Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraagjes honda CB50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 760 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #33906 - vraagjes honda CB50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutus 20-12-2005 19:23 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
bedankt voor het beantwoorden van alle vragen

maare weten jullie cker dat hij niet legaal is in nl

en chistianos zou jij mij die site ook ff willen schenken



er zijn wel manieren maar dat is vaak best prijzig en je hebt alle orinele papieren nodig. moet je hem officieel gaan invoeren enzo. of laten keuren bij de rdw.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
zx7r 20-12-2005 19:23 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus
xl heeft iid ook staand blok. heb eig geen id of die wel goedgekeurd zijn. twijfel beetje. dacht het eigenlijk niet je ziet hem nooit staan in van die lijstjes met legale hondas

zover ik weet heeft alleen die ollie van bf er een gehad.
 
brutus 20-12-2005 19:24 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

van leertouwer?

edit:

http://www.leertouwer.com/

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-12-2005 om 19:23 uur.



maak er maar .com van
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 20-12-2005 19:24 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

zover ik weet heeft alleen die ollie van bf er een gehad.



je ziet ze idd heel erg weinig. heb geloof ik 1x eentje in het echt gezien maar:P
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Sypie_Honda 20-12-2005 19:26 Print reply

Posts: 13830
en pistonpenpaultje heeft er 4 gehad maar ik vindt ze juist zo mooi omdat je ze zo weinig ziet
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Evilmex 20-12-2005 19:29 Print reply

Posts: 4458
heb er ook een gehad.
Ze zijn iligaal in nederland, ze zijn alleen te keuren met nieuw kenteken, mits je de papieren hebt.
Onderdelen zijn nog wel te vinden, alleen het is ff zoeken, op duitse ebay heb je nog goedkope onderdelen.

Onderkant van de tank roest snel, buddy valt wel mee.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Sypie_Honda 20-12-2005 19:31 Print reply

Posts: 13830
ow oke bedankt maare als ik dit dus goed begrijp moet je er dus papieren bij hebben, en dan gaat het feestje door. en zonder papieren niet.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Pistonpen Paultje 20-12-2005 20:05 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
en pistonpenpaultje heeft er 4 gehad maar ik vindt ze juist zo mooi omdat je ze zo weinig ziet



7...En nummertje 8 is onderweg.

Koop je een CB, zorg dan wel dat ze MET papieren zijn. Zonder papieren kost het veel geld om ze te keuren. Dan moet je naar duitsland voor de TUV enzo, veel gedoe.

Voornaamste dingen die ?ltijd kapot zijn bij CB zijn:

- Linker zijkapje (rechter is meestal heel, erg vaag, aangezien zelfs de kick enzo rechts zit).
- Buddy ?ltijd gescheurd
- Uitlaat verlast/verrot/enz...

Verder is het gewoon standaard allemaal. Roest valt wel mee...Als ze slecht onderhouden zijn willen ze nog wel eens onder het buddy roesten, maar ik heb maar 1 keer meegemaakt dat het dusdanig was dat het plaatje bijgewerkt moest worden (ofwel vervangen)

Onderdelen:
Onderdelen zijn goed te krijgen. Blok, net buddy, voorvork, zijkapjes en uitlaat kosten redelijk wat...Rest kost weinig. Opvoeren is alleen wel duurder dan een SS of iets dergelijks. Maar de aankoop prijs is zoiezo al een stuk minder.

Kosten: Aankoop is veel lager dan andere 4takten. Voor 600 heb je een goed en mooi exemplaar...Bij een SS zit je al redelijk tegen de 1300 euro dan. Gemiddeld lopen ze 1:45 bij normaal gebruik, en nog een stukkie zuiniger bij rustig rijden (zoiezo al goedkopere benzine, mengsmerig lust ie niet). De meeste zijn 25 jaar en ouder, maar zoiezo zijn ze allemaal te verzekeren als oldtimer. Onderhoud is heel beperkt. Oliepijl goed bijhouden (ik check om de 2000km ongeveer...bij de 4 vervang ik...Dat is ?rg belangrijk). Contactpuntjes heb ik nu 1 keer gesteld, na 8000km ongeveer, en kleppen ook zoiets.

Kapotlopen doen ze bijna niet. Deze blokjes zijn naar mijn mening beter als SS of iets dergelijks.

Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 20-12-2005 om 20:08 uur.
 
Pistonpen Paultje 20-12-2005 20:16 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
[...]



7...En nummertje 8 is onderweg.

Koop je een CB, zorg dan wel dat ze MET papieren zijn. Zonder papieren kost het veel geld om ze te keuren. Dan moet je naar duitsland voor de TUV enzo, veel gedoe.

Voornaamste dingen die ?ltijd kapot zijn bij CB zijn:

- Linker zijkapje (rechter is meestal heel, erg vaag, aangezien zelfs de kick enzo rechts zit).
- Buddy ?ltijd gescheurd
- Uitlaat verlast/verrot/enz...

Verder is het gewoon standaard allemaal. Roest valt wel mee...Als ze slecht onderhouden zijn willen ze nog wel eens onder het buddy roesten, maar ik heb maar 1 keer meegemaakt dat het dusdanig was dat het plaatje bijgewerkt moest worden (ofwel vervangen)

Onderdelen:
Onderdelen zijn goed te krijgen. Blok, net buddy, voorvork, zijkapjes en uitlaat kosten redelijk wat...Rest kost weinig. Opvoeren is alleen wel duurder dan een SS of iets dergelijks. Maar de aankoop prijs is zoiezo al een stuk minder.

Kosten: Aankoop is veel lager dan andere 4takten. Voor 600 heb je een goed en mooi exemplaar...Bij een SS zit je al redelijk tegen de 1300 euro dan. Gemiddeld lopen ze 1:45 bij normaal gebruik, en nog een stukkie zuiniger bij rustig rijden (zoiezo al goedkopere benzine, mengsmerig lust ie niet). De meeste zijn 25 jaar en ouder, maar zoiezo zijn ze allemaal te verzekeren als oldtimer. Onderhoud is heel beperkt. Oliepijl goed bijhouden (ik check om de 2000km ongeveer...bij de 4 vervang ik...Dat is ?rg belangrijk). Contactpuntjes heb ik nu 1 keer gesteld, na 8000km ongeveer, en kleppen ook zoiets.

Kapotlopen doen ze bijna niet. Deze blokjes zijn naar mijn mening beter als SS of iets dergelijks.

Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 20-12-2005 om 20:08 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

zover ik weet heeft alleen die ollie van bf er een gehad.



Ollie idd 2,
Ed honda CB50 1,
Evilmex idd,
Joss
Big Honda,
Mr. 4-takt
en nog een heel stel minder actieve leden...(voor zover ik weet hoor, kom hier niet suuper vaak meer.

 
zx7r 20-12-2005 20:18 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
[...]


[...]



Ollie idd 2,
Ed honda CB50 1,
Evilmex idd,
Joss
Big Honda,
Mr. 4-takt
en nog een heel stel minder actieve leden...(voor zover ik weet hoor, kom hier niet suuper vaak meer.


dat ging over de xl
 
Ollie 20-12-2005 22:41 Print reply

Posts: 2468
Voor mij komt binnenkort ook nummer 3, met papieren uiteraard, keuren is dan ook geeen probleem
 
Sypie_Honda 21-12-2005 10:47 Print reply

Posts: 13830
oke bedankt voor alle replys, hier heb ik echt wat aan

dit kreeg ik trouwens van de gast van wie ik hem miss wil kopen:

kwoot------------------------------------------
Hallo,
Deze brommer kan tegen meerprijs MET kenteken geleverd worden, je loopt dus geen enkel risico.
De CB50 heeft inderdaad officieel nooit in nederland gereden en gaat dus via een RDW import keuring op kenteken gezet worden.
En dit is met een duitse betriebs erlaubnes geen enkel probleem daar hebben we er al meerder mee op kenteken gezet. Dit is een technische keuring dan koop je dus gelijk een RDW goed gekeurde brommer.
kwoot------------------------


ik koop hem trouwens wel bij een handelaar.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Pistonpen Paultje 22-12-2005 11:33 Print reply

Posts: 8678
Welke handelaar is dat? Toch niet die Htan ofzoiets he? dat is namelijk een gruwelijk wrak! Die wou namelijk zijn papieren ook los verkopen

als je er nog eentje zoekt, meld me maar ff aan op MSN, ik ken de betere/betrouwbare handelaren wel redelijk. p_galama at hotmail.com

Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 22-12-2005 om 11:34 uur.
 
chappydriver 3-1-2006 11:03 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje


Ollie idd 2,
Ed honda CB50 1,
Evilmex idd,
Joss
Big Honda,
Mr. 4-takt
en nog een heel stel minder actieve leden...(voor zover ik weet hoor, kom hier niet suuper vaak meer.




ik heb ook een honda xl(lijkt wel niet meer op de originele) : http://www.brommerforum.nl/gallery/view/571 . Ik denk niet dat ze legaal zijn in nederland, ik woon in Belgi? dus weet hier niet zoveel over
 
Sypie_Honda 3-1-2006 11:32 Print reply

Posts: 13830
ik heb er al een gekocht, die van ollie

maare ik bedoel die handelaar van www.brommercenturm.nl
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 3796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved