Raffel |
25-12-2005 17:06 |
Posts: 1226 |
je kunt ze met elkaar vergelijken net zolang als dapp ze is blijven produceren.. zolang ze met t concept door blijven gaan mag je ze vergelijken met brommers van dat jaar
|
|
|
|
christianos |
25-12-2005 17:06 |
Posts: 20445 |
welk jaartal wil je horen dan?
|
|
|
|
-Tom- |
25-12-2005 17:06 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
noem 1 model yahama wat in die tijd da zundapp de 517 uitbracht wat beter schakelde als de 517
Fs1 uit '69
YB uit '67 ofzo, en er zijn nog tal van andere bromfietsen/lichte motorfietsen die hier niet bekend zijn, en eerder zijn gebouwd, die hebben allemaal hetzelfde schakelprincipe als de fs1.
Leeftijd is geen excuus :P Ze konden later toch overstappen op andere bakken?
|
|
FTS Member |
|
christianos |
25-12-2005 17:08 |
Posts: 20445 |
neem een zundapp
geef een bouwjaar waarvan jij wil horen dat ie goed schakeld
volgens mijn gegevens is 517 nog geprodueerd in 1973, dus gelijk met de SS50 van honda
die ik beter vind schakelen
|
|
|
|
zundappchef |
25-12-2005 17:10 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Fs1 uit '69
YB uit '67 ofzo, en er zijn nog tal van andere bromfietsen/lichte motorfietsen die hier niet bekend zijn, en eerder zijn gebouwd, die hebben allemaal hetzelfde schakelprincipe als de fs1.
Leeftijd is geen excuus :P Ze konden later toch overstappen op andere bakken?
dat is ook gebeurt met de 529 (die zijn begonnen in 68) modelen naar een schakelklok
de ouwde bakken zijn nog tot 69 gemaakt en daarna overgestapt op schakelklok die ze zijn blijve produceren tot 82
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
christianos |
25-12-2005 17:13 |
Posts: 20445 |
het is gewoon een feit dat zundapjes over het algemeen echt heel brak schakelen...
|
|
|
|
zundappchef |
25-12-2005 17:15 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
het is gewoon een feit dat zundapjes over het algemeen echt heel brak schakelen...
dat komt omdat iedereen de kleine schakelslagen zijn gewent
maar als je die goed afsteld merk je bijna geen verschil
(en met goed afstelen bedoel ik niet zoals ze het in de fabriek deden)
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
mcdronkz |
25-12-2005 17:16 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Uhuh, als je maat 60 schoenen hebt en klompen draagt, en graag een slag van een meter wilt hebben, dan wel ja :P
hm, dan moet ik toch maar aan een zundapp blok gaan denken
|
|
|
|
christianos |
25-12-2005 17:16 |
Posts: 20445 |
zundapp blok in je kever ?
|
|
|
|
mcdronkz |
25-12-2005 17:16 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
zundapp blok in je kever?
nee want het is geen viercilinder
|
|
|
|
christianos |
25-12-2005 17:17 |
Posts: 20445 |
maak je 4 blokken naast elkaar
edit: alle gekheid op een stokje, @ topicstarter, reviseer gewoon je ori blok..
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-12-2005 om 17:18 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
25-12-2005 17:18 |
Posts: 4789 |
dan heb je wel meer vermogen dan opt kenteken staat, moet je wel opnieuwe keuren
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mcdronkz |
25-12-2005 17:20 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
dan heb je wel meer vermogen dan opt kenteken staat, moet je wel opnieuwe keuren
pas na 40% extra vermogen
en aangezien een kever std 25 kw heeft !
|
|
|
|
Joostvdw |
25-12-2005 17:23 |
Posts: 4789 |
dat haal je wel hoor
40% boven op de 25kw is 35kw, 35kw gedeeld door de 4 cilinders, is 8,75kw per cilinder, nou dat lukt wel met een zundapp
jaja, niet als ze standaard zijn en een niet standaard kever haalt ook meer dan 25kw, tging om het idee
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
zundappchef |
25-12-2005 17:28 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
dat haal je wel hoor
40% boven op de 25kw is 35kw, 35kw gedeeld door de 4 cilinders, is 8,75kw per cilinder, nou dat lukt wel met een zundapp
jaja, niet als ze standaard zijn en een niet standaard kever haalt ook meer dan 25kw, tging om het idee
sins waneer kun jij nadenken
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|