Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #33899 - Discussietopic over gebruik rem.
|
Pagina 3 van 18
|
Dit topic is 9695 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de scootergek |
20-12-2005 12:06 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
stom gelul want er kan zomaar een kind oversteken in een bocht en dan moet je weten hoe te handelen al kijk je kilometers vooruit soms zit gevaar in een klijn hoekje die je niet ziet.
idd, op afritten op een snelweg en in bochten op 80km wegen lopen erg veel kinderen rond .
de plaatsen waar kinderen rondlopen zijn meestal 30km zones, in die bochten blijft de motor rechtop, dus dan kun je gewoon remmen in die bocht zonder te vallen. mocht het onverhoopt gebeuren op een weg waar je 50 mag, dan zit het idd in een klein hoekje, maar ook dan lukt het remmen nog wel aardig.
|
|
Honda RC-33 |
|
scooterkiller |
20-12-2005 12:07 |
Posts: 2987 |
oke dus jij denkt dat je nooit iets tegen komt al is het een kat dan heb je al een probleem
beetje stom dat je gaat denken dat je met 80 in een bocht niks kan overkomen
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 20-12-2005 om 12:07 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Splendid |
20-12-2005 12:07 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
dus als je een bocht iets verkeert inschat omdat je hem niet kende bv dan ben je gezakt??
je kan er beter te zacht inrijden dan te hard..ik ga iig niet altijd met een snelheid waarbij ik nog net niet op nm bek ofzo..
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
jeppor |
20-12-2005 12:09 |
Posts: 486 |
je hebt niet voor niks 2 remmen ja toch
|
|
|
|
bart de scootergek |
20-12-2005 12:09 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
oke dus jij denkt dat je nooit iets tegen komt al is het een kat dan heb je al een probleem
jij hebt duidelijk moeite met lezen.
ik zeg alleen dat situaties die onvoorspelbaar zijn zich vooral in 30km zones bevinden, zoals kinderen die spelen etc. dan kun je makkelijk remmen in een bocht, en ook met 50 kun je nog wel aardig remmen zonder onderuit te gaan.
maar idd, op een 80 km weg en je zit in een bocht en ik zie een kat, dan ga ik me niet onderuit remmen, en op de rest probeer ik zover mogelijk vooruit te kijken.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:10 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
scooterkiller |
20-12-2005 12:14 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
jij hebt duidelijk moeite met lezen.
ik zeg alleen dat situaties die onvoorspelbaar zijn zich vooral in 30km zones bevinden, zoals kinderen die spelen etc. dan kun je makkelijk remmen in een bocht, en ook met 50 kun je nog wel aardig remmen zonder onderuit te gaan.
maar idd, op een 80 km weg en je zit in een bocht en ik zie een kat, dan ga ik me niet onderuit remmen, en op de rest probeer ik zover mogelijk vooruit te kijken.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:10 uur.
oke je hebt gelijk, ik begreep je verkeerd, tis laat voor mij
edit : Alhoewel je het met 30 ook niet op een gracht in amsterdam red met uitwijken als er ineens wat voor je komt of je moet veel ervaring hebben en weten wat je doet.
Maar je voorrem is gewoon belangerijker dan je achterrem dat is het belangrijkste.
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 20-12-2005 om 12:18 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
MTX-speed |
20-12-2005 12:15 |
Posts: 1229 |
Degenen die motorrijden, of althans hun motorrijbewijs hebben gehaald zullen het er met mij eens zijn dat je altijd gecombineerd moet remmen.
Met de brommer was het een ander verhaal. Wanneer ik origineel reed gebruikte ik de voorrem nagenoeg niet. Toen ik nog met mijn achter opgehoogde MB8 reed, gebruikte ik de achterrem bijna nooit. Wanneer ik namelijk vol in de voorrem kneep kwam hij achter toch al omhoog, wanneer ik dus de achterrem zou gebruiken zou achter grip verliezen.
In de sneeuw gebruikte ik juist weer alleen de achterrem.
Welke rem je hoe hard gebruikt ligt gewoon aan je brommer (wegligging, bandenkeuze, etc)
Hoe rem je het best? Ga gewoon eens ergens op een rustig plek eens proberen een noodstop te maken. Hierbij mogen de wielen NOOIT blokkeren. Je zult er vanzelf achter komen hoe je het hardst kunt remmen. Hoogstwaarschijnlijk zul je er toch achter komen dat de voorrem ECHT de belangrijkste rem is.
Standaard zorgt de voorrem voor 70 tot 80% van het totale remvermogen. Wanneer je het gevoel hebt dat dit niet zo is dan is er wat mis met je wegligging van je brommer.
|
|
|
|
bart de scootergek |
20-12-2005 12:15 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
dus je wilt zeggen dat je op een gracht in amsterdam in een bocht met 30km per uur en aan bijde kanten geparkeerde auto's veiloos kan uitwijken, vind ik knap dan kan je zeker goed rijden.
maarja daar gaat dit topic niet om je moet gewoon meer je voorrem gebruiken dan je achterrem das staat vast
als dat een 30 km zone is dan wil dat niet zeggen dat ik overal precies 30 rijd, dat is geen verplichte snelheid ofzo. dit heeft te maken met je verkeersinzicht, in de situatie die jij schetst zou ik dan ook nooit 30 gaan rijden, omdat ik dan weet dat ik in geval van nood wel eens in de problemen zou kunnen komen, dus dan rijd je weer minder hard.
hmm, je post is verwijderd, naja boeiend. we begrijpen elkaar nu iig .
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Degenen die motorrijden, of althans hun motorrijbewijs hebben gehaald zullen het er met mij eens zijn dat je altijd gecombineerd moet remmen.
Met de brommer was het een ander verhaal. Wanneer ik origineel reed gebruikte ik de voorrem nagenoeg niet. Toen ik nog met mijn achter opgehoogde MB8 reed, gebruikte ik de achterrem bijna nooit. Wanneer ik namelijk vol in de voorrem kneep kwam hij achter toch al omhoog, wanneer ik dus de achterrem zou gebruiken zou achter grip verliezen.
In de sneeuw gebruikte ik juist weer alleen de achterrem.
Welke rem je hoe hard gebruikt ligt gewoon aan je brommer (wegligging, bandenkeuze, etc)
Hoe rem je het best? Ga gewoon eens ergens op een rustig plek eens proberen een noodstop te maken. Hierbij mogen de wielen NOOIT blokkeren. Je zult er vanzelf achter komen hoe je het hardst kunt remmen. Hoogstwaarschijnlijk zul je er toch achter komen dat de voorrem ECHT de belangrijkste rem is.
Standaard zorgt de voorrem voor 70 tot 80% van het totale remvermogen. Wanneer je het gevoel hebt dat dit niet zo is dan is er wat mis met je wegligging van je brommer.
wat het probleem met de brommers hier is, is de kwaliteit van de voorband. denk niet dat er zoveel mensen zijn die een echte goede band gebruiken, met een slechte band rem je jezelf sneller onderuit.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:17 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
scooterkiller |
20-12-2005 12:20 |
|
Mitch_ |
20-12-2005 12:20 |
Posts: 346 |
hahah, kijk; Ik gebruik alleen me achterrem en als ik het met me achterrem niet red neem ik me voorrem drbij. En wat ik in het andere topic las, daar gaan jullie zeggen dat ik zeg dat je achterrem gebruiken beter is, ma?r dat zei ik niet. Ik gebruik gewoon liever me achterrem. Majah zall wel, ik vind het kk triest dat jullie dr zo op ingaan.
|
|
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative |
|
scooterkiller |
20-12-2005 12:21 |
Posts: 2987 |
dit is een discussie die al jaren lang bestaat en nog steeds niet opgelost is
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 20-12-2005 om 12:22 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Johnny B |
20-12-2005 12:25 |
|
BIET |
20-12-2005 12:25 |
Posts: 22355 |
Niet mee eens. Misschien als je niet opgevoerd rijd..maar als je van dik 100 naar 0 moet gebruik ik dat ding voor liever ook..remt ook beter dan de achterrem. Als ik moest kiezen tussen de 2 zou ik voor de voorrem gaan...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
scooterkiller |
20-12-2005 12:26 |
|
Yanos |
20-12-2005 12:26 |
Posts: 596 |
pff ik had niet eens een achterrem op mn brommers, je gaat er ook van slippen, dus ga je eerder onderuit met achterrem. ik was nog gezakt voor mn motorexamen onderandere doordat ik te weinig mn achterrem gebruikte en teveel mn voorrem, dus ik heb het wel geleerd.
|
|
briand.nl |
|
Dit topic is 9695 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 18
|
|