Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Echt een Futloze 80cc Suzuki gamma!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33985 - Echt een Futloze 80cc Suzuki gamma!
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remy 26-12-2005 16:25 Print topicpost
Posts: 23
Ej mensen,

laatst van een of andere brommer handelaar een oude suzuki gamma 80cc schakelbromemr opgehaald. Na wat gepruts heb ik het blokje aan de gang gekregen.
maar,


Vraag niet hoe..

Ik moet eerst 2 straten rondrennen.. als ik geluk heb, gaat hij dan aan..Dus ik spuit maar wat benzine in het gaatje, en daarna loopt hij iets eerder. Echter, het probleem blijft, dat het starten lastig gaat.

Ook het rijden gaat rottig, ik rijd wellis waar met erg zachte banden. Optrekken gaat maar langzaam( beetje 50 cc effect) en van de 1 naar de 2 gaan, gaat goed, maar in de 3 rijd het geval al erg slecht. Zakt enorm in toeren, en dus moet je maar weer terug schakelen naar de 2.

Het is dus echt een futloos apparaatje.( wat ik niet verw8 van een 80!)

je moet nogal veel gas geven, en de koppeling rustig op laten komen, om het beestje enigszins op te laten trekken.

ik heb de cilinder er nog niet afgetrokken, omdat ik bang ben dat de pakking zal scheuren, en ik geen vervaning meer heb.

De koppeling ziet er nog erg netjes uit...

Wat is dit toch??

carb al schoongemaakt( een Mikuni, 21mm d8 ik), maar schijnt niet te mogen helpen. binnekort maar eens membraam eraf, maargoed, leuk is dat, als deze met inbusbreekboutjes vast gezet word.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Tnx

( eindelijk gevonden hoe ik een onderwerp moet starten:S!)
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-12-2005 16:29 Print reply

Posts: 13700
nja denk dat je compressie ver te zoeken is
 
MichiMess 26-12-2005 16:33 Print reply

Posts: 1348
kijk ook is naar je ontsteking.
 
BIET 26-12-2005 16:33 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
nja denk dat je compressie ver te zoeken is

In dat geval gare zuigerveren ofzow

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Saknet 26-12-2005 16:33 Print reply

Posts: 10355
je spruitstukcilinder is (waarschijnlijk) alu dus die boutjes breken heus nie zomaar
als je ze maar niet te vast zet.
je kan er ook anderen naar wens in draaien, maar die kunnen ook breken hoor...

kheb zelf vaker de kop dol van zon inbus als dat ie breekt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-12-2005 om 16:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-12-2005 om 16:35 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-12-2005 16:35 Print reply

Posts: 13700
die breekboutjes: gewoon proberen eraf te draaien als ze breken met vijl bijwerken zodat je griptang niet meer uitschiet
 
Remy 26-12-2005 16:41 Print reply
Posts: 23
Ej mensen,

Zo, dat zijn snelle reactie's zeg.. Tnx!


De compressie, tja, aanduwen gaat al zeer zwaar. klinkt toch als redelijk veel compressie.

Stationar lopen is ook een verschrikking. je moet gas blijven geven, anders valt hij al snel uit.

De breekboutjes waren al afgebroken, dus zit nu als het ware een nippel op. Ik vijl het kopje er wel af, en dan draai ik hem er met een klemtang uit.

heb al een vliegwieltrekker voor deze brommer gemaakt, alleen wat ik ook verstel aan de grondplaat, niks geen effect. Het ziet er gewoon netjes en goed uit.



Remy


Dit bericht is gewijzigd door Remy op 26-12-2005 om 16:43 uur.
 
Kees de Jong 26-12-2005 16:42 Print reply

Posts: 1881
afgesteld?
 
7 seconden, of 21 gram
Remy 26-12-2005 16:44 Print reply
Posts: 23
..?

Duidelijker? wat ik ook draai of die, andere bougie's geprobeert, niks schijnt te werken..?
 
rubbert 26-12-2005 16:44 Print reply

Posts: 8825
ik denk dat het je ontsteking is die te laat staat
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Jarco 26-12-2005 16:45 Print reply

Posts: 4520
probeer ff wat met je stationar schroef en luchtschroef;
 
mulder 26-12-2005 16:45 Print reply

Posts: 13701
Hoe zijn de zuigerveren?
Genoeg compressie?
Uitlaat niet volgekoekt?
Vonkt goed, hoe staan de contactpunten?
 
Kees de Jong 26-12-2005 16:45 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remy
..?

Duidelijker? wat ik ook draai of die, andere bougie's geprobeert, niks schijnt te werken..?


sproeiersss

edit: http://www.brommerfo...faq?string=afstellen

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 26-12-2005 om 16:45 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Remy 26-12-2005 16:55 Print reply
Posts: 23
Hoe zijn de zuigerveren?

Weet ik niet, durf ik nog niet te kijken, heb geen pakking voor de suzuki..

Genoeg compressie?
Ja, je voelt hem duidelijk compressie maken, en aanduwen gaat loodzwaar.

Uitlaat niet volgekoekt?
Zou kunnen, originele uitlaat..hoe kom ik daarachter?

Vonkt goed, hoe staan de contactpunten?

Vonkt erg goed, mooie blauwe vonk.. alleen elektrische ontsteking. Niks geen punten.

Tja sproeier. Lijkt mij niet.. Er is nooit mee gekloot. Moet goed zijn.

Lucht en stationar schroef kan ik aan draaien wat ik wil, maar heeft geen effect op eerder lopen. Morgen nog maar eens proberen.

Er is gewoon nooit gekloot met dit ding, maar heeft wel een erg lange tijd stil gestaan...
 
mulder 26-12-2005 16:58 Print reply

Posts: 13701
dan is het wsl gewoon af stellen, lees de FAQ
 
Henk-88 26-12-2005 17:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remy

Er is gewoon nooit gekloot met dit ding, maar heeft wel een erg lange tijd stil gestaan...


beter doe je er nieuwe benzine in als je dat nog nie gedaan hebt
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 4164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved