Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - MTX ot café racer project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #34037 - MTX ot café racer project
Pagina 1 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27Volgende pagina >
Dit topic is 91005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ironbird 29-12-2005 18:40 Print topicpost

Posts: 1096
Ik heb een tijd geleden een gare roest mtx ot gekregen met onnoemelijkv eel werk aan. Maar ik heb de moed bij elkaar gekregen om er toch wat van te maken. et blok had ik al op mijn dagelijkse mtx gezet (na revisatie) omdat dat een 6bak bevatte.
Nu heb ik op die roestbak een 5bak zitten en een 70cc imi met 20mm Mikuni. Maar de tank was overdreven verroest/doorgeroest dus ik gebruikte om te testen altijd een Suzuki GT50 tank. Bij nader inzien vind ik dat wel vet, en zo kwam ik op het idee om een classic racer te bouwen. Wegens het moeilijk te vinden zijn van di kuipen voor een classic racer hebik maar besloten er een caferacer van te maken. In principe net hetzelfde, maar dan zonder die grote kuip.

zozag de brommer er uit toen hij een paar dagen hier stond, en ik het blok er al had uitgesloopt



En nu, meer dan een jaar later staat de brommer er zo ongeveer bij (achterwiel zit er wel alweer in, de band was kapotgetrokken door rijden met lage bandendruk )




Zoals je ziet: veel werk. Die tank moet nog passend gemaakt worden, en geplamuurd worden.

Ik heb ook bij de fietsenaker geinformeerd naar de rpijs om mijn wielnaven allebei in mooie nieuwe 18" velgen te spaken met inox spaken, met dan leuke wegbanden erop.



De setup zal momoentele blijven:
5-bak
70cc imi
20m Mikuni
En ik zoek nog tips voor een mooie onderlangse (liefst chromen) uitlaat die ik pas kan maken voor hierop. Liefst een met megafoon, maar het moet wel een tweetaktuitlaat zijn

Verder ga ik de binnepoten nog meer door de kronnplaat laten zakken, tot de brommer laag genoeg staat (met 18"ers gaat al wel schelen..) En dan nog een mooie ronde koplamp à la CB50 erop maken (mss sloop ik die wel uit mijn suzuki ER50)


Een zitje ga ik zelf maken, ik heb een oude leren jas van men moeder die ik mag gebruiken als overtrek. Als kontje moet ik nog zon pvc boecht gaan kopen in de doe het zelfzaak, en die mooi uitzagen tot ik een "ronde kont" heb.

Dan nog een mooi chromen vspd vinden voor de 18" (van honda CB? of is dat 17"?)


dannog zo een mooi stuurtje vonden al op onderstaande CB (hiervan hebik deels het idee gevonden om dit project te starten)




Maar dan gaan jullie wrs met de commentaar komen "een caferacer met monoshock???" Wel, dat blijft mij nog steeds een dilemma ik denk dat ik hem monoshock ga houden. Het zo te gek zijn om van een leuke monoshock een stereoveerder te maken vindik. en dat maakt hem als custom caferacer nog een beetje unieker:p



voila kom maar op met de commentaren...

edit: 30/12/05

Tank geschuurd en geplamuurd, kontje grof uitgeslepen




edit: 31/12/05

tank in de filler en nog wat bijgeplamuurd, beugel van aspd weggeslepen, zat in de weg (wordt wel terug verstevigd) en ook de voorvoork laten dooorzakken. Nu nog lagere busjes zoeken/maken zodat de voorvork niet zo ver uitsteekt (dit zijn denkik toch ophoogbussen die eropzitten)

maar hij staat nu vooraan iets te laag vindik, en met en 18" wordt dat nog lager, dus die vork moet ff trug een beetj ehoger vind ik. en achter ook terug lager
stuk wegeslepen



en momenteel resultaat



edit: 01/01/06

kontje hard bewerkt, zodat het achterste stuk langs onderen open kan om aan het licht te kunnen als dat erop moest komen.

