Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Echt een Futloze 80cc Suzuki gamma!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33985 - Echt een Futloze 80cc Suzuki gamma!
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-12-2005 17:04 Print reply

Posts: 17929
je gat hier een beetje die rg liggen afzeiken terwijl je er geen ruk vanaf weet? grappig

zet er fatsoenlijke pijp op, stel m af haal nieuwe pakkingen en zuigerveren en dat ding loopt hard zat
 
HayeSM 26-12-2005 17:06 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remy
Hoe zijn de zuigerveren?

Weet ik niet, durf ik nog niet te kijken, heb geen pakking voor de suzuki..

Genoeg compressie?
Ja, je voelt hem duidelijk compressie maken, en aanduwen gaat loodzwaar.

Uitlaat niet volgekoekt?
Zou kunnen, originele uitlaat..hoe kom ik daarachter?

Vonkt goed, hoe staan de contactpunten?

Vonkt erg goed, mooie blauwe vonk.. alleen elektrische ontsteking. Niks geen punten.

Tja sproeier. Lijkt mij niet.. Er is nooit mee gekloot. Moet goed zijn.

Lucht en stationar schroef kan ik aan draaien wat ik wil, maar heeft geen effect op eerder lopen. Morgen nog maar eens proberen.

Er is gewoon nooit gekloot met dit ding, maar heeft wel een erg lange tijd stil gestaan...



gewoon ff pakkingen ophalen... miss ook voor je carb ( die heb je toch al schoongemaaakt? ) nieuwe bougie erin.. en dan naar je zuigerveren gaan kijken...

als je dit alles vervangen hebt, kan het niet anders dat het beter loopt
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
asbsolute16 26-12-2005 17:40 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remy

Er is gewoon nooit gekloot met dit ding, maar heeft wel een erg lange tijd stil gestaan...


Je blokolie vervangen zal dan ook wel verstandig zijn...


Dit bericht is gewijzigd door Dark op 26-12-2005 om 17:40 uur.
 
yudb 26-12-2005 17:58 Print reply

Posts: 709
Als ie lang heeft stilgestaan, nooit aan gekloot en altijd goed is geweest. Draai er eens een nieuwe sproeier in (wel zelfde maat). 2takt olie wil wel eens als t lang staat in bijv. een carb een soort gomlaagje in je sproeier vormen..
 
bereheer 26-12-2005 18:02 Print reply

Posts: 1901
carburateur in de ultrasoon
 
bloaze manne, meej diene woage!
Kees de Jong 26-12-2005 18:19 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb
Als ie lang heeft stilgestaan, nooit aan gekloot en altijd goed is geweest. Draai er eens een nieuwe sproeier in (wel zelfde maat). 2takt olie wil wel eens als t lang staat in bijv. een carb een soort gomlaagje in je sproeier vormen..


sproeier kan je ook gewoon schoonmaken.

 
7 seconden, of 21 gram
honda_2takt_power 26-12-2005 20:43 Print reply

Posts: 6744
doe eerst ff de dingen die in deze faq staan

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/99
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
yudb 26-12-2005 21:10 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


sproeier kan je ook gewoon schoonmaken.



Als er zo'n gomlaagje inzit krijg je m bijna niet schoon zonder je sproeier te mollen...

idd alleen in de ultrasoon...
 
bobje 26-12-2005 22:10 Print reply

Posts: 2955
misschien een domme vraag.... maar wtf is 'de ultrasoon?'
 
Sooner or later it's lager time
Kees de Jong 26-12-2005 22:34 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
misschien een domme vraag.... maar wtf is 'de ultrasoon?'


reinigen met behulp van geluidsgolven

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb
[...]


Als er zo'n gomlaagje inzit krijg je m bijna niet schoon zonder je sproeier te mollen...

idd alleen in de ultrasoon...


dan heb ik denk iets anders gehad, want ik had er een vrij hard vliesje in zitten, maar dat kreeg ik er vrij makkelijk uit met benzine en een ijzerdraadje.

 
7 seconden, of 21 gram
mr200r 26-12-2005 23:03 Print reply
Posts: 5122
Verse benzine-uitlaatje schoon?
 
mr200r
Remy 28-12-2005 13:09 Print reply
Posts: 23
Zozo,

Niet normaal hoe snel je heir geholpen word.

mensen, het zit zo.
Ik ben al heel erg lang bezig met scooters, en brommertjes. Deze zijn te zien op www.picturetrail.com/phantomaddict.

Ik weet genoeg van twee takt automaatjes af, maar niet van schakels. Misschien zijn er bekende euvels van een suzuki motorblok, welke ik had gehoopt hier te lezen. Deze zijn er dus schijnbaar niet, dus moet ik het ergens anders in zoeken..

De carb ziet er geweldig schoon uit van binnen. Alles netjes schoongeblazen, en geborsteld. De pakking tussen mijn vlotterbakje en carb is van rubber, dus zie er de noodzaak niet van in om deze te vervangen.

Tuurlijk, afstellen is zeker belangrijk, >het belangrijkste<- alleen, met deze brommer is nooit gekloot. Ik zou ook niet snappen waarom hij dan nu ineens zo klote rijd.

pakkingen vervangen, en zuigerveren nakijken ga ik als eerste doen. Daarna komt de rest wel.

Tnx mensen, heb iig weer zat dingen om na te kijken. Al, wilde ik met die dingen nog f wachten.

Ik weet genoeg, tnx.

( btw, ik heb me wezenloos gezocht naar de"open een tread"knop, waarom zit die zo verscholen?? heel erg irritant..)

Tnx!

Remy
 
Evilmex 28-12-2005 13:16 Print reply

Posts: 4458
je weet niet of er nooit mee gekloot is, want wrm heeft de vorige eigenaar hem verkocht, juist miss omdattie juist zo kut loopt.
sowieso de benzine verversen (ouwe benzine ontbrand slecht)
En toch maar proberen af te stellen (scheelde bij mijn ouwe brommer die al 5 jaar stil had gestaan ook heel veel)
En toch maar eens pakkingen gaan zoeken, en je cilinder en zuiger bekijken.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Remy 28-12-2005 13:46 Print reply
Posts: 23
Ah dankjewel..

Enne, waarscheinlijk omdat er een ongelukje mee is gebeurd( voorvork scheef, kappen kapot), en kickstartas afgebroken..
Ding komt uit duitsland, en heeft jaren bij een handelaar in de schuur gestaan..
maarrem, ikw eet genoeg, ga zeker mijn cilinder er eens af trekken..

Btw, hoe weet ik of mijn uitlaatje dicht zit?

Tnx! Remy



Dit bericht is gewijzigd door Remy op 28-12-2005 om 13:47 uur.
 
Terror 28-12-2005 13:50 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remy
Ah dankjewel..

Enne, waarscheinlijk omdat er een ongelukje mee is gebeurd( voorvork scheef, kappen kapot), en kickstartas afgebroken..
Ding komt uit duitsland, en heeft jaren bij een handelaar in de schuur gestaan..
maarrem, ikw eet genoeg, ga zeker mijn cilinder er eens af trekken..

Btw, hoe weet ik of mijn uitlaatje dicht zit?

Tnx! Remy



Dit bericht is gewijzigd door Remy op 28-12-2005 om 13:47 uur.



mwoa echt weten kan je het volgens mij niet.. hoe je hem leeg kan halen

benzine erin aansteken en goed de vlam erin houden.. kan ook met gasbrander

en dan uitkloppen..
 

Dit topic is 4152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved