crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:18 |
Posts: 10560 |
wat voor brommer , wat voor 70cc , wat voor gebruik >?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hans B |
25-12-2005 23:20 |
Posts: 920 |
uh yamaha dt50r , eurokit clilinder
|
|
|
|
Gideon |
25-12-2005 23:21 |
Posts: 6855 |
sneller slijten doet het natuurlijk wel, hetzelfde als met een 50cc clinder, alleen wat harder, dus lagers e.d. en qua tijdsbepaling is het niet echt te zeggen, hangt ervanaf hoeveel km je ermee rijdt, en waarvoor je hem gebruikt. "crossen" of gewoon woon-werk verkeer, etc.
Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 25-12-2005 om 23:22 uur.
|
|
SSTjoener |
|
Yewst |
25-12-2005 23:21 |
Posts: 260 |
Met Yamaha DT heb je sowieso snel dat je koppeling gaat slippen, dus met 70cc kun je dat probleem eigenlijk wel verwachten als je 2 plaats koppeling hebt.
Voor de rest slijt alles natuurlijk ook sneller, maar het ligt er ook aan hoe je rijd. Als je gewoon relaxed toert enz zal het wel meevallen maar als je 'm constant op z'n staart trapt.. Tsja dan houd ie het geen jaren uit waarschijnlijk
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:24 |
Posts: 10560 |
ik heb ook een 70cc eurokit op mijn brommer (wel mt ) ik reed zown 300 km in de week en na 3 maanden gebruik heb ik nog geen schade aan mijn blok ( versleten lagers ofzo ) het scheeld ook als je goede lagers en krukas hebt . het slijt uiteraard wel harder maar vergeleken met de hogere kosten van benzine is dit geen echt groot punt om rekening mee te houden
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hans B |
25-12-2005 23:25 |
Posts: 920 |
ja is dtr uit 92 gebruik uhm voor school enzo maaar af en toe ook ff crosse
alleen twijfel tussen orgi cilinder of die 70cc?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:27 |
Posts: 10560 |
voordelen 50cc:
zuinig
rustig lopen
niet zoveel gezeik met rollerbanken
minder slijtage
voordelen 70cc:
je hoeft niet altijd vol op het gas wil je beetje door
leuk
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hans B |
25-12-2005 23:30 |
Posts: 920 |
ja die snelheid is aantrekkelijk maja als je een 50cc cilinder hard laat lopen hebje ook gezeik met lagers en keeringen
|
|
|
|
Hans B |
25-12-2005 23:31 |
Posts: 920 |
met je blok dan
|
|
|
|
Gideon |
25-12-2005 23:32 |
Posts: 6855 |
echt gezeik heb je er niet van.. gewoon 70cc met goede lagers en evt. goede (andere, als je dat wilt) kruk, kan jij er gewoon een lange tijd mee rijden, als je het ding niet afragt.
|
|
SSTjoener |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:33 |
Posts: 10560 |
heeft de dtr net zown waardeloze koppeling als een dt50mx ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hans B |
25-12-2005 23:34 |
Posts: 920 |
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?
|
|
|
|
mulder |
25-12-2005 23:34 |
Posts: 13701 |
@ crossgek - nee, en ook niet die waardeloze ontsteking
Dit bericht is gewijzigd door mulder op 25-12-2005 om 23:34 uur.
|
|
|
|
Gideon |
25-12-2005 23:36 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?
zien?
voel aan je vliegwiel, op- en neerwaartse verticale speling, dan kan je iig je krukaslagers wel beetje nagaan op speling, en je bigend door je drijfstang te wiebelen, smallend gewoon naaldlagertje ff controleren.
|
|
SSTjoener |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-12-2005 23:37 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
hoe kan je dan goed zijn dat je lagers en keeringen zijn versleten?
lagers kun je speling voelen doorhet binnenwerk en het buitenwerk tegenelkaar in te laten bewegen
ik weet het niet zeker maar volgens mij slijten keeringen niet echt maar gaan ze stuk
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|