mb-gek |
25-12-2005 23:38 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
lagers kun je speling voelen doorhet binnenwerk en het buitenwerk tegenelkaar in te laten bewegen
ik weet het niet zeker maar volgens mij slijten keeringen niet echt maar gaan ze stuk
dat heet dus slijten
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:40 |
Posts: 10560 |
naja bij lagers worden steeds slechter en keeringen zijn goed of niet goed . maar ik heb nog nooit problemen gehad met keeringen dus zoals ik zal zij weet ik dit niet zeker
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hans B |
25-12-2005 23:41 |
Posts: 920 |
ke bedankt
|
|
|
|
gekke henkie |
25-12-2005 23:54 |
Posts: 878 |
keerringen gaan niet echt kapot, maar worden hard (poreus) door invloed van olie en dergelijke, en dan sluiten ze niet meer (goed) af... hierdoor krijg je dus olieverbruik, lekkage, en/of verlies van carterdruk...
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 25-12-2005 om 23:55 uur.
|
|
Ga toch krassen! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
keerringen gaan niet echt kapot, maar worden hard (poreus) door invloed van olie en dergelijke, en dan sluiten ze niet meer (goed) af... hierdoor krijg je dus olieverbruik, lekkage, en/of verlies van carterdruk...
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 25-12-2005 om 23:55 uur.
heeft dit ook nog wat te maken met 70cc oid ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mcdronkz |
25-12-2005 23:58 |
Posts: 32777 |
nee
|
|
|
|
gekke henkie |
26-12-2005 0:01 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
heeft dit ook nog wat te maken met 70cc oid ?
Normaal gezien niet, ik heb t alleen n keer bij n flink opgefokte mt gezien, dattie, doordat de carterdruk te hoog was, de krukaskeerring aan de vliegwielkant er telkens uit blies... maar dat was met wat loctite aan de buitenkant ook opgelost...
Wel altijd als je een keerring vervangt, de binnenlip(pen) inVETten.
|
|
Ga toch krassen! |
|
gekke henkie |
26-12-2005 0:02 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
nee
jij=koekerd!
|
|
Ga toch krassen! |
|
mb-gek |
26-12-2005 0:03 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]
Normaal gezien niet, ik heb t alleen n keer bij n flink opgefokte mt gezien, dattie, doordat de carterdruk te hoog was, de krukaskeerring aan de vliegwielkant er telkens uit blies... maar dat was met wat loctite aan de buitenkant ook opgelost...
Wel altijd als je een keerring vervangt, de binnenlip(pen) inVETten.
carterdruk vergroten?
leg ff uit
heeft hij ze carter zitten opvullen oid?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
mulder |
26-12-2005 0:04 |
Posts: 13701 |
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?
|
|
|
|
mb-gek |
26-12-2005 0:05 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?
zuurvrije vaseline doe ik altijd
Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 26-12-2005 om 0:05 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-12-2005 0:06 |
Posts: 10560 |
ik doe het altijd gewoon met 2t olie , daar moeten ze gewoon ook inlopen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
gekke henkie |
26-12-2005 0:07 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
carterdruk vergroten?
leg ff uit
heeft hij ze carter zitten opvullen oid?
Neej, die gast had op een ongelofelijke beunmanier nieuwe krukaswangen gedraaid, en op z`n oude (afgedraaide) krukas geperst... die wangen hadden echt maar iets van 0,2mm ruimte in t carter.. t liep als n kanon, maar na 2 dagen was een van die wangen al losgekomen...met als gevolg dat zn ontstekingstijdstip niet meer klopte, en alles vastliep. (is ook niet aan te bevelen btw...)
|
|
Ga toch krassen! |
|
gekke henkie |
26-12-2005 0:09 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Waarmee vet je die keerringen in dan, gewoon siliconen spray of lagervet ?
geen silispray, dat kan je keerring aantasten... ik pak altijd lagervet, maar zuurvrije vaseline werkt net zo goed.
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 26-12-2005 om 0:10 uur.
|
|
Ga toch krassen! |
|
Ariej |
26-12-2005 2:06 |
Posts: 3685 |
om ff antwoord te geven op de ts:
met een 70cc zal het wel iets harder slijten. maar dat hangt erg veel van je rijgedrag af. al laat je hem niet fatsoenlijk warm draaien is dat erg slecht voor je lagers, veel op hoge toeren hangen ook.
Als je je brommer gewoon fatsoenlijk warm laat draaien en normaal rijdt en fatsoenlijk smeert zal je er niet veel van merken dat het harder slijt
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|