ook bevestigingen gemaakt voor zadel/kontje

en de tank nogmaals bijgeplamuurd




ik wil twee mooie chromen spiralen om aan mijn vorkpoten te doen (zie foto voor voorbeeldje)


en dit is een mogelijk ontwerp



ofwel laat ik de streep als op het kontje hier ook over de tank doorlopen (ook over zadel dan wrs, dan laat ik wel een stuk oranje tussen het leder naaien )



edit: 05/01/06

spuitpistool gaan halen (professioneel)) om met mijn compressor alles opnieuw te doen


tank en kontje (die van tevoren al eens in de filler, grondlaag en laklaag zaten) helemaal opnieuw geschuurd en gespoten in grondlaag


Bevestiging voor achtervoetsteunen weggeslepen en zo goed als onzichtbaar opgeschuurd.


een stel camino achterveren opengebeund en de spiralen wat gepolijst. nog een beetje meer polijsten en dan snel vernissen op oxidatie te verkomen


En de rest wat opgeschuurd. Het blok wil ik kaal maken en polijsten. dat zou wel mooi staan. maar het kk veel werk Kzal er straks eens een doek met cellulose thinner opleggen. dat helpt de verf wat loskomen


edit: 08/01/06

oranje gespoten. Die witte lijntjes is nog grondverf, dat moet nog worden gespoten in een gebroken wit.


frame benik weer aan het opbouwen. En even de tank erop gelegd om te kijken




en het blok hebik een deel gepolijst. Mss ga ik hem helemaal doen. anders spuit ik hem zwart en laat ik enkel die ronde van het koppelingsdeksel kaal.

edit: 09/01/06
foto van wat kleine onderdeeltjes die zijn gespoten

de witte lijntjes zijn nu wel in de echte verf gespoten(gebroken wit)


en het blok in het zilver (er staat een 500watt halogeenspot op omdat het eigenlijk moet gebakken worden op 180° maar ik ga dat niet in de oven leggen:p En voor de foto hebik di effe uitgedaan ja ivm teveel licht.


nog een edit op 08/01/06

blok in frame



Edit 14/01/06

zadel gemaakt





Edit1 19/02/06

Stuur zit er al een tijdje op, maar de ophoogbussen moet ik nog verlagen en er een imbus in verwerken. Dan kan het stuur normaal gekantelt worden

Ik heb de kabelboom er oook ff aangehangen om hem eens te kunnen horen draaien. En ja hoor hij werkt

Ook heb ik voor de gianelli uitlaat een bus gedraait omdat de flens te kort was om te passen. De uitlaat is er nu ook op, maar hangt ff met draad vast achteraan omdat ik nog een tussenstukje moet maken.

fotos




Edit2 19/02/06

daarnet de ophoogbussen bewerkt. M.a.w.. ze afgezaagt, een gat erin, randje afgeschuind, de kop van een dikke imbus maat 8 erin (met afgeschuinde rand) en dan in die rand de dingen aan elkaar gelast, en de las mooi vlak gedraait.

resultaat: lage bussen meteen imbus

fotos




edit: 25/02/06

Even fotos van de velgen. De velgen hebik nog steeds niet (probs met post:s) maar de fotos heb ik al wel een tijdje.

een voorsmaakje dus.






edit2: 25/02/06
Vandaag benik weer een tijd met de draaibank in de weer geweest .

resultaat: 2 bussen voor bij aan de vorkpoten zodat de "buitenveren" geklemd zitten tussen buitenpoot en onderste kroonplaat


en een ding gemaakt wat ik ipv de oliepomp kan plaatsen zodat het gat netjes dicht is.



edit 05/03/06

splinternieuwe semi slicks kunnen kopen voor een leuke prijs (€50 voor de twee)
die komen dan om de akront velgen als ik ze binnen heb


Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 5-3-2006 om 11:44 uur.
 

-Wheelie-Johie- 29-12-2005 18:43 Print reply

Posts: 2814
ik weet niet wat ik ervan moet vinden maar ga zo door
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Toon 29-12-2005 18:44 Print reply

Posts: 1679
Ja nog veel werk maar hou ons op de hoogte!!!

En sterkte doe zo verder
 
De knapen 29-12-2005 18:44 Print reply

Posts: 33
Vette keet zou ik zeggen
 
mtx freak 29-12-2005 18:48 Print reply

Posts: 2711
zonde van de mtx maar ik zie wel hoe het resultaat uitendelijk word
 
mcdronkz 29-12-2005 18:49 Print reply

Posts: 32777
een mtx-ot, dus je ownt denks
 
Henk-88 29-12-2005 18:51 Print reply

Posts: 26703
Gaaf idee man Zet het door!

Ong. een half jaartje geleden zag ik bij een soort Kreidler-verzamelaar een GT80 met volle kuip staan; 't zag er allemaal ori uit. Als je belangstelling hebt wil ik wel ff weer gaan kijken daar. Maar wss is het zonder kuip wel fraaier.

Begin eerst met opbouwen (monoshock houden; lijkt mij ook fraaier) en dan kijken in wat voor stijl het ding gaat worden zodat je dan vanzelf ziet welke onderdelen chroom moeten. Het kan best zijn dat op het eind een kleurtje mooier bij het geheel kan passen. Uitlaat ook nog ff mee w88 zou ik doen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mcdronkz 29-12-2005 18:53 Print reply

Posts: 32777


beter ga je em zo fixen

en er moet een 4t blok in, lmfd.

toch had ik van een nsr of een mb (met blokbuizen) uitgegaan, maar oke het is zeker wel hiervan te maken, als je het goed aanpakt.
 
Dikke Dennes 29-12-2005 18:53 Print reply

Posts: 4337
Ik ben h???????e??l benieuwd hoe je dit wil doen...

Een MTX leent zich hier volgens mij niet voor...

(Maar dat zeiden ook een hoop mensen over ons DT gekkenwerk chopper project)
 
Drive it like you stole it.
mcdronkz 29-12-2005 18:54 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Ik ben h???????e??l benieuwd hoe je dit wil doen...

Een MTX leent zich hier volgens mij niet voor...

(Maar dat zeiden ook een hoop mensen over ons DT gekkenwerk chopper project)


tja, waarom leent een mtx zich hier niet voor ?



dit had net zo goed het frame van die mtx kunnen zijn als je het mij vraagt
 
Henk-88 29-12-2005 18:56 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Ik ben h???????e??l benieuwd hoe je dit wil doen...

Een MTX leent zich hier volgens mij niet voor...

(Maar dat zeiden ook een hoop mensen over ons DT gekkenwerk chopper project)


hoe gekker hoe beter toch

een uitdaging motiveert meer dan het standaard-werk
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
SavagePielk 29-12-2005 19:00 Print reply

Posts: 4562
goed bezig, ga zo door. Onthoud 1 ding; er is geen richtlijn voor caferacers. Zolang je binnen het stijlgebied blijft is er niets aan de hand. Een caferacer is niets anders dan een gechopte en gestripte motor ?n geen chopper, meer eist het niet. Keep us posted, vind het wel mooi

edit: ik zou wel de achterkant een flink stuk laten zakken of een plank-zadel fixen dat horizontaal met de achterbrug loopt en dan ultra lange chromen veren erop.

Dit bericht is gewijzigd door SavagePielk op 29-12-2005 om 19:02 uur.
 
sproeiertje 29-12-2005 19:10 Print reply

Posts: 643
waarom is iedereen opeens zo mtxerig?
 
ironbird 29-12-2005 19:12 Print reply

Posts: 1096
Ik wil zeker de tweetakt behouden, anders hadik netzogoed zoals die cb50 tewerk kunnen gaan.


Enja, dit ding hebik, en ik wil het zo goedkoop mogelijk houden (dat is immers tuning in mijn ogen, zo goedkoop mogelijk, en zo deftig mogelijk het resultaat)

En de achterkant is allager hoor, als je goed kijkt zie ja dat dat achterwiel er al niet insteekt hij hangt aan een haak, en ja ik maak zo een zadel als die CB50 maar dan nog wat platter/deftiger

en wat betrft lange chromen veren, tja... monoveer he. Ik zal proberen de veer zo hard mogelijk laten opvallen in het frame door zijn kleur

En mss een pro link systeem ergens zoeken. dat is er namelijk tussenuitgezwierd (vandaar dat hij nog redelijk hoog staat achteraan)
 
ironbird 29-12-2005 19:14 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproeiertje
waarom is iedereen opeens zo mtxerig?



Waarom niet? het is honda, oud, niet duur en valt heel mooi te maken, mits tijd en geduld

edit: hoewel een nette originele mtx ook heel mooi is

Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 29-12-2005 om 19:15 uur.
 
mulder 29-12-2005 19:17 Print reply

Posts: 13701
beter doe je 17 inch ipv 18
 

Dit topic is 91005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved