Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33977 - 70cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans B 25-12-2005 23:16 Print topicpost

Posts: 920
als k een 70cc cilinder op mijn 50cc blok leg , slijt het hele blok dan snel?? of sneller en wat is snel(1 jaar , 2 jaar), wat slijt allemaal met 70cc cilinder?

alvast bedankt
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:18 Print reply

Posts: 10560
wat voor brommer , wat voor 70cc , wat voor gebruik >?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 25-12-2005 23:20 Print reply

Posts: 920
uh yamaha dt50r , eurokit clilinder
 
Gideon 25-12-2005 23:21 Print reply

Posts: 6855
sneller slijten doet het natuurlijk wel, hetzelfde als met een 50cc clinder, alleen wat harder, dus lagers e.d. en qua tijdsbepaling is het niet echt te zeggen, hangt ervanaf hoeveel km je ermee rijdt, en waarvoor je hem gebruikt. "crossen" of gewoon woon-werk verkeer, etc.

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 25-12-2005 om 23:22 uur.
 
SSTjoener
Yewst 25-12-2005 23:21 Print reply
Posts: 260
Met Yamaha DT heb je sowieso snel dat je koppeling gaat slippen, dus met 70cc kun je dat probleem eigenlijk wel verwachten als je 2 plaats koppeling hebt.

Voor de rest slijt alles natuurlijk ook sneller, maar het ligt er ook aan hoe je rijd. Als je gewoon relaxed toert enz zal het wel meevallen maar als je 'm constant op z'n staart trapt.. Tsja dan houd ie het geen jaren uit waarschijnlijk
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:24 Print reply

Posts: 10560
ik heb ook een 70cc eurokit op mijn brommer (wel mt ) ik reed zown 300 km in de week en na 3 maanden gebruik heb ik nog geen schade aan mijn blok ( versleten lagers ofzo ) het scheeld ook als je goede lagers en krukas hebt . het slijt uiteraard wel harder maar vergeleken met de hogere kosten van benzine is dit geen echt groot punt om rekening mee te houden

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 25-12-2005 23:25 Print reply

Posts: 920
ja is dtr uit 92 gebruik uhm voor school enzo maaar af en toe ook ff crosse
alleen twijfel tussen orgi cilinder of die 70cc?

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:27 Print reply

Posts: 10560
voordelen 50cc:
zuinig
rustig lopen
niet zoveel gezeik met rollerbanken
minder slijtage

voordelen 70cc:
je hoeft niet altijd vol op het gas wil je beetje door
leuk
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 25-12-2005 23:30 Print reply

Posts: 920
ja die snelheid is aantrekkelijk maja als je een 50cc cilinder hard laat lopen hebje ook gezeik met lagers en keeringen

 
Hans B 25-12-2005 23:31 Print reply

Posts: 920
met je blok dan

 
Gideon 25-12-2005 23:32 Print reply

Posts: 6855
echt gezeik heb je er niet van.. gewoon 70cc met goede lagers en evt. goede (andere, als je dat wilt) kruk, kan jij er gewoon een lange tijd mee rijden, als je het ding niet afragt.
 
SSTjoener
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:33 Print reply

Posts: 10560
heeft de dtr net zown waardeloze koppeling als een dt50mx ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 25-12-2005 23:34 Print reply

Posts: 920
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?

 
mulder 25-12-2005 23:34 Print reply

Posts: 13701
@ crossgek - nee, en ook niet die waardeloze ontsteking

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 25-12-2005 om 23:34 uur.
 
Gideon 25-12-2005 23:36 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?




zien?

voel aan je vliegwiel, op- en neerwaartse verticale speling, dan kan je iig je krukaslagers wel beetje nagaan op speling, en je bigend door je drijfstang te wiebelen, smallend gewoon naaldlagertje ff controleren.


 
SSTjoener
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2005 23:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?



lagers kun je speling voelen doorhet binnenwerk en het buitenwerk tegenelkaar in te laten bewegen
ik weet het niet zeker maar volgens mij slijten keeringen niet echt maar gaan ze stuk
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved