-Michiel RS- |
2-4-02?16:19 |
Posts: 2803 |
als hij nieteens boven de 60 komt zal dat niet aan je tandwielen liggen.
Als het aan je tandwielen ligt haalt hij bijvoorbeeld wel 70 of 80 in ze 3 of 2 als hij veels te zware vertanding heeft.
Offe je hebt superlichte vertanding, dan kan het wel.
|
|
|
|
In_Flames |
2-4-02?16:48 |
Posts: 91 |
Als het niet aan me tandwielen ligt waaraan dan wel?? Het mengsel is goed, bougie bruin. Het kan misschien iets rijker, want nu heb ik nog af en toe zo`n BWOOOP geluid als je begrijpt wat ik bedoel, maar verder zit echt alles goed. Aan de compressie kan het ook niet liggen, want de zuigeveren zijn nog perfect.
Dus het enige wat ik nog kon bedenken waren de tandwielen.
|
|
Bier Hier |
|
Steve_ZHC |
2-4-02?16:51 |
Posts: 2716 |
vriend van me heeft zeta 50 met originele (lekke) kop, origineel luchtfilter, en origineel carb+spruitstuk etc. en tandwielverhouding 13-44 met een MB achterwiel, trekt goed op en door, en top ligt rond de 75 km p/u ((loopt poep door de lekke kop),(Ik raad je aan om een 12mm/16mm carb te regelen))
Ik denk dat op een MB je een zwaardere verhouding kunt hebben, dus probeer eens twv 14-42 ofsow, moet je makkelijk trekken (icm met snelle uitlaat e.d.) met een goede top.
Persoonlijk heb ik een mega hoge (dus ket over de achterbrug en veel luchtweerstand) MT met 70 imi, 16mm, tecno 70 bovenlangs en twv 15-45 met MB achterwiel, dit trekt hard en redelijke top.
Een goed afgestelde Zeta op MB trekt bijna zo hard, en de top moet niet veel lager liggen dan 90 km p/u.
Voortandwiel; carterkap eraf, de 2 boutjes uit je tandwiel draaien, clipje draaien en eraf trekken, tandwiel eraf trekken.
Nou, de schurft aan je piemel maar weer!!!!
|
|
|
|
MT Freak |
2-4-02?17:01 |
Posts: 311 |
Quote: Originally posted by: In_Flames?Honda mb5 rider
want de zuigeveren zijn nog perfect.
Uhmz, zuigerveerEN? Je hebt er tog wel een zuiger met 1 zuigerveer ingedaan?
|
|
|
|
In_Flames |
2-4-02?17:54 |
Posts: 91 |
Ja zuigeveren ja. Er zitten er twee op onder elkaar, maar ik denk niet dat dit het probleem kan/zal zijn want ik heb em zo gekocht bij leertouwer en ik neem aan dat die gasten daar wel weten wat er precies in die cilinder hoort.
en zoals ik al zei weet ik dus niet cker of et een zeta is. Hij lijkt qua poorten daar het meest op en koste me 2dehands bij leertouwer zo`n 140-160 gulden.
|
|
Bier Hier |
|
barry |
2-4-02?17:57 |
Posts: 7387 |
dat maakt geen ene flikker uit hoor met compressie als je 1 of 2 zuigerveren hebt, altans, als je de compressie controlleert merk je daar niks van!
|
|
He? |
|
In_Flames |
2-4-02?18:52 |
Posts: 91 |
Ik zat net weer eens na te denken en toen dacht ik opeens aan de uitlaat. Ik neem aan dat als deze te klein is dat hij dan ook niet echt lekker rijdt. Nu heb ik altijd aangenomen dat het een standaard snel was omdat ie 65-70 reed met een standaard cilinder, carb en luchtfilter.
Zou het ook kunnen dat het een standaard uitlaatje is? Ik wil in ieder geval eens weten waar dat hm16 6 staat zodat ik het eens kan controleren.
En als dat niet het geval is zou het natuurlijk nog kunnen komen doordat de uitlaat gewoon vol zit met troep en dat ik em eens een keertje schoon moet gaan branden?
|
|
Bier Hier |
|
smurfie |
2-4-02?19:01 |
Posts: 430 |
t kan ook nog zijn maar dit lijkt me onwaarschijnlijk dat je ontsteking ontiegelijk fout staat, maar dan krijg je andere geluiden en niet een mooie bougie he, met andere woorden hier heb je nix aan heb je ook niet een toerenteller erop zitten, hoeveel toeren maakt ie?
|
|
gilera 125LC werkt!!! |
|
Steve_ZHC |
2-4-02?19:38 |
Posts: 2716 |
Originele uitlaat is zeg maar zo'n lelijke sigaar.
En hoeveel koelribben heeft die cilinder? (5 of 6(als je meer hebt, dan weet ik het probleem wel denk ik )
|
|
|
|
In_Flames |
2-4-02?21:34 |
Posts: 91 |
Hij heeft gewoon 5 koelribben en de onsteking kan het niet zijn, want daar heb ik niet aangezeten.
|
|
Bier Hier |
|
RRRRossi |
2-4-02?21:56 |
Posts: 58 |
Dan is het geen ZETA, heeft nl. 6 koelribben net zoals std. cilinder.
|
|
|
|
Joost |
2-4-02?21:56 |
Posts: 1108 |
ff oftopic: goeie topic name man!!! NOT.
Heb geen zin om weer een ellelang verhaal in te kloppen. Kijk es eerst met SEARCH fucntie. Daar staat zo langzamerhand elk probleem wel 100 maal in beschreven.
Mogelijke problemen
*Compressie verlies -lekkende kop pakking
*Geen chaterdruk lekker voetpakking, keering of chater pakking. Membraam kan ook kaduck zijn.
*Verkeerde afstelling en/of valse lucht, luchtfilter prob.
*Standaart uitlaat, of dicht gekoolde uitlaat.
In iedergeval geen tandwiel probleem.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
dutchviggen |
2-4-02?22:31 |
Posts: 241 |
quote: "hoe haal ik makkelijkk mij voortandwiel eraf zonder de boel te slopen"
watta fuck!
ok....je rukt je LINKER( ) carter deksel eraf.
dan neemt met een dopsleutel of een ander gereedschap wat daarvoor op maat is gemaakt (baco/steeksleutel) dan ros je die 2 of 4 boutjes eraf dan trek je dat metalen plaatje er ook af (alsie er nog op zit)
trek je nog harder aan je tandwieletje.....
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (zo hard ongeveer)
en dan opeen sta je met een tandwiel in je handjes.
not so moeilijk toch buddy?!
als je het heeeeeel moeilijk vindt zou ik mijn ketting ook ff losmaken
(moraal: kijk eerst ff naar je bak voor je iets vraagt)
|
|
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL] |
|
NSR RULEZZ |
2-4-02?23:18 |
Posts: 4934 |
Quote: Originally posted by: dutchViggen? saab
quote: "hoe haal ik makkelijkk mij voortandwiel eraf zonder de boel te slopen"
trek je nog harder aan je tandwieletje.....
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (zo hard ongeveer)
nee hoor mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm is te zacht je moet minstens mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm zo hard ongeveer trekken
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Neonlampje |
2-4-02?23:56 |
Posts: 14825 |
van mij gaat momenteel:
prlllalhhwhansc
prlrllwjkanjanjksd
prrlrllll BAMBAM
rppajsajspppdpalllss
moek ff naar mn carb kijken dies volgens mij helemaal dichtgeprut |
|