De cilinder is zo goed als af, enkel de inlaat moet nog onder handen genomen worden.
Nu was de cilinder aan de beurt.
We gebruikten een aluminium cilinder met een gietijzeren buis erin (suzuki zr50)=> een tamme cilinder met smalle uitlaatpoort. Hier ging men broertje iets mee doen...
De bedoeling is om hem zo extreem mogelijk te tunen.
Hij is al uitgedraait op 47mm en er steekt een airsal zuigertje in.
De cilinder wordt helemaal getund.
We gaan een compressieverhouding hanteren van 14:1
De originele uitlaatpoort voor de tune beurt
Zo staat hij er nu bij.
De uitlaatpoort is op een timing van 200? gebracht.
Deze is ook al verbreed en er zijn fluiters ingebracht.
De spoelpoorten op een timing van 135?
Hier zie je duidelijk het verschil tss een ori cilinder en de getunede.
Na het tunen van de cilinder wordt het geheel nog eens netjes afgewerkt.
Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 26-3-2006 om 20:51 uur.
|