Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dolgedraaide schroefdraad in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33914 - Dolgedraaide schroefdraad in blok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jellerrr 21-12-2005 15:01 Print topicpost

Posts: 572
Waar de uitlaat vast zit aan de cilinder, zijn die beiden schroefdraden in het blok dolgedraaid. Nu had ik hem naar een onderdelenshop hier in de buurt gebracht, want die zeiden dat ze er een nieuwe draad in zouden tappen. Nu bel ik net op om te vragen of ie klaar is, zeggen ze dat het niet kan omdat er geen 'boorvlees' meer is, en dat ik nu maar een nieuwe cilinder moet kopen.

Een vriend van me heeft dit ook een keer gehad bij dezelfde winkel, toen zeiden ze dat hij beter een nieuwe carburateur kon kopen omdat ze vlotter lek was. Ze willen dan dat je het bij hen koopt, zodat ze meer winst maken..

Maar goed, ik heb hier dus in de FAQ gelezen dat er ook nog andere mogelijkheden zijn om dit te doen bijvoorbeeld m.b.v. vloeibaar metaal ofzo? Vraag is nu: Wat zal ik doen? Kijken of een andere bromboer het kan doen?

P.s. De schroefdraden zijn beiden echt geheel dolgedraaid, dus een zo lang mogelijke bout erin draaien ofzo heeft geen nut..
 

Gilera Gsm 21-12-2005 15:03 Print reply

Posts: 2376
Dichtlassen en nieuwe draad erin tappen? Misschien dat je er nog een helicol in kunt zetten?
 
pee 21-12-2005 15:05 Print reply

Posts: 648
is het m6 of m8 draad?

ik heb ook zoiets moeten repareren met een m6 draad. ik heb toen een m7 tapset gekocht en gewoon lekker m7 getapt. enne, perfect gelukt! indien het m8 is dan wordt het lastiger

Dit bericht is gewijzigd door pee op 21-12-2005 om 15:06 uur.
 
Yamaha R1
jellerrr 21-12-2005 15:05 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Dichtlassen en nieuwe draad erin tappen? Misschien dat je er nog een helicol in kunt zetten?

Zo'n helicol erin zetten, kan de bromboer dat een beetje goedkoop doen? Want kheb geen idee wat dat is..

Kzat zelf eraan te denken dat je een stuk schroefdraad erop kan lassen, maar dan zal je uitlaat wel niet meer goed aansluiten he?
 
J-master 21-12-2005 15:06 Print reply

Posts: 1158
heeft kamaraad van mij ook gehad.. hij heeft gewoon busje in gelast en daar gewoon weer nieuwe draad intappen

Dit bericht is gewijzigd door J-master op 21-12-2005 om 15:06 uur.
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
jellerrr 21-12-2005 15:06 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
is het m6 of m8 draad?

m7 en m8 geloof ik..
Ja, eentje is groter dan de andere..
 
jellerrr 21-12-2005 15:07 Print reply

Posts: 572
Oke, ik hoor het al, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden
Dan breng ik hem wel ff naar de bromboer hier, want die is tenminste te vertrouwen
 
pee 21-12-2005 15:07 Print reply

Posts: 648
hmm dus er is al eens aan gekloot.... misschien kan een foto veel duidelijk geven
 
Yamaha R1
Kampersjaak 21-12-2005 15:09 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
[...]

m7 en m8 geloof ik..
Ja, eentje is groter dan de andere..


m7 is best zeldzaam, beter kun je m8 doen
 
oderint dum metuant
jellerrr 21-12-2005 15:09 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
hmm dus er is al eens aan gekloot.... misschien kan een foto veel duidelijk geven

Tsjah, had ik nu maar een digitale camera he
Maar goed, kga hem nu bij die winkel ophalen en dan breng ik hem wel gewoon naar de bromboer
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


m7 is best zeldzaam, beter kun je m8 doen

Ja, die m7 kan vast nog wel een m8 van gemaakt worden, het grootste probleem is die die al m8 is..

Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 21-12-2005 om 15:10 uur.
 
pee 21-12-2005 15:20 Print reply

Posts: 648
naja zo zeldzaam is m7 niet ik heb zelf een m7 tap en die bouten kan ik zo halen. ik zie m7 best veel terug. denk maar aan de cilinderbouten van een am6 blok. maar als je van m8 naar m10 moet:S. helicoil of lassen.....
 
Yamaha R1
Kampersjaak 21-12-2005 15:22 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
naja zo zeldzaam is m7 niet ik heb zelf een m7 tap en die bouten kan ik zo halen. ik zie m7 best veel terug. denk maar aan de cilinderbouten van een am6 blok. maar als je van m8 naar m10 moet:S. helicoil of lassen.....


owkee, maar je zult maar 2 linker of rechter handen hebben en geen gereedschap hebben

trouwens met een helicoil blijft het de zelfde maat
 
oderint dum metuant
areaderbi 21-12-2005 15:23 Print reply
Posts: 163
zijn die gaten dan al een keer opgetapt want m6 is toch eigenlijk de standaard maat voor dat soort dingen?
 
gerwin88 21-12-2005 17:56 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Dichtlassen en nieuwe draad erin tappen?

khad is ergens gehoord dat dat slecht is voor je cilinder of is da gewoon gelul????
(dan zou die vervormen ofzow)

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 21-12-2005 om 18:05 uur.
 
VW rider for live
jellerrr 21-12-2005 18:00 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: areaderbi
zijn die gaten dan al een keer opgetapt want m6 is toch eigenlijk de standaard maat voor dat soort dingen?

Yupz, m6 is standaard d8 ik ook.. Maar er zat dus een m7 en een m8, dus die ene is denkik 1 keer getapt en de andere 2 keer ofzoiets..
 
gerwin88 21-12-2005 18:11 Print reply

Posts: 5197

Dichtlassen en nieuwe draad erin tappen?

khad is ergens gehoord dat dat slecht is voor je cilinder (dan zou die vervormen ofzow) of is da gewoon gelul????


 
VW rider for live

Dit topic is 3047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved