nsrracer |
20-12-2005 11:41 |
Posts: 8625 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Stelling:
Het is beter om vaker de achterrem te gebruiken dan de voorrem, omdat je met de voorrem eerder een schuiver maakt.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 20-12-2005 om 11:40 uur.
niet mee eens alleen als het glad is rem je alleen met de achterrem, anders gewoon met beide
Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 20-12-2005 om 11:42 uur.
|
|
|
|
Jarco |
20-12-2005 11:41 |
Posts: 4520 |
niet mee eens, alleen als er bv grind ofzo op de weg ligt ga je meer remmen met de achterrem.
Als het gewoon asfaltweg is, kun je gerust met de voorrem remmen.
Als het een grindweg ofzo is, ga je idd niet met je voorrem remmen
|
|
|
|
Rick |
20-12-2005 11:42 |
Posts: 3788 |
dikke bullshit, gebruik int zand ook altijd dik me voorrem
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Johnny B |
20-12-2005 11:42 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
dikke bullshit, gebruik int zand ook altijd dik me voorrem
ik gebruik bijna alleen mun voorem op de cross
hangt ook van de baan af
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Fredzzz |
20-12-2005 11:43 |
Posts: 1159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
niet mee eens, alleen als er bv grind ofzo op de weg ligt ga je meer remmen met de achterrem.
Als het gewoon asfaltweg is, kun je gerust met de voorrem remmen.
Als het een grindweg ofzo is, ga je idd niet met je voorrem remmen
jah dat klopt...
met de voor rem ga je eerder op je bek als er iets glads op de weg ligt...
maar je kan gerust met de voor rem remmen op een normale weg...
(maar soms weetje maar niet wat er op de weg ligt en ga je toch plat)
edit: hier was volgens mij een tv programma van, op discovery ofzo
lijkt me goed om daar naar te kijken
Dit bericht is gewijzigd door Fredzzz op 20-12-2005 om 11:44 uur.
|
|
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB |
|
Rick |
20-12-2005 11:43 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
ik gebruik bijna alleen mun voorem op de cross
hangt ook van de baan af
hangt idd van de baan af ja maar gebruik ook grotendeels voorrem ja
rem ook in de bocht alleen bij met me voorrem
Dit bericht is gewijzigd door Rick op 20-12-2005 om 11:44 uur.
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Rick |
20-12-2005 11:45 |
|
mcdronkz |
20-12-2005 11:46 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
je gaat niet eerder op je bek als je remt met je voorrem, als jij rustig aan gedoseerd remt gebeurd er nix, als je in 1x vol je voorrem in knijpt ga je idd op je bek ja
daar kan ik me helemaal in vinden, waarom zou je voorrem op glad wegdek eerder blokkeren ?
|
|
|
|
Junkie XR |
20-12-2005 11:46 |
Posts: 5753 |
Moet er serieus een topic komen over een natuurkundig feit waar de meeste van ons met een IQ van 100 of hoger van op de hoogte zijn????
|
|
|
|
User 927 |
20-12-2005 11:46 |
Posts: 6405 |
Wil je hier nou serieus over gaan discussieren?
Zo moeilijk ist het toch niet? Uitlegje kort samengevat dan maar:
Als je remt verplaatst het gewicht van je brommer naar voren, traagheid van massa heet dat... (Dit kun je merken door dat je voorvork inveert)
Doordat de brommer voorover helt word de druk van het achterwiel naar het voorwiel verplaatst, slipt je achterwiel dus veel sneller door en heeft je voorwiel veel meer grip.
Daardoor kun je dus meer krachten kwijt op je voorwiel, die slipt minder snel door het verbeterde wegcontact.
De correcte manier van remmen:
1. Aanremmen (met alleen de voorrem)
Dus rustig de druk op het voorwiel opvoeren
2. Doorremmen (Met voorrem en een heel klein beetje achterrem)
Meer kracht op de voorrem zetten en de achterrem er een beetje bij
3. Rem terug laten komen
Bij een noodstop is dit:
1. Aanremmen (Met alleen de voorrem)
Rustig druk op het voorwiel opbouwen (meestal is een fractie van een seconde genoeg)
2. Doorremmen (Vol op de voorrem, achterrem vlak voor blokkeer punt)
Druk op de voorrem rustig opvoeren tot maximaal (als je het rustig doet slip je niet) terwijl je je achterrem steeds vlak voor het blokker punt houd (rustig druk opbouwen, blokkeert de rem, ietsjes los laten end aar vast houden)
3. Doorremmen tot stilstand
Zo hoort het...
|
|
|
|
mcdronkz |
20-12-2005 11:47 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Moet er serieus een topic komen over een natuurkundig feit waar de meeste van ons met een IQ van 100 of hoger van op de hoogte zijn????
is naar aanleiding van dit topic;
http://www.brommerforum.nl/showtopic/33897/3
|
|
|
|
Johnny B |
20-12-2005 11:47 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
hangt idd van de baan af ja maar gebruik ook grotendeels voorrem ja
rem ook in de bocht alleen bij met me voorrem
Dit bericht is gewijzigd door Rick op 20-12-2005 om 11:44 uur.
in bochten in het heel makkelijk corriseren
dus ideaal, om de cross zie je ook vaak van die gasten die hem dood remmen in de bocht
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
lucius |
20-12-2005 11:47 |
Posts: 262 |
ik rem overal met beide... Je moet gwoon dosere en je voelt zelf wel aan of je hard of minder hard met de voorrem kunt remmen...
|
|
|
|
Jarco |
20-12-2005 11:48 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
ik gebruik bijna alleen mun voorem op de cross
hangt ook van de baan af
ik bedoelde over gewoon weggebruik, en niet crossen
|
|
|
|
Rick |
20-12-2005 11:49 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
in bochten in het heel makkelijk corriseren
dus ideaal, om de cross zie je ook vaak van die gasten die hem dood remmen in de bocht
idd als je met je achterrem gaat remmen blokkeer je je achterwiel en ben je je tractie kwijt
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|