Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Nieuwe fase in de suzukiracer-saga

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #33911 - Nieuwe fase in de suzukiracer-saga
Pagina 1 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Volgende pagina >
Dit topic is 36063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki gt50 20-12-2005 22:36 Print topicpost

Posts: 561
Hallo,
Hiermee leiden we ons nieuw project in, nl.: de suzukiracer phase2.
Met het volledige project wil ik vooral men broer bedanken die me steeds helpt met de upgrades.
Er werd al reeds een project geopent over de suzukiracer phase1 maar omdat de suzukiracer duidelijk aan upgrades behoefte had begonnen we aan een volledig nieuw project, dat volmaakt moest zijn.
De gebruikte brommer is een suzuki GT50K uit 1978 die er zo uitzag:



Eerst begonnen we met de upgrades aan het motorblok.

1.motorblok

Het motorblok was er slecht aan toe, het blok lekte olie en de lagers waren versleten.
Dus het eerste werk was het blok splitsen. Dit deden we met de speciale cartertrekker die door men broer gemaakt was.





Dit zijn dus uiteindelijk de 2 carterhelften met nieuwe lagers en nieuwe keerringen.
De oliepomp is ook weggewerkt.





Hier zit het blokje weer mooi dicht.



Nu het blokje weer in goede staat was, konden we beginnen aan al de andere upgrades aan het blok.

Carter aangepast aan cilinder:




Hier gebeurde het verlichten van het vliegwiel. Dit vliegwiel is afkomstig van een
CDI-ontsteking van een suzuki ZR
Het werd van 1025g naar 780g verlicht.
De onsteking is ook op het motorblok gemonteerd.







Nu was de cilinder aan de beurt.
We gebruikten een aluminium cilinder met een gietijzeren buis erin (suzuki zr50)=> een tamme cilinder met smalle uitlaatpoort. Hier ging men broertje iets mee doen...
De bedoeling is om hem zo extreem mogelijk te tunen.
Hij is al uitgedraait op 47mm en er steekt een airsal zuigertje in.
De cilinder wordt helemaal getund.
We gaan een compressieverhouding hanteren van 14:1

De originele uitlaatpoort voor de tune beurt



De poorten na de tune beurt:





De uitlaatpoort is op een timing van 200° gebracht.
Deze is ook al verbreed en er zijn fluiters ingebracht.
De spoelpoorten op een timing van 135°





Hier zie je duidelijk het verschil tss een ori cilinder en de getunede.



Nieuwe Update:
-De cilinder is afgedraait en gevlakt.



-De cilinder kop is uitgedraait en voorzien van nieuwe verbrandingskamer.











De cilinder is gemonteerd en klaar voor zijn eerste proefrun.




Op deze cilinder is een spruitstuk gemaakt dat de dellortho 21mm met de cilinder verbind.



De K&N filter



Het membraam is ook al af:




Hier de eerste Proefrun!

http://www.youtube.com/watch?v=Gx36EmngijY

http://www.youtube.com/watch?v=qqfJ8IMHbe4



Tot zover het hoofdstuk motorblok.






















2.frame

-revicie voorvorken.
De voorvorken verloren olie en dempen helemaal niet meer.
Ze zijn volledig opgekuist en er steken nieuwe keerringen in.
Hier een foto van alle onderdelen:



-Centrale buis vervangen door 2 buigende buisjes.
Dit werd gedaan om de aansluiting van de open air filter de vergemakkelijken.



-plaatsing schijfrem op achterwiel.
Aangezien dat het achterwiel afgeremd werd door een trommelrem vonden wij dat dit systeem vervangen moest worden door een schijfremsysteem.

We draaiden een adapter die in het huis van de trommelrem past.







Er zijn ook al andere dempers gemonteerd op de brommer.
Deze zijn afkomstig van een puch maxi.




De kelk mooi tussen het kader





Een uitlaatje derop, is slechts om een beeld te hebben.





Hier het zelfgemaakt stuur op de brommer:








Hier de voetjes:
de bediening van de rempomp, het zit vetjes!







De houder voor de toerenteller is ook af.
Hier zie je hem geplaatst.



Tot zover het hoofdstuk kader.












3.optical

Om dat het een racer wordt, wordt er een race zitje gemaakt.
De originele tank wordt gebruikt.
Deze is al reeds in de grondlaag.




