Gelul over roesten is echt een FABELTJE en GELUL.
Ik heb zelf ook een rieju, geen spatje roest.
ONDERHOUDEN, als je op je bek gaat of krassen maakt, moet je die repareren zodat het niet gaat roesten, na door de pekel gebaggerd te hebben, afspoelen etc.
En een vriend van mij heeft daar een lak aan. Zijn rieju is dus kapot geroest na al het crossen etc.
RS2, voor zover ik er een keer op heb mogen rijden rijdt prima, Am6 blok is echt niet zoveel anders als een derbi blok. Die schakelen misschien wat zwaarder, maar daar houd het wel mee op.
Die reed 95 met alle begrenzingen eruit, op de auto teller dan van een volkwagen passat. Maarja, tis maar net hoe snel je zo'n ding wilt laten lopen, kan altijd harder dan standaard ontgrenst.
Verder zul je bij elke degelijke brommer houden dat onderhoud veel tijd kost, geld als je hem in top staat wil houden, en als er iets kapot van is dat dit ook wat kost. Gewoon zuinig op wezen dus, anders kun je beter een oude honda kopen.
Achterbrug loopt geen! schade op met ketting spannen, waar oude rieju modellen wel last van hadden als je het soms deed, met nogal wat onkundigheid (En ja..dan gaatie daar roesten als je die krassen in de lak en het metaal laat staan..welk frame niet -_-*)
Je kan origineel led achterlicht bestellen..als je dat mooiervind van rieju en talloze accesoires.
Verder is het 'vind ik' een harstikke nette en mooi ogende brommer.
Waar je wel op moet letten is dat het olie bijvullen op een kutplaats zit ivbm met het stuur en het dus beetje lastig bijvullen is.
Maten etc. van de brommer, rijgedrag , am6 of niet, zijn allemaal persoonlijke smaken. En mensen achterop, :P tja..net zoals alle racers, dat is misschien niet comfortabel aangezien je een stuk boven je bestuder uitsteekt
Of ik hem zou nemen?
Als er geen crossers bestonden wel ja