Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MTX-sh te warm/hapert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33942 - MTX-sh te warm/hapert
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Magic-Walker 23-12-2005 13:25 Print topicpost

Posts: 159
Hoi allemaal, ik heb een probleem met mijn mtx-sh
Net voor de powerband begint hij te stotteren en
trekt hij ff helemaal kut dan opeens pakt hij en
schiet ie vol door (als ik dan op een rechteweg
door schakel blijft hij lekker doortrekken tot
de top van zon 70km) Ten tweede word de cilinder
erg warm naar mijn mening,Toen heb ik de 100
sproeier vervangen door een 90 (95 hadde ze nie atm)
nu rijd hij lekker trekt snel en reageert ook snel
geen dipje meer of nix, maar hij gaat nog maar 60 en
de cilinder word nog warmer, de bougie is nu ook witjes
dus ik neem aan dat 90 te klein is. maar wat denke jullie
nu zou 95 goed zijn of moet ik toch groter als 100?
Mijn setup is btw: 70cc euroclinder
16mm keihin
90 sproeier
ngkr b8hs bougie
orginele uitlaat
orginele luchtfilter
twv 14x52
wat is eigenlijk een mooi toerental voor deze cilinder?
hij trekt bij mij op het moment niet verder als 8000
er zit wel nog een nieuwe zuiger in die pas 75km oud is
 

Kampersjaak 23-12-2005 13:26 Print reply

Posts: 12285
dat stotteren voor zn powerband tekend op een te grote sproeier

probeer een 95 oid 96
 
oderint dum metuant
Honda_driver 23-12-2005 13:28 Print reply

Posts: 1574
Bedoel jij met orginele luchtfilter ook die dunne orginel smalle slang?
 
MT70-nolimit 23-12-2005 13:28 Print reply

Posts: 4322
Stotteren voor de powerband is idd een te grote sproeier, maar als jij vind dat ie warm word is het moeilijk te zeggen, er zit geen temp meter op. Op zich zou die Eurocilindro btw wel 11 tot 12k moeten kunnen halen, maar omdat je de ori uitlaat hebt gaat dat niet lukken
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dat stotteren voor zn powerband tekend op een te grote sproeier

probeer een 95 oid 96
hij heeft een 90 sproeier en jij zegt naar 95 gaan


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 23-12-2005 om 13:32 uur.
 
gaat lang goed
christianos 23-12-2005 13:31 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


hij heeft een 90 sproeier en jij zegt naar 95 gaan

hou es een keer op met je gezeik gozer, je weet dondersgoed dat ie een foutje maakt, en je voegt helemaal niks nuttigs toe aan dit topic, en net dat gezeik met die nsr ook al

so STFU als je niks te zeggen hebt

neem een nieuwe bougie en sproeier 95

edit: beetje snel editten he

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-12-2005 om 13:32 uur.
 
MT70-nolimit 23-12-2005 13:33 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

hou es een keer op met je gezeik gozer, je weet dondersgoed dat ie een foutje maakt, en je voegt helemaal niks nuttigs toe aan dit topic, en net dat gezeik met die nsr ook al

so STFU als je niks te zeggen hebt

neem een nieuwe bougie en sproeier 95

edit: beetje snel editten he :-



ahh jochie moet ik je troosten, ik verander nix aan men uitspraken hoor
 
gaat lang goed
christianos 23-12-2005 13:35 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


ahh jochie moet ik je troosten, ik verander nix aan men uitspraken hoor

vind je gewoon een beetje zwak

afkraken is heel makkelijk, en je grote verhalen zijn ook makkelijk

naja ontopic maar weer

Ik ga voor een te kleine sproeier i.c.m ori uitlaat
 
suzuki gt50 23-12-2005 13:38 Print reply

Posts: 561
detonatie?
 
Magic-Walker 23-12-2005 13:40 Print reply

Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

neem een nieuwe bougie en sproeier 95

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-12-2005 om 13:32 uur.


Zal ik dan dezelfde bougie pakken of us 9 proberen?ik denk ook dat ik over un tijdje een proma uitlaat erop zet.

Edit: Waar zie je aan of je de orginele slang hebt of een ''snelle''?

Dit bericht is gewijzigd door Magic-Walker op 23-12-2005 om 13:41 uur.
 
Kampersjaak 23-12-2005 13:41 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Stotteren voor de powerband is idd een te grote sproeier, maar als jij vind dat ie warm word is het moeilijk te zeggen, er zit geen temp meter op. Op zich zou die Eurocilindro btw wel 11 tot 12k moeten kunnen halen, maar omdat je de ori uitlaat hebt gaat dat niet lukken
[...]
hij heeft een 90 sproeier en jij zegt naar 95 gaan


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 23-12-2005 om 13:32 uur.


nee geen fout,

hij heeft sproeier 100 ( toen stotterde die), en is naar 90 gegaan nerd

leer eens lezen

eurdo cil heb ik ook gehad, ding deed het goed tot aan de 9 k oid. 10 k is meer dan zat

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 23-12-2005 om 13:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 23-12-2005 om 13:57 uur.
 
oderint dum metuant
Uncle BLAM 23-12-2005 14:35 Print reply

Posts: 1025
Ik heb wel es gehoord dat een mtx niet harder wil dan 60, omdat de onsteking (orginele) daar boven zichzelf gaat tegen werken,
heeft met de constructie van de spoelen te maken
het kan ook zijn dat als de onstekingstijd daardoor verloopt dat dan de cilinder daardoor te heet wordt

vraag het ff na, ik weet niet of dit alleen met de oude of ook met de nieuwere mtx-en zo is

ik ken wel iemand die ongeveer 100km/h heeft gehaald met een mtx,
maar dan dus met een ander onstekings gebeuren van een mt ofzo

als ik 'm weer spreek zal ik het 's na vragen
 
een BF teller is sneller
S1lv3r 23-12-2005 14:37 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik heb wel es gehoord dat een mtx niet harder wil dan 60, omdat de onsteking (orginele) daar boven zichzelf gaat tegen werken,
heeft met de constructie van de spoelen te maken
het kan ook zijn dat als de onstekingstijd daardoor verloopt dat dan de cilinder daardoor te heet wordt

vraag het ff na, ik weet niet of dit alleen met de oude of ook met de nieuwere mtx-en zo is

ik ken wel iemand die ongeveer 100km/h heeft gehaald met een mtx,
maar dan dus met een ander onstekings gebeuren van een mt ofzo

als ik 'm weer spreek zal ik het 's na vragen


klopt geen hol van

@Ts, je moet idd een rond 96 met je sproeier gaan zitten. Hij wordt nu heel warm omdat hij te weinig mengsel en dus te weinig smering krijgt (wrijving = warmte).

als je snelle slangen hebt, dan is de diameter ongeveer 3 cm. heb je originele slangen, dan kun je waarschijnlijk nog niet eens je vinger erin krijgen

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 23-12-2005 om 14:40 uur.
 
mulder 23-12-2005 14:38 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik heb wel es gehoord dat een mtx niet harder wil dan 60, omdat de onsteking (orginele) daar boven zichzelf gaat tegen werken,
heeft met de constructie van de spoelen te maken
het kan ook zijn dat als de onstekingstijd daardoor verloopt dat dan de cilinder daardoor te heet wordt

vraag het ff na, ik weet niet of dit alleen met de oude of ook met de nieuwere mtx-en zo is

ik ken wel iemand die ongeveer 100km/h heeft gehaald met een mtx,
maar dan dus met een ander onstekings gebeuren van een mt ofzo

als ik 'm weer spreek zal ik het 's na vragen


Als de ontsteking hem begrensd, waarom word hij daardoor dan niet begrensd met 70cc dan ga je wel harder dan 60.
 
Magic-Walker 23-12-2005 14:43 Print reply

Posts: 159
met de andere sproeier haalde ik 70 dus daar ligt het niet aan. ik zal uns de 96/95 sproeier proberen (strax ff halen)maar wat voor bougie zal ik dan erin zetten gewoon weer un 8 of un 9? in me luchtslang is redelijk groot krijg er makkelijk un paar vingers in (: dus zal wel de snelle zijn
 
christianos 23-12-2005 17:35 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik heb wel es gehoord dat een mtx niet harder wil dan 60, omdat de onsteking (orginele) daar boven zichzelf gaat tegen werken,
heeft met de constructie van de spoelen te maken
het kan ook zijn dat als de onstekingstijd daardoor verloopt dat dan de cilinder daardoor te heet wordt

vraag het ff na, ik weet niet of dit alleen met de oude of ook met de nieuwere mtx-en zo is

ik ken wel iemand die ongeveer 100km/h heeft gehaald met een mtx,
maar dan dus met een ander onstekings gebeuren van een mt ofzo

als ik 'm weer spreek zal ik het 's na vragen

zal het simpel zeggen:

dat is een fabeltje
 
jww 23-12-2005 18:04 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


klopt geen hol van

@Ts, je moet idd een rond 96 met je sproeier gaan zitten. Hij wordt nu heel warm omdat hij te weinig mengsel en dus te weinig smering krijgt (wrijving = warmte).

als je snelle slangen hebt, dan is de diameter ongeveer 3 cm. heb je originele slangen, dan kun je waarschijnlijk nog niet eens je vinger erin krijgen

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 23-12-2005 om 14:40 uur.

Heeft iemand een foto van een snelle, en een originele, is de vorm ook anders?
 
Dus...

Dit topic is 1828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved