Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Discussietopic over gebruik rem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Gebruik van de achterrem is veiliger dan de voorrem, ivm de kans op een schuiver.
Eens
Oneens
  Main Forum - Topic #33899 - Discussietopic over gebruik rem.
Pagina 10 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lykantroop 20-12-2005 18:06 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
[...]



En dr zullen idd geen situaties zijn waar je denkt dat je well 80 kan, er ineens well iets oversteekt waarvoor je moet remmen? Je doet wel erg stoer nu, maar wanneer je wel iets overkomt of wat dan ook praat je wel anders kerel.

en naar Lykantroop; Als jou zusje (als je die hebt) de straat overrent en ik rijd dr over, praat je ook wel anders, dan is het ineens geen zelfmoord he?



als ik een zusje zou hebben zou ik haar leren dat ze niet zomaar de straat op moet rennen, maar btw de plaatsen waar kinderen de straat op kunnen rennen zijn 30 km/u stukken. en trouwens ik heb het zelf ook een kee rgehad dat er ineens een kind de weg op kwam (is al jaar geleden) en toen had ik wel geluk dat ik me aan de snelheid hield anders had k dr gehad.
 
StormingSoul 20-12-2005 18:08 Print reply

Posts: 503
Mitch .. 0_O Ik doe stoer nu?

Jij loopt te bleren met je kind is superman

Wie op dit forum heeft allemaal een brommer die 50+ gaat en ook 50+ rijd?

(Wacht; Als jij in een situatie komt waarbij je binnen no-time stil moet staan, reken maar dat je niet eerst de tijd gaat nemen/na denken, anders verklaar ik j?u wel tot superman)

Jij praat hier alsof iedereen geen 50 rijd.
Ik vertel je alleen dat je met 50 heel wat shit scheelt in bebouwde kom met je schrikreacties.

En dat je met 80 als superman de weg over vliegt je dan schrikt kan altijd gebeuren. Maar iig niet de auto's de schuld geven als je je aan de snelheid houd en afstand houd.
Wel realistisch blijven h?

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-12-2005 om 18:08 uur.
 
buldogo2 20-12-2005 18:09 Print reply

Posts: 2101
Ik moet het gewoon effe kwijd....

Je bent gewoon KANKER lomp als je geen voorrem hebt, dan kan je gewoonweg niet snel genoeg stoppen voor wat dan ook, je moet gewoon bijde remen gebruiken, en dan de voorem wel zo dat je net niet van de grond komt, en ga niet zitten lullen van "ja maar van de schrik nijp je je rem vol in" want dan moet je maar beeter vooruit kijken. Ik heb ook al vaak zat gehad dat er ineens een autop vol op de rem stampt of dat er ineens wat voor me kop langs vliecht. maar daar moet je gewoon altijd rekening mee houden.....


 
Born to ride
Mitch_ 20-12-2005 18:09 Print reply

Posts: 346
Benn ff bikken, lul jullie sodirect wel vast.
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
StormingSoul 20-12-2005 18:10 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
Benn ff bikken, lul jullie sodirect wel vast.


Met zusjes, konijnen en supermannen zeker.
Realist
 
Lykantroop 20-12-2005 18:10 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik moet het gewoon effe kwijd....

Je bent gewoon KANKER lomp als je geen voorrem hebt, dan kan je gewoonweg niet snel genoeg stoppen voor wat dan ook, je moet gewoon bijde remen gebruiken, en dan de voorem wel zo dat je net niet van de grond komt, en ga niet zitten lullen van "ja maar van de schrik nijp je je rem vol in" want dan moet je maar beeter vooruit kijken. Ik heb ook al vaak zat gehad dat er ineens een autop vol op de rem stampt of dat er ineens wat voor me kop langs vliecht. maar daar moet je gewoon altijd rekening mee houden.....





idd, ik rijd denk ik liever zonder achterrem dan zonder voorrem, die gebruik ik toch meer
 
mblover 20-12-2005 18:10 Print reply

Posts: 5391
Als je nou gewoon met een snelheid rijd die bij de situatie past, veel afstand houd van auto's (2 seconden regel bijv, even tijdje op letten en daarna gaat het vanzelf) en goed vooruit kijkt (kwaliteit van wegdek, vuiligheid op wegdek, plaatsen waar mogenlijk iets uit kan komen terwijl je voorrang hebt) dan heb je genoeg tijd om te remmen.

Ik anticipeer altijd, en pas altijd m'n snelheid aan. En dat wil niet zeggen dat ik me als een heilig boontje aan de snelheid houd, maar ik kijk wel of het mogenlijk is om met hoge snelheid te rijden. Ik rijd elke dag op een weg heen en weer waar de auto's sinds kort 60 mogen (eerst 80) en daar rijd ik 70 a 80, ik ken de weg goed en het is erg overzichtelijk. Mocht er een potentieel gevaar zijn zie ik dat vroeg en dan laat ik gewoon me gas los, en ben ik nog onzeker terwijl ik wat meer nader dan rem ik gewoon rustig aan een beetje af. Mocht er dan een gevaarlijke situatie ontstaan dan heb ik de tijd om lichtsignalen/geluidssignalen te geven, uit te wijken en verder af te remmen.
Als ik op een weg rijd waarop ik niet goed vooruit kan kijken (dichte rij bomen, bebouwing) dan pas ik me snelheid daarop aan. Hetzelfde geld voor de staat van het wegdek. ALs het wegdek mooi schoon en droog is rijd ik harder dan wanneer het nat/vies en hobbelig is.

Ik kijk ook altijd voordat ik ga rijden even naar de temperatuur (als het koud is) en als het tegen het vriespunt aan zit ga ik erg rustig rijden. Tevens kan men meestal goed zien dat er pekelsporen op de weg liggen en dan kan je dus weer iets harder rijden.

Als ik gewoon rustig af moet remmen voor een bochtje ofzo dan gebruik ik meestal gewoon rustig de voorrem. Als ik hard moet remmen dan gebruik ik zowel voor als achter, en dan doseer ik op gevoel. Als het glad is of er wat rotzooi op de weg ligt dan rijd ik ook langzaam en dan rem ik met m'n achterrem. Echter omdat ik dan langzaam rijd kan ik met m'n achterrem voldoende afremmen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-12-2005 om 18:12 uur.
 
christianos 20-12-2005 18:11 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik moet het gewoon effe kwijd....

Je bent gewoon KANKER lomp als je geen voorrem hebt, dan kan je gewoonweg niet snel genoeg stoppen voor wat dan ook, je moet gewoon bijde remen gebruiken, en dan de voorem wel zo dat je net niet van de grond komt, en ga niet zitten lullen van "ja maar van de schrik nijp je je rem vol in" want dan moet je maar beeter vooruit kijken. Ik heb ook al vaak zat gehad dat er ineens een autop vol op de rem stampt of dat er ineens wat voor me kop langs vliecht. maar daar moet je gewoon altijd rekening mee houden.....



ten eerste

je bent idd lomp zonder voorrem, maar ik heb het een paar maanden gedaan en je mist het niet echt

en er zijn ALTIJD situatie's die je niet kan ischatten
 
tsxj oran 20-12-2005 18:11 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
Ben ik zeker nummer 1 in het land net zoals mijn pa die als ze ene konijn op de weg krijgen gewoon koelbloedig niks doen?

Dat heet oefenen op situaties

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-12-2005 om 17:57 uur.

ik weet niet of jij wel is met 100 over een konijn/poes/hond bent gereden maar dat voel je wel goed, en je pa rijd waarschijnlijk met een motor ergens overheen en ik weet niet of je het verschil in gewicht doorhebt van een motor en een brommer

 
oud
Blukaap2 20-12-2005 18:12 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Waar zit ?berhaupt je verstand als je aan durft te nemen dat er mensen kunnen bestaan die niet weten dat ze de rem moeten loslaten als hun voorwiel slipt?



Kijk naar de reacties in het topic, zijn er zat kennelijk

Quote:

Natuurlijk bedoelde ik dat. (Ik ging er vanuit dat dat voor zich spreekt.) En als je graag gelijk wilt hebben, geef ik je het bij deze natuurlijk.



Mooi, je bent wel slim.

Quote:

Ik bedoelde het naar mensen toe die een blokkerend voorwiel hadden en daarna denken dat je altijd op je smoel gaat als dat gebeurt. Dat is niet zo. Als je niet in de bochten remt, heb je niets te vrezen bij een blokkerend voorwiel door teveel remmen. Wel ff gelijk de rem loslaten natuurlijk.


Alleen moet dat loslaten wel heel snel gebeuren en daar zit het probleem...
Niet dat ik mezelf nooit onderuit heb geremd, maar goed

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
je bent idd lomp zonder voorrem, maar ik heb het een paar maanden gedaan en je mist het niet echt



Hoe rijd je dan in godsnaam ?

Oww, voor al die zeveraars over 70 in bbk rijden is heel stout enzo.
Mn record in bbk staat op 160 ofzo en het is niet dat dat 1x was...


Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 20-12-2005 om 18:14 uur.
 
Stoere brommers
gekke henkie 20-12-2005 18:12 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als je nou gewoon met een snelheid rijd die bij de situatie past, veel afstand houd van auto's (2 seconden regel bijv, even tijdje op letten en daarna gaat het vanzelf) en goed vooruit kijkt (kwaliteit van wegdek, vuiligheid op wegdek, plaatsen waar mogenlijk iets uit kan komen terwijl je voorrang hebt) dan heb je genoeg tijd om te remmen.

Ik anticipeer altijd, en pas altijd m'n snelheid aan. En dat wil niet zeggen dat ik me als een heilig boontje aan de snelheid houd, maar ik kijk wel of het mogenlijk is om met hoge snelheid te rijden. Ik rijd elke dag op een weg heen en weer waar de auto's sinds kort 60 mogen (eerst 80) en daar rijd ik 70 a 80, ik ken de weg goed en het is erg overzichtelijk. Mocht er een potentieel gevaar zijn zie ik dat vroeg en dan laat ik gewoon me gas los, en ben ik nog onzeker terwijl ik wat meer nader dan rem ik gewoon rustig aan een beetje af. Mocht er dan een gevaarlijke situatie ontstaan dan heb ik de tijd om lichtsignalen/geluidssignalen te geven, uit te wijken en verder af te remmen.
Als ik op een weg rijd waarop ik niet goed vooruit kan kijken (dichte rij bomen, bebouwing) dan pas ik me snelheid daarop aan. Hetzelfde geld voor de staat van het wegdek. ALs het wegdek mooi schoon en droog is rijd ik harder dan wanneer het nat/vies en hobbelig is.

Ik kijk ook altijd voordat ik ga rijden even naar de temperatuur (als het koud is) en als het tegen het vriespunt aan zit ga ik erg rustig rijden. Tevens kan men meestal goed zijn als er pekelsporen op de weg liggen en dan kan je dus weer iets harder rijden.

Als ik gewoon rustig af moet remmen voor een bochtje ofzo dan gebruik ik meestal gewoon rustig de voorrem. Als ik hard moet remmen dan gebruik ik zowel voor als achter, en dan doseer ik op gevoel. Als het glad is of er wat rotzooi op de weg ligt dan rijd ik ook langzaam en dan rem ik met m'n achterrem. Echter omdat ik dan langzaam rijd kan ik met m'n achterrem voldoende afremmen.



Precies! zo moet t... dat noem ik verantwoord doorrijden!

 
Ga toch krassen!
StormingSoul 20-12-2005 18:12 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als je nou gewoon met een snelheid rijd die bij de situatie past, veel afstand houd van auto's (2 seconden regel bijv, even tijdje op letten en daarna gaat het vanzelf) en goed vooruit kijkt (kwaliteit van wegdek, vuiligheid op wegdek, plaatsen waar mogenlijk iets uit kan komen terwijl je voorrang hebt) dan heb je genoeg tijd om te remmen.

Ik anticipeer altijd, en pas altijd m'n snelheid aan. En dat wil niet zeggen dat ik me als een heilig boontje aan de snelheid houd, maar ik kijk wel of het mogenlijk is om met hoge snelheid te rijden. Ik rijd elke dag op een weg heen en weer waar de auto's sinds kort 60 mogen (eerst 80) en daar rijd ik 70 a 80, ik ken de weg goed en het is erg overzichtelijk. Mocht er een potentieel gevaar zijn zie ik dat vroeg en dan laat ik gewoon me gas los, en ben ik nog onzeker terwijl ik wat meer nader dan rem ik gewoon rustig aan een beetje af. Mocht er dan een gevaarlijke situatie ontstaan dan heb ik de tijd om lichtsignalen/geluidssignalen te geven, uit te wijken en verder af te remmen.
Als ik op een weg rijd waarop ik niet goed vooruit kan kijken (dichte rij bomen, bebouwing) dan pas ik me snelheid daarop aan. Hetzelfde geld voor de staat van het wegdek. ALs het wegdek mooi schoon en droog is rijd ik harder dan wanneer het nat/vies en hobbelig is.

Ik kijk ook altijd voordat ik ga rijden even naar de temperatuur (als het koud is) en als het tegen het vriespunt aan zit ga ik erg rustig rijden. Tevens kan men meestal goed zijn als er pekelsporen op de weg liggen en dan kan je dus weer iets harder rijden.

Als ik gewoon rustig af moet remmen voor een bochtje ofzo dan gebruik ik meestal gewoon rustig de voorrem. Als ik hard moet remmen dan gebruik ik zowel voor als achter, en dan doseer ik op gevoel. Als het glad is of er wat rotzooi op de weg ligt dan rijd ik ook langzaam en dan rem ik met m'n achterrem. Echter omdat ik dan langzaam rijd kan ik met m'n achterrem voldoende afremmen.


Amen.
En als er dan een BOM valt weet je iig zeker dat je er alles aan gedaan hebt om de schade te beperken en voorzichtig te zijn.

 
Lykantroop 20-12-2005 18:13 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als je nou gewoon met een snelheid rijd die bij de situatie past, veel afstand houd van auto's (2 seconden regel bijv, even tijdje op letten en daarna gaat het vanzelf) en goed vooruit kijkt (kwaliteit van wegdek, vuiligheid op wegdek, plaatsen waar mogenlijk iets uit kan komen terwijl je voorrang hebt) dan heb je genoeg tijd om te remmen.

Ik anticipeer altijd, en pas altijd m'n snelheid aan. En dat wil niet zeggen dat ik me als een heilig boontje aan de snelheid houd, maar ik kijk wel of het mogenlijk is om met hoge snelheid te rijden. Ik rijd elke dag op een weg heen en weer waar de auto's sinds kort 60 mogen (eerst 80) en daar rijd ik 70 a 80, ik ken de weg goed en het is erg overzichtelijk. Mocht er een potentieel gevaar zijn zie ik dat vroeg en dan laat ik gewoon me gas los, en ben ik nog onzeker terwijl ik wat meer nader dan rem ik gewoon rustig aan een beetje af. Mocht er dan een gevaarlijke situatie ontstaan dan heb ik de tijd om lichtsignalen/geluidssignalen te geven, uit te wijken en verder af te remmen.
Als ik op een weg rijd waarop ik niet goed vooruit kan kijken (dichte rij bomen, bebouwing) dan pas ik me snelheid daarop aan. Hetzelfde geld voor de staat van het wegdek. ALs het wegdek mooi schoon en droog is rijd ik harder dan wanneer het nat/vies en hobbelig is.

Ik kijk ook altijd voordat ik ga rijden even naar de temperatuur (als het koud is) en als het tegen het vriespunt aan zit ga ik erg rustig rijden. Tevens kan men meestal goed zijn als er pekelsporen op de weg liggen en dan kan je dus weer iets harder rijden.

Als ik gewoon rustig af moet remmen voor een bochtje ofzo dan gebruik ik meestal gewoon rustig de voorrem. Als ik hard moet remmen dan gebruik ik zowel voor als achter, en dan doseer ik op gevoel. Als het glad is of er wat rotzooi op de weg ligt dan rijd ik ook langzaam en dan rem ik met m'n achterrem. Echter omdat ik dan langzaam rijd kan ik met m'n achterrem voldoende afremmen.



zo rijd ik ook precies, alleen met nat wegdek gebruik ik ook gewoon mn voorrem. maar het is ook maar net wat christianos zegt: er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren en al doe je nog zo je best om daar op berekend te zijn, dat lukt gewoon niet altijd
 
StormingSoul 20-12-2005 18:14 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik weet niet of jij wel is met 100 over een konijn/poes/hond bent gereden maar dat voel je wel goed, en je pa rijd waarschijnlijk met een motor ergens overheen en ik weet niet of je het verschil in gewicht doorhebt van een motor en een brommer



met 80 over het konijn hoorde ik alleen *blupper*, klein hobbeltje en troep onder me crossbanden.
En een hond is wat je zelf zegt al tig keer groter dan een konijn en daar voel je wel wat van 0_o. Ook weer goed voorbeeld..hond en een konijn

Superman en een auto

Kinderen en konijnen

Gaat lekker mensen,

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-12-2005 om 18:14 uur.
 
Lykantroop 20-12-2005 18:14 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik weet niet of jij wel is met 100 over een konijn/poes/hond bent gereden maar dat voel je wel goed, en je pa rijd waarschijnlijk met een motor ergens overheen en ik weet niet of je het verschil in gewicht doorhebt van een motor en een brommer




of je nou met een brommer of een motor over een hond rijd maakt geen ruk uit hoor op je bek ga je toch wel

edit: vrij grote hond dan

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 20-12-2005 om 18:14 uur.
 

Dit topic is 9706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved