Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opvoeren MTX-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33989 - Opvoeren MTX-sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 26-12-2005 18:09 Print topicpost

Posts: 658
Hier in de buurt kan ik een Honda MTX-sh kopen voor ongeveer 700 euro. Het gaat dat om deze brommer.

De onderdelen:
-Standaard Ge4 50cc cil
-50cc 2t enduro proma uitlaat met bullit demper
-18,5 keihin met 83 sproeier
-4-bak van nsr

De top is ongeveer 50 km/h. Nou wil ik de brommer eigenlijk ongeveer 70 laten lopen, maar aangezien ik 700 euro al redelijk prijzig vind wil ik hier niet te veel geld aan besteden. Of de prop uit de uitlaat is weet ik niet.

Is het mogelijk om de brommer ongeveer 70-80 te laten lopen zonder al te grote bedragen uit te geven?


 

Toon 26-12-2005 18:11 Print reply

Posts: 1679
in de proma uitlaat zit geen prop maar ik vind 50 km/u wel traag met die setup

Ja het is mogelijk op hem 70 te laten lopen begin alvast maar met een andere cil dan kom je hier al aan

Dit bericht is gewijzigd door toon op 26-12-2005 om 18:12 uur.
 
tsxj oran 26-12-2005 18:11 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Hier in de buurt kan ik een Honda MTX-sh kopen voor ongeveer 700 euro. Het gaat dat om deze brommer.

De onderdelen:
-Standaard Ge4 50cc cil
-50cc 2t enduro proma uitlaat met bullit demper
-18,5 keihin met 83 sproeier
-4-bak van nsr

De top is ongeveer 50 km/h. Nou wil ik de brommer eigenlijk ongeveer 70 laten lopen, maar aangezien ik 700 euro al redelijk prijzig vind wil ik hier niet te veel geld aan besteden. Of de prop uit de uitlaat is weet ik niet.

Is het mogelijk om de brommer ongeveer 70-80 te laten lopen zonder al te grote bedragen uit te geven?



laat je cilinder tunen, kost niet veel en je gaat een stuk harder
dat je maar 50 gaat komt door je std 50cc cilinder die zijn vaak sloom
btw er zit geen prop in een mtx uitlaat voorzover ik weet, en een 4-bak van een nsr in een mtx? volgens mij gewoon t zelfde als die van mtx

 
oud
Valid 26-12-2005 18:15 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
in de proma uitlaat zit geen prop maar ik vind 50 km/u wel traag met die setup

Ja het is mogelijk op hem 70 te laten lopen begin alvast maar met een andere cil dan kom je hier al aan

Dit bericht is gewijzigd door toon op 26-12-2005 om 18:12 uur.


Nieuwe cilinder is ongeveer 100 euro denk ik? (kan het op 50cc.nl niet echt duidelijk zien)
 
tsxj oran 26-12-2005 18:16 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Nieuwe cilinder is ongeveer 100 euro denk ik? (kan het op 50cc.nl niet echt duidelijk zien)

laat hem dan tunen!!!!!
stuur neonlampje een inbox dat je je brommer 70 wil laten lopen, en vraag hoeveel je dat gaat kosten

 
oud
John Huijben 26-12-2005 18:20 Print reply

Posts: 2433
huh :S

mtx met ori 50, 16 keihin en proma liep bij mij 70
ja ok uitlaatpoort wat ietsiepietsie uitgevijlt maar toch.

met daytona cdi kon ik zelfs 75 rijden, en tot de 80 ofzo is n mtx teller redelijk nauwkeurig
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
J-master 26-12-2005 18:55 Print reply

Posts: 1158
kun je niet wat van die 700 euro afpraten dan... ik vind het aardig prijzig
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
puch_master 26-12-2005 19:05 Print reply

Posts: 3429
nsr bak betekend dat je op z'n kop moet schakelen (1 omhoog rest omlaag).

met de orri cil. zou hij opzig wel 60/65 moeten lopen..

mischien luchtfilter of uitlaat verstopt oid..
 
Toyota AE86 Levin coupé
Lord_Vader 26-12-2005 19:31 Print reply

Posts: 1244
Misschien heeft hij een lichte tandwielverhouding... met die originele cilinder en een proma rijd ik 75
 
mental_osx 26-12-2005 19:34 Print reply

Posts: 264
jah er klopt iets niet aan die brommer
of hij heeft een andere tandwiel verhouding....
anders is er iets serieus fout... (kan mss goedkoop worden opgelost, kan ook zijn dat je jezelf blauw betaalt je ziet maar)


Dit bericht is gewijzigd door mental_osx op 26-12-2005 om 19:35 uur.
 
Valid 26-12-2005 22:42 Print reply

Posts: 658
Wat is de standaard tandwiel verhouding van een MTX-sh? Hij heeft er nieuwe tandwielen op gezet dus het kan zijn dat het een lichtere vertanding is waardoor z'n top lager is maar hij sneller optrekt. Ik bel hem morgen even en ga dan even langs als hij kan maar dan moet ik dus even weten van wat voor verhouding jullie uitgaan.
 
mr200r 26-12-2005 22:53 Print reply
Posts: 5122
Ik zou verder kijken, en deze laten staan .
 
mr200r
SpeedY_the_Devil 26-12-2005 23:08 Print reply

Posts: 2711
- 700 is veelste duur
- 18,5 mm bestaat niet.. zal wel 18 mm zijn
- 4 bak van nsr betekend omstekop schakelen en das kut en onnodig..
- dingen rijden ori erg sloom.. beste optie is om je cilinder te tunen omdat dat t goedkoopst kan..

mijn advies... laten liggen en koop er 1 voor 400-500 ofzo met normale bak
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Valid 27-12-2005 11:09 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
Misschien heeft hij een lichte tandwielverhouding... met die originele cilinder en een proma rijd ik 75


Hee ben jij toevallig ook een Fokker? Je hebt namelijk dezelfde sig als ik op FOK! heb!
 
Valid 27-12-2005 15:43 Print reply

Posts: 658
Net heb ik hem even gebeld omdat ik hem eigenlijk niet kon laten gaan want ik vind het een hele mooie brommer. Het achtertandwiel heeft 50 tanden en dat is dus veel meer dan het orgineel (43 ofzo geloof ik). Hij trekt dus hard op en daarom is zijn top niet zo hoog. Daarnaast heeft hij hem nog een beetje afgevoerd. Ik ga donderdag kijken.


nog dingen waar ik op moet letten? (behalve luisteren of de motor soepel loopt)

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 27-12-2005 om 15:44 uur.
 
khpoppema 27-12-2005 15:53 Print reply

Posts: 3199
voor 700 euro moet dat ding perfect in orde zijn het leifst zelfs nog emt kenteken.


en verder als je de uitlaatpoort iets bij laat veilen dan rij je zo 70
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 2116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved