Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #33995 - setup honda MB
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2440 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
aergrimm |
27-12-2005 11:29 |
Posts: 187 |
----------------------------------
setup:
Honda MB
cilinder: 50cc immi (70cc immi ?)
carburateur: 12/13mm ori
uitlaat: homoet 50
sproeier: 85
top: 70/75 km/u
twv: geen idee ben een n00b
zie: http://www.aergrimm....llery.asp?folder=mb5
----------------------------------
doel:
top: 60 km/u
snel optrekken
----------------------------------
momenteel trekt ie niet, maar komt doordat de luchtfilterbehuizing gaar is. daar ben ik nu mee bezig.
ik heb de orginele uitlaat erbij, wat zijn de effecten voor het koppel als ik die terug zet . Ik neem zo maar aan dat ie langzamer gaat rijden, maar trekt ie nog wel.
edit: uitlaat erbij
Dit bericht is gewijzigd door aergrimm op 27-12-2005 om 12:47 uur.
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
me myself and I |
27-12-2005 11:46 |
Posts: 2222 |
kleiner voortandwiel
|
|
... Boe! |
|
aergrimm |
27-12-2005 11:52 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
kleiner voortandwiel
maakt dat echt zoveel verschil ?
Ik heb nu ook geen idee welke twv ik heb, en mijn ketting hangt goed (niet goed dus) door. Dus wilde gelijk ketting en beide tandwielen vervangen.
wat is standaard ? 13-52 ofzow? en dan voor iets kleiner gaan zitten.
andere uitlaat is geen optie dus, want dan trekt het niet meer. tegen wat voor boetes loop ik aan met deze setup denken jullie ? en wordt ie in beslaggenomen ? (sorry n00b vraag, maar rij nog niet zolang)
ik trek zeg maar boetes aan vandaar, maar zonder gevaar geen leven.
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
me myself and I |
27-12-2005 11:56 |
Posts: 2222 |
haha ja dat maakt veel verschil.... tel eens even wat je nu hebt, origineel is 15voor achter weet ik zo niet... ga gewoon is 2/3 tandjes kleiner voor
|
|
... Boe! |
|
aergrimm |
27-12-2005 11:58 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
haha ja dat maakt veel verschil.... tel eens even wat je nu hebt, origineel is 15voor achter weet ik zo niet... ga gewoon is 2/3 tandjes kleiner voor
ik haal hem vanmiddag/avond wel ff uitelkaar. haal ik morgen wel even nieuwe tandjes en ketting.
|
|
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken |
|
bereheer |
27-12-2005 12:03 |
Posts: 1901 |
je zult dan wel flink overtoeren draaien, 't zal niet lekker rijden iig, als je echt maar 60 wilt is een originele cilinder misschien nog wel aan te raden, maar die trekken weer niet echt hard
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
me myself and I |
27-12-2005 12:05 |
Posts: 2222 |
dat bdoel ik ori is niet vooruit te branden... je zult tog ff met je tandwielen moeten klooien als je snel trekken wilt EN maar 60 gaan..
|
|
... Boe! |
|
bereheer |
27-12-2005 12:06 |
Posts: 1901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
dat bdoel ik ori is niet vooruit te branden... je zult tog ff met je tandwielen moeten klooien als je snel trekken wilt EN maar 60 gaan..
maarja 60 rijden met 10000 toeren, dat vind die cilinder echt nie grappig, 't rijd dan ook zwaar onconfortabel
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Almer |
27-12-2005 12:06 |
Posts: 3325 |
originele vertanding is 13-45, ik zou zeggen, pak een tandje 14 voor, en een snelle uitlaat dan moet je de 60 wel halen, stel goed af en dan zal die ook zeker nog wel trekken, en anders ori vertanding met een snelle uitlaat en grotere carb, trekt ie ook goed en de 60 haal je dan wel, boetes zijn niet echt hoog als je 60 rijdt en optrekken intereseert ze niet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
me myself and I |
27-12-2005 12:06 |
Posts: 2222 |
het is het ??n of het ander..
|
|
... Boe! |
|
Neonlampje |
27-12-2005 12:07 |
Posts: 14825 |
nee, maar 1 tandje kleiner kan wel.. en dan draai je niet direct overtoeren.. scheelt wel 5km ofzo op top
|
|
|
|
bereheer |
27-12-2005 12:08 |
Posts: 1901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
originele vertanding is 13-45, ik zou zeggen, pak een tandje 14 voor, en een snelle uitlaat dan moet je de 60 wel halen, stel goed af en dan zal die ook zeker nog wel trekken, en anders ori vertanding met een snelle uitlaat en grotere carb, trekt ie ook goed en de 60 haal je dan wel, boetes zijn niet echt hoog als je 60 rijdt en optrekken intereseert ze niet
een andere uitlaat zal niet veel zin hebben. die cilinder is zooow laagtoerig dat een snellere uitlaat (die vaak hoogtoerig zijn) weinig zin zal hebben. wat je kunt proberen is een grotere carburateur, je krijgt dan wat meer kracht onderin, ik zou wel je originele uitlaat houden voor meer trekkracht
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Neonlampje |
27-12-2005 12:08 |
Posts: 14825 |
meer trekkracht is een hogere top in dit geval...
|
|
|
|
bereheer |
27-12-2005 12:15 |
Posts: 1901 |
ja daarom, 't is best lastig omdat veel trekkracht en een lage top moeilijk te combineren is
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Zeug |
27-12-2005 12:16 |
Posts: 352 |
jij wilt trekkracht?
neem een 19 mm of 21 ofzo en een goeie pijp dan trek je als een beer
als je niet zo'n hele hoge top wil kan je ook gewoon achter wat groter tandwiel nemen (of voor kleiner wat jij wilt)
en qua boetes als jij gewoon 50 cc houd die je overigens ook nog kan laten tunen en je top ligt rond de 70 ofzo dan zit bij boetes van 80 euro ofzo maar dat moet je maar ff opzoeken die tabel
|
|
Aprilia mx Supermotard : - 72 cc Top performance |
|
jong |
27-12-2005 12:18 |
Posts: 1445 |
denk dat een 16mm wel geschikt is voor deze meneer, gaat ie niet schandalig hard maar trekt toch best leuk op
|
|
|
|
Dit topic is 2440 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|