Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33977 - 70cc
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 25-12-2005 23:38 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


lagers kun je speling voelen doorhet binnenwerk en het buitenwerk tegenelkaar in te laten bewegen
ik weet het niet zeker maar volgens mij slijten keeringen niet echt maar gaan ze stuk

dat heet dus slijten
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:40 Print reply

Posts: 10560
naja bij lagers worden steeds slechter en keeringen zijn goed of niet goed . maar ik heb nog nooit problemen gehad met keeringen dus zoals ik zal zij weet ik dit niet zeker
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 25-12-2005 23:41 Print reply

Posts: 920
ke bedankt


 
gekke henkie 25-12-2005 23:54 Print reply

Posts: 878
keerringen gaan niet echt kapot, maar worden hard (poreus) door invloed van olie en dergelijke, en dan sluiten ze niet meer (goed) af... hierdoor krijg je dus olieverbruik, lekkage, en/of verlies van carterdruk...

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 25-12-2005 om 23:55 uur.
 
Ga toch krassen!
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
keerringen gaan niet echt kapot, maar worden hard (poreus) door invloed van olie en dergelijke, en dan sluiten ze niet meer (goed) af... hierdoor krijg je dus olieverbruik, lekkage, en/of verlies van carterdruk...

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 25-12-2005 om 23:55 uur.



heeft dit ook nog wat te maken met 70cc oid ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mcdronkz 25-12-2005 23:58 Print reply

Posts: 32777
nee
 
gekke henkie 26-12-2005 0:01 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



heeft dit ook nog wat te maken met 70cc oid ?


Normaal gezien niet, ik heb t alleen n keer bij n flink opgefokte mt gezien, dattie, doordat de carterdruk te hoog was, de krukaskeerring aan de vliegwielkant er telkens uit blies... maar dat was met wat loctite aan de buitenkant ook opgelost...

Wel altijd als je een keerring vervangt, de binnenlip(pen) inVETten.
 
Ga toch krassen!
gekke henkie 26-12-2005 0:02 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
nee


jij=koekerd!
 
Ga toch krassen!
mb-gek 26-12-2005 0:03 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


Normaal gezien niet, ik heb t alleen n keer bij n flink opgefokte mt gezien, dattie, doordat de carterdruk te hoog was, de krukaskeerring aan de vliegwielkant er telkens uit blies... maar dat was met wat loctite aan de buitenkant ook opgelost...

Wel altijd als je een keerring vervangt, de binnenlip(pen) inVETten.

carterdruk vergroten?

leg ff uit
heeft hij ze carter zitten opvullen oid?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mulder 26-12-2005 0:04 Print reply

Posts: 13701
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?
 
mb-gek 26-12-2005 0:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?

zuurvrije vaseline doe ik altijd


Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 26-12-2005 om 0:05 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-12-2005 0:06 Print reply

Posts: 10560
ik doe het altijd gewoon met 2t olie , daar moeten ze gewoon ook inlopen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
gekke henkie 26-12-2005 0:07 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

carterdruk vergroten?

leg ff uit
heeft hij ze carter zitten opvullen oid?



Neej, die gast had op een ongelofelijke beunmanier nieuwe krukaswangen gedraaid, en op z`n oude (afgedraaide) krukas geperst... die wangen hadden echt maar iets van 0,2mm ruimte in t carter.. t liep als n kanon, maar na 2 dagen was een van die wangen al losgekomen...met als gevolg dat zn ontstekingstijdstip niet meer klopte, en alles vastliep. (is ook niet aan te bevelen btw...)
 
Ga toch krassen!
gekke henkie 26-12-2005 0:09 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?


geen silispray, dat kan je keerring aantasten... ik pak altijd lagervet, maar zuurvrije vaseline werkt net zo goed.

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 26-12-2005 om 0:10 uur.
 
Ga toch krassen!
Ariej 26-12-2005 2:06 Print reply

Posts: 3685
om ff antwoord te geven op de ts:

met een 70cc zal het wel iets harder slijten. maar dat hangt erg veel van je rijgedrag af. al laat je hem niet fatsoenlijk warm draaien is dat erg slecht voor je lagers, veel op hoge toeren hangen ook.

Als je je brommer gewoon fatsoenlijk warm laat draaien en normaal rijdt en fatsoenlijk smeert zal je er niet veel van merken dat het harder slijt
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved