Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #34037 - MTX ot café racer project
|
Pagina 4 van 27
|
Dit topic is 91006 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Henk-88 |
30-12-2005 22:13 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
hoe verneuk ik een honda?
Ik zou zeggen, het kan WEL en het kan wel mooi worden, maar in mijn ogen is een mtx frame hier niet geschikt voor omdat je van een crosserframe een racer-look moet maken, en daar zijn ze te hoog voor, en ik vind het zonde van een HONDA om ze zo te maken omdat ze nu niet meer nieuw gemaakt worden en de laatste die er nog van op de baan zijn zo origineel mogelijk moet houden
dit was een TSX, Nix mis mee toch?
en nix je moet ze bewaren; je moet er plezier aan beleven!
GAAN MET DIE BANAAN dus
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Frysk |
30-12-2005 22:46 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
dit was een TSX, Nix mis mee toch?
afbeelding
en nix je moet ze bewaren; je moet er plezier aan beleven!
GAAN MET DIE BANAAN dus
deze was al afgeragd
betekend ombouwen (doe ik ook met me MT)
als ie al in redelijke staat is
opknappen
|
|
giggitybyte |
|
Henk-88 |
30-12-2005 23:00 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speeder
[...]
deze was al afgeragd
betekend ombouwen (doe ik ook met me MT)
als ie al in redelijke staat is
opknappen
ben ik het niet mee eens: waarom zou je alleen genoegen mogen nemen met ouwe shit om er nog iets moois van te mogen maken?
Het gaat erom dat je lol beleeft aan wat je doet
En als je dat goed doet heeft de generatie na ons (als je daarop doelt) er ook nog iets aan, misschien wel meer zelfs als je goed werk hebt geleverd
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
ironbird |
31-12-2005 14:06 |
Posts: 1096 |
tank staat in de filler, maar nu valt het heel hard op dat de deuken niet helemaal zijn weggeplamuurd:s het is nog een klein "kommetje" dus straks licht opschuren en nog wat plamuren.
ook de motor is nog niet in orde. ik dnek sproeier te klein; Er zit een 110 mikuni (denk ik, het is ene mikuni carb en op de houder is ook 110 geslagen) MAar dit is denkik te klein.
maar de bromboer kan/wil niet aan mikuni sproeirs geraken. Iemand een idee van een online shop di ehet heeft, of wleke maat keihin ik moet nemen, en waar ik die kan halen
edit: ik zie dat 50cc ze heeft, maar die doen gen bestellingen momenteel:s
en is het normaal dat die oliedoppen van de vorkpoten zo hoog zijn (7tal cm) of zijn dit ophoogbussen?
Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 31-12-2005 om 14:19 uur.
|
|
|
|
ironbird |
31-12-2005 16:42 |
Posts: 1096 |
edit in eerste post:
tank in de filler en nog wat bijgeplamuurd, beugel van aspd weggeslepen, zat in de weg (wordt wel terug verstevigd) en ook de voorvoork laten dooorzakken. Nu nog lagere busjes zoeken/maken zodat de voorvork niet zo ver uitsteekt (dit zijn denkik toch ophoogbussen die eropzitten)
maar hij staat nu vooraan iets te laag vindik, en met en 18" wordt dat nog lager, dus die vork moet ff trug een beetj ehoger vind ik. en achter ook terug lager
stuk wegeslepen
|
|
|
|
S1lv3r |
31-12-2005 16:53 |
Posts: 5213 |
je zegt in de bgin post dat je geinformeert hebt hoe duur het spaken was van 2 wielen met nieuwe velgen en nieuwe spaken. Ik zou wel eens willen weten hoe duur dat is, en ik denk niet dat ik de enige ben .
|
|
|
|
ironbird |
31-12-2005 17:02 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
je zegt in de bgin post dat je geinformeert hebt hoe duur het spaken was van 2 wielen met nieuwe velgen en nieuwe spaken. Ik zou wel eens willen weten hoe duur dat is, en ik denk niet dat ik de enige ben .
ja die vent ging me bellen als hij een prijs had.
maar spaken was ongeveer 50ct per spaak (wel in inox) en hij zij iets van een 20 euro werkuren.
de velgranden weetik nog niet hoe uur die zijn.
|
|
|
|
S1lv3r |
31-12-2005 17:03 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]
ja die vent ging me bellen als hij een prijs had.
maar spaken was ongeveer 50ct per spaak (wel in inox) en hij zij iets van een 20 euro werkuren.
de velgranden weetik nog niet hoe uur die zijn.
heeft die ook een site? en wat is inox precies
|
|
|
|
ironbird |
31-12-2005 17:09 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
heeft die ook een site? en wat is inox precies
nee die mens is nog maar pas bezig met zijn zaak en doet alles alleen.
maar uit ondervinding is hij redelijk goedkoop/klantviendelijk.
en inox is een soort RVS dekik maar het wordt met de tijd nietmat. het blijft glanzen, toch als je er eens met een droge doek over wrijft ofzo
|
|
|
|
Henk-88 |
31-12-2005 17:30 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
edit in eerste post:
tank in de filler en nog wat bijgeplamuurd, beugel van aspd weggeslepen, zat in de weg (wordt wel terug verstevigd) en ook de voorvoork laten dooorzakken. Nu nog lagere busjes zoeken/maken zodat de voorvork niet zo ver uitsteekt (dit zijn denkik toch ophoogbussen die eropzitten)
maar hij staat nu vooraan iets te laag vindik, en met en 18" wordt dat nog lager, dus die vork moet ff trug een beetj ehoger vind ik. en achter ook terug lager
stuk wegeslepen
voor lijkt wel de goede hoogte; 8er moet 'ie flink omlaag nog. Wel ff zo afregelen dat je de goede balhoofdshoek hebt voor een racer
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
ironbird |
31-12-2005 19:18 |
Posts: 1096 |
jep achter wordt hij nog lager.
daarnet nog het kontje wat bijgeslepen (stuk erafgedaan, was te lang)
en ook mooi opgeschuurd, en het schuimrubber gesneden voor het zadel.
dus ik kan bijna mijn moeder aan het werk zetten om uit een oude lederen vest een zadelovertrek de naaien
Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 31-12-2005 om 19:18 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
31-12-2005 19:26 |
Posts: 4789 |
die grote "doppen" op je vork van 7cm zijn idd ophoogbussen, daar heb je dus ook platte varianten van
als je die platte neemt, moet je denk ik alsnog een stukje door je kroonplaten laten zakken, maar dat moet je tegen die tijd maar ff kijken
edit: oh en ik zit nu net je foto's te kijken, ik denk dat het het mooist is als je probeerd de framebuis die onder je tank doorloopt, helemaal horizontaal te laten lopen en je zadel dus ook.
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 31-12-2005 om 19:30 uur.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
ironbird |
31-12-2005 19:42 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
die grote "doppen" op je vork van 7cm zijn idd ophoogbussen, daar heb je dus ook platte varianten van
als je die platte neemt, moet je denk ik alsnog een stukje door je kroonplaten laten zakken, maar dat moet je tegen die tijd maar ff kijken
edit: oh en ik zit nu net je foto's te kijken, ik denk dat het het mooist is als je probeerd de framebuis die onder je tank doorloopt, helemaal horizontaal te laten lopen en je zadel dus ook.
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 31-12-2005 om 19:30 uur.
nja die framebuis ga ik toch zo laten.het is me een te groot karwei om die recht te maken. En als de achterkan nog wa lger komt ziet het er al een heel stuk beter uit. en als het niet zo is las ik gewoon een rechte buis er bij bovenop denkik
|
|
|
|
ironbird |
1-1-2006 15:50 |
Posts: 1096 |
edit in eerste post
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-1-2006 16:07 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
dit was een TSX, Nix mis mee toch?
afbeelding
en nix je moet ze bewaren; je moet er plezier aan beleven!
GAAN MET DIE BANAAN dus
zeker wat mis mee, als je een racer wil bouwen, pak dan ook een racer basis, en ga geen honda dingen op een suzuki gooien, das te grote schande
|
|
|
|
Dit topic is 91006 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 27
|
|