Tot zover het hoofdstuk optical.



































4.Gadgets

Om het wat origineel te maken heb ik al zelf een toerentellerachtergrond ontworpen met photoshop.













































Met dank aan:
-Brecht Peeters die me steeds helpt met alles wat motorisch en uiterlijk te maken heeft
-Jo Peeters die voor de optical parts zorgt.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 2-5-2006 om 20:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 3-5-2006 om 16:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 22-5-2006 om 22:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 22-5-2006 om 22:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 24-5-2006 om 21:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 7-6-2006 om 21:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 23-6-2006 om 20:42 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 9-11-2006 om 21:41 uur.
 

Evilmex 20-12-2005 22:43 Print reply

Posts: 4458
sjah, wa wil je nou eik bouwen? (foto van hoe tie eerst was?)
En voor beeldfoto hoe je hem wil maken?
En op je toerenteller plaatje da peetes tuning weghalen
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
suzuki gt50 20-12-2005 22:48 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
sjah, wa wil je nou eik bouwen? (foto van hoe tie eerst was?)
En voor beeldfoto hoe je hem wil maken?
En op je toerenteller plaatje da peetes tuning weghalen



heb het erbij gevoegd
 
mcdronkz 20-12-2005 22:51 Print reply

Posts: 32777
ligt het nou aan mij, of dekt die lak voor geen meter

of is het grondlak
 
suzuki gt50 20-12-2005 22:54 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ligt het nou aan mij, of dekt die lak voor geen meter

of is het grondlak



grondlak

eigenlijk spuitplamuur

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 20-12-2005 om 22:54 uur.
 
Evilmex 20-12-2005 22:55 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]



heb het erbij gevoegd


Kijk das beter
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Skeez 20-12-2005 22:55 Print reply

Posts: 1339
Was ook 'n raar ding zoals 'ie eerst was... succes d'r mee!
 
suzuki gt50 20-12-2005 23:33 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez
Was ook 'n raar ding zoals 'ie eerst was... succes d'r mee!



weet ik zelf , trok op niets maar daar brengen we verandering in!!
 
Henk-88 21-12-2005 2:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]



weet ik zelf , trok op niets maar daar brengen we verandering in!!



Suc6!

'k Zal 't blijven volgen


tankje is mooi strak geworden

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 21-12-2005 om 13:21 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
richard3 27-12-2005 13:41 Print reply

Posts: 5198
ziet er netjes uit joh !!!
ga zo door
ben benieuwd
 
op naar de grote brommers
Rensmx 27-12-2005 13:59 Print reply

Posts: 903
autsj, heet!
 
BIET 27-12-2005 14:31 Print reply

Posts: 22355
wij willen updates!!!
wij willen updates!!!
wij willen updates!!!
wij willen updates!!!

zkr wel geil dit
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Hells Hobbit 27-12-2005 14:33 Print reply

Posts: 1793
hey, ik ben een echte foto kijker en heb dus niet gelezen wat je met die kont vanplan was, maar ik zou daar ook nog even wat aandacht aan besteden, niet dat hij lelijk is maar past niet zo bij het geheel,

ik zou voor een wat bollere kont gaan,
zoiets:

http://img482.images...82/9312/cr7504bm.jpg

of een sport buddy met kont ( zie me gallerij van honda cb350f)


Dit bericht is gewijzigd door fseend op 2-10-2006 om 23:10 uur.
 
suzuki gt50 27-12-2005 14:37 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
hey, ik ben een echte foto kijker en heb dus niet gelezen wat je met die kont vanplan was, maar ik zou daar ook nog even wat aandacht aan besteden, niet dat hij lelijk is maar past niet zo bij het geheel,

ik zou voor een wat bollere kont gaan,
zoiets:
afbeelding

of een sport buddy met kont ( zie me gallerij van honda cb350f)





hihi je hebt slecht gelezen , de bedoeling is dat er een polyester kontje opkomt
maar dit zijn we nog aant maken... foto's volgen!!!
de bedoeling is om er een zeer snelle brommer van te maken
greetz wouter
 
Hells Hobbit 27-12-2005 14:40 Print reply

Posts: 1793
owokidan

ben benieuwd

 
lamahoofd 27-12-2005 16:12 Print reply

Posts: 3432
Mooi ding
Hoeduur is dat K/N filter nieuw?
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen

Dit topic is 36063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved