig
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-12-2005 om 2:17 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Valid |
30-12-2005 12:14 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
ja dis gewoon je powerband moet je idd meet oppassen met de sneeuw
ik schakel bv met die gladheid expres buiten me powerband
maar als ik dan ineens in de powerband komt gaat me wiel spinnen
maar je leert het vanzelf
het is zeg maar kwestie van bij wegrijden heel veel toeren maken
en dan langzaam je koppeling op laten komen zodat zodra je
koppeling helemaal opgekomen is je in de powerband zit
Dus eigenlijk moet je net zolang je koppeling laten slippen totdat je in z'n powerband rijdt?
|
|
|
|
Terror |
30-12-2005 12:16 |
Posts: 9269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Dus eigenlijk moet je net zolang je koppeling laten slippen totdat je in z'n powerband rijdt?
nee naarmate je meer gas geeft komt ie vanzelf in ze powerband..
wat marko zegt kan je doen.. maar is na langere tijd slecht voor je koppelingsplaten
Dit bericht is gewijzigd door Terror op 30-12-2005 om 12:19 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
30-12-2005 12:20 |
Posts: 32777 |
je laat gewoon je koppeling opkomen met een beetje gas, en zodra 'ie begint te trekken geef je gas bij, dan laat je bij de 3000 toeren ofzo gewoon je koppeling los en geef je extra gas
dan rij je rustig weg
|
|
|
|
Valid |
30-12-2005 12:48 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
je laat gewoon je koppeling opkomen met een beetje gas, en zodra 'ie begint te trekken geef je gas bij, dan laat je bij de 3000 toeren ofzo gewoon je koppeling los en geef je extra gas
dan rij je rustig weg
Oke zo gaat het inderdaad goed. Bij hoeveel toeren moet je ongeveer schakelen? Ik doe het ongeveer bij 9000 denk ik.
|
|
|
|
christianos |
30-12-2005 12:59 |
Posts: 20445 |
probeer eens hoeveel toeren die kan draaien als ie warm is..
zo te horen heb je namelijk gewoon een ori cilinder
|
|
|
|
mcdronkz |
30-12-2005 14:35 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Oke zo gaat het inderdaad goed. Bij hoeveel toeren moet je ongeveer schakelen? Ik doe het ongeveer bij 9000 denk ik.
niet teveel op je toerenteller letten, als jij denkt dat je kracht gaat missen in een versnelling schakel je over
als je brommer koud is doe je dat zelfs iets eerder
|
|
|
|
Shifty |
31-12-2005 11:10 |
Posts: 1113 |
Snel wegrijden doe je idd door je koppeling een beetje te laten slippen met veel toeren. Rustig wegrijden doe je door gewoon niet teveel gas te geven als je wegrijd. Eigenlijk moet je het gewoon heel vaak doen, dan kom je er vanzelf wel achter wat goed is en wat niet. Iedereen die het eenmaal een poos gedaan heeft zal zeggen van, tja eigenlijk ist heel makkelijk
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Draven |
31-12-2005 11:19 |
Posts: 47 |
Ik heb een 19mm carb. op men 50cc, en hij gaat mega snel in toeren ze.
moest ik jouw zijn steek ik gewoon die 18mm erop afstellen, je hebt veel meer power over het volledige toerengebied veel prettiger rijden ook
|
|
Honda! |
|
Hans B |
31-12-2005 12:40 |
Posts: 920 |
ja grotere carb. op 50cc heeft voordeel dat ie harder trekt,, majah k zou gewoon veel rijden dan leer je dat vanzelf wel,,wanneer je moet schakelen krijg je na een tijdje ook al door. Dan ga je het gewoon vanzelf doen
|
|
|
|
Valid |
1-1-2006 18:53 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
probeer eens hoeveel toeren die kan draaien als ie warm is..
zo te horen heb je namelijk gewoon een ori cilinder
max zit rond de 1150 toeren volgens de teller, maar dat is ook zo ongeveer de grootste waarde die de teller aan kan geven (standaard teller t/m 1200rpm).
|
|
|
|
Valid |
1-1-2006 18:58 |
Posts: 658 |
Het probleem met niet goed wegrijden enzo is verholpen en dat was inderdaad gewoon onervarenheid.
Nu het probleem van niet goed door trekken. Hij heeft dus 5 versnellingen en in z'n 4e versnelling blijft hij hangen op 7000rpm en als je dan naar z'n 5 schakelt loopt het toerental langzaam naar beneden.
Tandwielverhouding is nu 13/45. Is het aan te raden om bijvoorbeeld achter een 50 erop te doen? Hoeveel verschil maakt dat ongeveer in trek kracht en hoeveel snelheidsverlies heb je daarmee?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-1-2006 19:03 |
Posts: 10560 |
hij trekt wss iets sneller , maar je moet ook sneller schakelen . je top gaat als ik dit zo lees niet omlaag denk ik (omdat hij de 5 mischien nu wel kan trekken)
maar 13 45 is volgens mij al redelijk licht
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|