Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33995 - setup honda MB
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aergrimm 27-12-2005 11:29 Print topicpost

Posts: 187
----------------------------------
setup:
Honda MB
cilinder: 50cc immi (70cc immi ?)
carburateur: 12/13mm ori
uitlaat: homoet 50
sproeier: 85
top: 70/75 km/u
twv: geen idee ben een n00b
zie: http://www.aergrimm....llery.asp?folder=mb5
----------------------------------
doel:
top: 60 km/u
snel optrekken
----------------------------------

momenteel trekt ie niet, maar komt doordat de luchtfilterbehuizing gaar is. daar ben ik nu mee bezig.

ik heb de orginele uitlaat erbij, wat zijn de effecten voor het koppel als ik die terug zet . Ik neem zo maar aan dat ie langzamer gaat rijden, maar trekt ie nog wel.

edit: uitlaat erbij

Dit bericht is gewijzigd door aergrimm op 27-12-2005 om 12:47 uur.
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken

me myself and I 27-12-2005 11:46 Print reply

Posts: 2222
kleiner voortandwiel
 
... Boe!
aergrimm 27-12-2005 11:52 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
kleiner voortandwiel


maakt dat echt zoveel verschil ?
Ik heb nu ook geen idee welke twv ik heb, en mijn ketting hangt goed (niet goed dus) door. Dus wilde gelijk ketting en beide tandwielen vervangen.

wat is standaard ? 13-52 ofzow? en dan voor iets kleiner gaan zitten.

andere uitlaat is geen optie dus, want dan trekt het niet meer. tegen wat voor boetes loop ik aan met deze setup denken jullie ? en wordt ie in beslaggenomen ? (sorry n00b vraag, maar rij nog niet zolang)

ik trek zeg maar boetes aan vandaar, maar zonder gevaar geen leven.
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
me myself and I 27-12-2005 11:56 Print reply

Posts: 2222
haha ja dat maakt veel verschil.... tel eens even wat je nu hebt, origineel is 15voor achter weet ik zo niet... ga gewoon is 2/3 tandjes kleiner voor
 
... Boe!
aergrimm 27-12-2005 11:58 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
haha ja dat maakt veel verschil.... tel eens even wat je nu hebt, origineel is 15voor achter weet ik zo niet... ga gewoon is 2/3 tandjes kleiner voor



ik haal hem vanmiddag/avond wel ff uitelkaar. haal ik morgen wel even nieuwe tandjes en ketting.
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
bereheer 27-12-2005 12:03 Print reply

Posts: 1901
je zult dan wel flink overtoeren draaien, 't zal niet lekker rijden iig, als je echt maar 60 wilt is een originele cilinder misschien nog wel aan te raden, maar die trekken weer niet echt hard
 
bloaze manne, meej diene woage!
me myself and I 27-12-2005 12:05 Print reply

Posts: 2222
dat bdoel ik ori is niet vooruit te branden... je zult tog ff met je tandwielen moeten klooien als je snel trekken wilt EN maar 60 gaan..
 
... Boe!
bereheer 27-12-2005 12:06 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
dat bdoel ik ori is niet vooruit te branden... je zult tog ff met je tandwielen moeten klooien als je snel trekken wilt EN maar 60 gaan..



maarja 60 rijden met 10000 toeren, dat vind die cilinder echt nie grappig, 't rijd dan ook zwaar onconfortabel
 
bloaze manne, meej diene woage!
Almer 27-12-2005 12:06 Print reply

Posts: 3325
originele vertanding is 13-45, ik zou zeggen, pak een tandje 14 voor, en een snelle uitlaat dan moet je de 60 wel halen, stel goed af en dan zal die ook zeker nog wel trekken, en anders ori vertanding met een snelle uitlaat en grotere carb, trekt ie ook goed en de 60 haal je dan wel, boetes zijn niet echt hoog als je 60 rijdt en optrekken intereseert ze niet
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
me myself and I 27-12-2005 12:06 Print reply

Posts: 2222
het is het ??n of het ander..
 
... Boe!
Neonlampje 27-12-2005 12:07 Print reply

Posts: 14825
nee, maar 1 tandje kleiner kan wel.. en dan draai je niet direct overtoeren.. scheelt wel 5km ofzo op top
 
bereheer 27-12-2005 12:08 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
originele vertanding is 13-45, ik zou zeggen, pak een tandje 14 voor, en een snelle uitlaat dan moet je de 60 wel halen, stel goed af en dan zal die ook zeker nog wel trekken, en anders ori vertanding met een snelle uitlaat en grotere carb, trekt ie ook goed en de 60 haal je dan wel, boetes zijn niet echt hoog als je 60 rijdt en optrekken intereseert ze niet



een andere uitlaat zal niet veel zin hebben. die cilinder is zooow laagtoerig dat een snellere uitlaat (die vaak hoogtoerig zijn) weinig zin zal hebben. wat je kunt proberen is een grotere carburateur, je krijgt dan wat meer kracht onderin, ik zou wel je originele uitlaat houden voor meer trekkracht
 
bloaze manne, meej diene woage!
Neonlampje 27-12-2005 12:08 Print reply

Posts: 14825
meer trekkracht is een hogere top in dit geval...
 
bereheer 27-12-2005 12:15 Print reply

Posts: 1901
ja daarom, 't is best lastig omdat veel trekkracht en een lage top moeilijk te combineren is
 
bloaze manne, meej diene woage!
Zeug 27-12-2005 12:16 Print reply

Posts: 352
jij wilt trekkracht?
neem een 19 mm of 21 ofzo en een goeie pijp dan trek je als een beer
als je niet zo'n hele hoge top wil kan je ook gewoon achter wat groter tandwiel nemen (of voor kleiner wat jij wilt)
en qua boetes als jij gewoon 50 cc houd die je overigens ook nog kan laten tunen en je top ligt rond de 70 ofzo dan zit bij boetes van 80 euro ofzo maar dat moet je maar ff opzoeken die tabel
 
Aprilia mx Supermotard : - 72 cc Top performance
jong 27-12-2005 12:18 Print reply

Posts: 1445
denk dat een 16mm wel geschikt is voor deze meneer, gaat ie niet schandalig hard maar trekt toch best leuk op
 

Dit topic is 2440 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved