Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Redenen om een brommer af te keuren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1297 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33979 - Redenen om een brommer af te keuren...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3189 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_marinus 26-12-2005 0:57 Print topicpost
Posts: 90
Waarom zou een brommer die 25 jaar geleden gemaakt is in Duitsland hier in Nederland niet goedgekeurd worden als de afkomst en de hele geschiedenis volledig aanwezig is in papieren?

Wat zouden dus redenen zijn voor de RDW om een brommer af te keuren?

Zelf sta ik op het punt om voor €350,- een Honda MB5 te kopen uit 1980 (oldtimer) met een DUITS frame en Duitse papieren.

Iemand vertelde mij dat hier vaak op problemen wordt gestuit, en wat voor problemen kan ik verwachten!?
Ik wil gewoon lekker rijden

Dit is wat de verkoper mij vertelt:
"Ik heb de brommer laten schouwen en te naam laten stellen dus eerlijke
brommer papieren van schouwing zitten erbij 100%in orde hij moet nu nog naar
het rdw ook hier zitten de papieren voor bij voor individuele keuring omdat
hij van duitse afkomst is daar word hij op de rollerbank gezet om te kijken
naar de snelheid en ofdat het een bromfiets is dit gaat geen problemen
opleveren omdat er nogmaals ook alle duitse papieren bij zitten."

 

mb-gek 26-12-2005 1:05 Print reply

Posts: 10385
koop een nederlands frame voor weinig enje heb geen gezeik

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
superior mt7 26-12-2005 1:06 Print reply

Posts: 2675
je komt met een duits frame niet door een nederlandse schouwing, hoor.

Daar word juist naar gekeken.

Is dus gewoon een duitser en ben je illigaal mee in nederland... niet kopen als je em wil verzekeren hiero, dat lukt wel maar bij een controle ben je de pineut.
Of je zou em al willen ombouwen op een nederlands frame

edit: whoeps mb-gek was me voor


Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 26-12-2005 om 1:07 uur.
 
V8
_marinus 26-12-2005 1:08 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
je komt met een duits frame niet door een nederlandse schouwing, hoor.

Daar word juist naar gekeken.

Is dus gewoon een duitser en ben je illigaal mee in nederland... niet kopen als je em wil verzekeren hiero, dat lukt wel maar bij een controle ben je de pineut.
Of je zou em al willen ombouwen op een nederlands frame

edit: whoeps mb-gek was me voor


Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 26-12-2005 om 1:07 uur.


Wat is het probleem dan? Het is toch al wel 25 jaar oud frame, ik begrijp er niks meer van, ik moet een oldtimer hebben, maar de oldtimers die ik vind zijn allemaal duitsers en ik heb geen geld voor een verzekering voor een niet-oldtimer brommer.

Een Nederlands-oldtimer frame, is dat makkelijk te vinden voor een MB5?

Dit bericht is gewijzigd door _marinus op 26-12-2005 om 1:09 uur.
 
mb-gek 26-12-2005 1:15 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _marinus
[...]


Wat is het probleem dan? Het is toch al wel 25 jaar oud frame, ik begrijp er niks meer van, ik moet een oldtimer hebben, maar de oldtimers die ik vind zijn allemaal duitsers en ik heb geen geld voor een verzekering voor een niet-oldtimer brommer.

Een Nederlands frame, is dat makkelijk te vinden voor een MB5?

uu
oltimer kan je al vanaf 21 jaar verzekeren
www.autoverzekeraar.nl

en ik heb zelf een frame uit 1982 en is nederlands
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
_marinus 26-12-2005 1:20 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

uu
oltimer kan je al vanaf 21 jaar verzekeren
www.autoverzekeraar.nl

en ik heb zelf een frame uit 1982 en is nederlands


Aha dus een brommer uit 1984 of eerder is oldtimer..

Maar ik snap nog steeds niet waarom een Duits frame in geen geval gekeurd kan worden bij de RDW?

Je hebt toch ook zoiets als een Betriebserlaubnis?
 
L2R-R2L 26-12-2005 2:19 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _marinus
[...]


Aha dus een brommer uit 1984 of eerder is oldtimer..

Maar ik snap nog steeds niet waarom een Duits frame in geen geval gekeurd kan worden bij de RDW?

Je hebt toch ook zoiets als een Betriebserlaubnis?


ja idd met je brom en betriebsurlaubnis naar rdw zou de enige optie zijn kost je wel 140 euro + 20 (aanvragen kenteken) + 15 (kenteken) dan ben je klaar...

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
superior mt7 26-12-2005 2:33 Print reply

Posts: 2675
rdw laten keuren kan idd, wel maar is mega gezeik en veel geld.

en dat old timer verzekeren...ik had men mt's altijd oldtimer verzekerd ook al waren ze dat niet. Boeit echt niks
 
V8
honda_2takt_power 26-12-2005 11:39 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
je komt met een duits frame niet door een nederlandse schouwing, hoor.

Daar word juist naar gekeken.

Is dus gewoon een duitser en ben je illigaal mee in nederland... niet kopen als je em wil verzekeren hiero, dat lukt wel maar bij een controle ben je de pineut.
Of je zou em al willen ombouwen op een nederlands frame

edit: whoeps mb-gek was me voor


Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 26-12-2005 om 1:07 uur.
wel als je kan aantonen dat hij in duistland als bromfiets met max sne;heid van 45km/u is ingevoerd

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
richard3 26-12-2005 11:51 Print reply

Posts: 5198
als je gewoon de papieren hebt en hij loopt max 50 dan zullen ze niet zoveel problemen maken lijkt me
maja et zou wel zoveel makkelijker zijn om er gewoon een nl frame bij te kopen natuurlijk.

 
op naar de grote brommers
Saknet 26-12-2005 12:20 Print reply

Posts: 10355
voor iedereen, behalve jezelf aangezien je dan toch een middagje van je tijd op moet offeren minimaal, aan het overbouwen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
_marinus 26-12-2005 13:32 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
als je gewoon de papieren hebt en hij loopt max 50 dan zullen ze niet zoveel problemen maken lijkt me
maja et zou wel zoveel makkelijker zijn om er gewoon een nl frame bij te kopen natuurlijk.



Okay, en als ik een nederlands frame koop, dan moet ik toch weer een oldtimer frame hebben... die man biedt me nog een nederlands frame aan voor 35 euro om erbij te kopen ook helemaal met papieren erbij, maar das volgensmij geen oldtimer frame...
 
zundappchef 26-12-2005 13:40 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
je komt met een duits frame niet door een nederlandse schouwing, hoor.

Daar word juist naar gekeken.

Is dus gewoon een duitser en ben je illigaal mee in nederland... niet kopen als je em wil verzekeren hiero, dat lukt wel maar bij een controle ben je de pineut.
Of je zou em al willen ombouwen op een nederlands frame

edit: whoeps mb-gek was me voor


Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 26-12-2005 om 1:07 uur.



klets

der was hier iemand op het forum die het ook heeft laten doen kost totaal 80 euri polus gewoon schouw kosten 60 euri

der zijn geen problemen

als je remmen lichten en je snelheid gewoon goed is
kun je hem zo laten keuren
en dan is die ook nog is nederlands na het schouwen

 
1000 v twin rotax biatch
superior mt7 26-12-2005 13:40 Print reply

Posts: 2675
boeit niet man gewoon oldtimer verzekeren doe ik al jaren, ook al is je frame geen oldtimer
 
V8
christianos 26-12-2005 13:43 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
boeit niet man gewoon oldtimer verzekeren doe ik al jaren, ook al is je frame geen oldtimer

leuk man als je maatschappij daarachter komt...
 
blaasdwaas 26-12-2005 13:51 Print reply

Posts: 601
idd word gezien als fraude en kan je veel centjes kosten heel veel

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren

Dit topic is 3189 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved