Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tt 600 wil niet meewerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33928 - tt 600 wil niet meewerken
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 22-12-2005 18:03 Print reply

Posts: 9953
Dan moet ie grondig verkeerd staan .

Klepspeling die net buiten de marge staat merk je geen fuck van.
 
Stoere brommers
Neonlampje 22-12-2005 18:05 Print reply

Posts: 14825
Idd.. dat is echt het laatste waar je naar moet kijken ongeveer...

Ik zou zeggen, schroef je carb uitelkaar.. het kan zijn als je een vacuum gestuurde gasschuif hebt, dat deze een beetje vuil is

Verder toffe motoren, tt600 Leuk speelgoed.
 
christianos 22-12-2005 18:14 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dan moet ie grondig verkeerd staan .

Klepspeling die net buiten de marge staat merk je geen fuck van.

ja idd, maar als je gruwelijke klepspeling hebt(of juist te krap), ga je dat toch echt wel merken hoor..
 
Neonlampje 22-12-2005 18:29 Print reply

Posts: 14825
Maar dat geeft een constante kwaal, niet af en toe..
 
christianos 22-12-2005 18:32 Print reply

Posts: 20445
daar heb je compleet gelijk in

even overheen gelezen, reageerde meer op Ollie, die dat meteen stellig riep
 
honda-mbx 22-12-2005 18:41 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
kleppendeksel eraf halen, en dan moet je opvulplaatjes plaatsen onder je klepveren.
de waardes zijn wsl wel op inet te vinden


ten eerste lul niet waar je niks van af weet.. kleppen stel je niet dmv plaatjes onder je veren.
wanneer je met klepstel plaatjes werkt, moeten die onder of bovenop de klepstoter.

voor de rest, zoals protuning al zegt is dit model met stelbouten.

@ topic starter: het is idd een mengsel probleem.
heb je je brandstof filter ook al vervangen?
carburateurs al schoon gemaakt?
eventueele lekkage en of valse lucht bekeken?
 
ik vlam je..
mental_osx 22-12-2005 18:46 Print reply

Posts: 264
er is geen lekage of valse lucht voor zover ik weet. maar ik heb de bandstof filter nog niet vervangen mss kan ik dit best eerst doen?



 
snowboarderke 22-12-2005 18:48 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mental_osx
er is geen lekage of valse lucht voor zover ik weet. maar ik heb de bandstof filter nog niet vervangen mss kan ik dit best eerst doen?




of controleren of hij genoeg doorlaat?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Knoxville 22-12-2005 18:53 Print reply

Posts: 1454
Ik heb 2 van die apparaten hier staan... En carburateurs doen gewoon altijd moeilijk Even goed schoonmaken, dus echt alles.. dan moet het weer goed zijn..
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
MTX-speed 22-12-2005 19:30 Print reply

Posts: 1229
Je zou je eens moeten afvragen of hij stottert of echt in 1 keer bwoaaaaaap hoort.
Wanneer hij stottert: benzine teveel
In 1 keer bwoaaaap: benzine te weinig

een beetje bwoaaaap moet kunnen met zulk koud weer, dat heeft de mijne ook (XL500R) Maar wanneer hij warm is zou ik me een beetje zorgen ga maken. Probeer hem eerst een warm te laten lopen; daarna pas gas geven.
Wanneer het dan nog is: effe carburateur helemaal goed schoon maken. Kijke of 't luchtfilter niet dichtzit; bij twijfel schoonmaken
bougie meteen vervangen ongeacht hij eruit ziet; die dinge kosten toch geen drol (wel geld).
Daarna pas gaan kijken naar de klepspeling. Hiervoor zul je effe moeten googlen of vragen op www.motor-forum.nl
Uitlaat zou je eventueel ook kunnen controleren op verstoppingen maar deze zal bij een 4-takt zomaar niet dichtkoeken.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 22-12-2005 om 19:33 uur.
 
PRO TUNING 22-12-2005 19:34 Print reply

Posts: 4000
Het is alweer bijna 20 jaar geleden dat ik aan die dingen heb gesleuteld voor de motocross, maar als ik het goed heb onthouden is de klepspeling 0.10 en 0.15 mm
 
Daniel_84 22-12-2005 19:35 Print reply

Posts: 1127
Mn broer had prcies hetzelfde met zn xl600rm. Bij hem was ie te arm. Heeft 3 maatjes grotere sproeier erin gedaan, en hop weg probleem.

Bwoaaap is te arm, zoals al gezegd

 
mental_osx 22-12-2005 19:42 Print reply

Posts: 264
tis niet echt bwoaaap... tis meer als ik gas geef blijven de toeren hetzelfde maar word het geluid zwaarder tussen de slagen in... beter kan ik het niet beschrijven. en als hij het koud heeft heeft ie het niet enkel als hij warm is...


edit: en soms is er een zeer harde knal!!!

Dit bericht is gewijzigd door mental_osx op 23-12-2005 om 11:47 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-12-2005 12:32 Print reply

Posts: 8577
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mental_osx

en soms is er een zeer harde knal!!!




Dat kan een probleem met de ontsteking zijn.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Kampersjaak 23-12-2005 12:35 Print reply

Posts: 12285
als je het gas dichtdraaid en de op de motor laat afremmen?
 
oderint dum metuant

Dit topic is 3787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved