Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos @ niet stationair

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33981 - Tomos @ niet stationair
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TomosRaging 26-12-2005 13:15 Print topicpost

Posts: 647
Zoals mijn naam al zegt, ik krijg men tomos gewoon niet stationair lopend.

Ik dacht eerst dat het aan mijn sproeier lag, ik dacht dus dat ie te klein was.

Hij reed wel goed, maar zodra je stilstond begon hij heel erg hoog in de toeren te lopen en daarna valt ie uit.

dus ik van sproeier 51 naar 62 gegaan. Dat maakte weinig verschil, hij reed wel beter maar stationair wilt ie nogsteeds niet, met dezelfde symptonen (onregelmatig hoog toerental en dan uitvalen)

dus ik naar sproeier 75, hij staat nu te rijk(niet zo heel erg) maar hij heeft nogsteeds de zelfde symptonen bij het stationair lopen!

Hij doet dit sinds ik de contact punten vervangen heb. Ik heb al verschillende standen gehad van men vooronsteking en daarbij merkte ik geen verschil.
Kan het aan mijn ontsteking liggen? kan het ook aan de contact punt afstand liggen, dat die te klein of te groot is?

ik begrijp er niks van.
Wie heeft de gouden tip voor mij?
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D

mb-gek 26-12-2005 13:17 Print reply

Posts: 10385
hoe erg hoog in de tyoeren liep die ?
niet toevalig valse lucht bij je gaskabel erin? of bij je spruitstuk?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
TomosRaging 26-12-2005 13:21 Print reply

Posts: 647
ja als ik gas loslaat om af te remmen, dan wilt ie gewoon nog een beetje verder rijden(gaskabel gechecked, is niet te klein) als ik dan door blijf remmen dan hoor je hem ook echt meer toeren maken en daarna valt ie uit.

Hij zit goed vast op het spruitstuk, bij de gaskabel kan ie toch geen valse lucht trekken? En zoja dan zou dat denk ik geen verschil maken omdat daar de benzine pas met zuurstof mengt.

maar het licht niet aan mijn onsteking ofwel?
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Almer 26-12-2005 13:40 Print reply

Posts: 3325
waarschijnlijk wel je ontsteking stel je contactpunten es af of 0.30 mm dan moet het wel goed zijn, en heb je anders wel compressie ed? Zet der es nieuwe zuigerveren in als je zeker weet dat ie geen valse lucht trekt, goed afgesteld is ed
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
TomosRaging 26-12-2005 13:59 Print reply

Posts: 647
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
waarschijnlijk wel je ontsteking stel je contactpunten es af of 0.30 mm dan moet het wel goed zijn, en heb je anders wel compressie ed? Zet der es nieuwe zuigerveren in als je zeker weet dat ie geen valse lucht trekt, goed afgesteld is ed


voor dat ik die contact punten vervangen had was ie gwoon goed(totdat men contact punten overleden waren natuurlijk :P)

en ik heb men punten al op 0,35 mm staan. Kan het daar aan liggen? heb ik misschien de punten op veel groter gedaan ofzo? kan dat het geval zijn?

hij rijd namelijk wel goed, maar stationair doet ie rete vaag!

 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
kay 26-12-2005 15:22 Print reply

Posts: 223
Ik zeg valse lucht.
 
Honda The Red Power
70cc tsx 26-12-2005 15:27 Print reply

Posts: 1015
agree
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kay
Ik zeg valse lucht.


 
Almer 26-12-2005 15:49 Print reply

Posts: 3325
als je contactpunten te ver opengaan dan vonkt ie niet meer bij laag toerental, en aangezien een nieuwe motor op 0.35 mm moet en deze dus al wat versleten is zal 0.30 een betere waarde zijn. En ik zou niet weten hoe hij aan valse lucht kan komen als zn contactpunten overlijden, behalve misschien de keerring aan de vliegwielkant die niet goed meer zitten...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved