Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sparta Sport 2V

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34016 - Sparta Sport 2V
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 28-12-2005 14:53 Print topicpost

Posts: 1881
Goedenmiddag allemaal!

Gisteren kwam mijn vader thuis met een prachtige sparta sport 2v. Hij loopt inmiddels na afstellen en schoonmaken prima, maar het leek ons voor er echt mee te gaan rijden wel even belangrijk om wat dingen te controleren, zo ook het oliepijl. Na een tijdje zoeken, kwam ik erachter dat je een schroef aan de rechterkant van het blokje onderaan los moest draaien en als het er dan uit zo lopen er teveel in zou zitten en je het moest bijvullen totdat het eruit loopt. Dit deed ik en toen kwam er een hele stroom olie uit, dus heb ik em maar weer snel dicht gedraaid . En bedacht me toen dat ik beter eerst wat info kon gaan vragen . Dus mijn vraag was, klopt mijn informatie, en zit er dan gewoon veel te veel olie in? Of doe ik het helemaal fout? En nog een vraag, moet de brommer op de standaard staan als je dit doet of op beide wielen?

btw. ik draai dus niet de bout onder het blok in het midden los, wat me de aftapbout leek.

Alvast bedankt!

Het gaat dus om deze brommer met dit blokje:



 
7 seconden, of 21 gram

fastkootje 28-12-2005 14:55 Print reply

Posts: 3150
ff opendraaien aanzetten dan gaat het soort koken

dan net zolang eruit laten stromen tot het niet meer stroomt....
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-12-2005 14:56 Print reply

Posts: 13700
brom moet gewoon rechtop staan en als er olie uitloopt is het goed
 
Kerry King 28-12-2005 14:59 Print reply

Posts: 5037
maar als het goed is moet er ook ergens op je blok staan hoeveel mililiter er in het blok moet en als je er dat dan in doet dan is het altijd goed
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Almer 28-12-2005 15:07 Print reply

Posts: 3325
kan prima brommer rechtop zetten, maar als je niet weet hoelang hij al stilgestaan heeft zou ik zowiezo alle olie vervangen! Tip: laat de brommer eerst ff draaien voordat je olie vervangt, dan is het dunner en stroomt het makkelijker! En denk eraan: het laatste beetje olie bevat het meeste vuil
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Skeez 28-12-2005 15:47 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
kan prima brommer rechtop zetten, maar als je niet weet hoelang hij al stilgestaan heeft zou ik zowiezo alle olie vervangen! Tip: laat de brommer eerst ff draaien voordat je olie vervangt, dan is het dunner en stroomt het makkelijker! En denk eraan: het laatste beetje olie bevat het meeste vuil


idd

Ik heb ook bromfietsen (Batavussen) met zo'n Sachs blokje gehad; gewoon in de rij-stand zetten (> rechtop en op de wielen) & dan die plug die net onder het Sachs schildje zit eruit schroeven. Tot zover met de olie staan... Maar het is idd verstandiger om even de olie te verversen.

Ik heb nog even in documentatie gekeken en in een Sachs 504/1 A-NL (4 voetbak) moet 150cm3 versnellingsbakolie. In de Duitse versie moet aanzienlijk meer; 300cm3... Vaag dus; doe het dus maar gewoon tot aan die plug dan is het goed.
 

Dit topic is 3001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved