Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - polo versnellingsbak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33870 - polo versnellingsbak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 17-12-2005 18:21 Print topicpost

Posts: 1855
Ik was vanmiddag aan het crossen op het land maar nu weigert af en toe de 1e versnelling. Ik krijg geen beweging in de pook als ik hem in zn 1 wil zewtten. Als ik aant het rijden ben nadat ik in zn 2 heb opgetrokken doet hij het wel. Ik heb niet altijd deze afwijking maar het is wel heel erg irritant. Onder de kap kon ik niks zien wat er los zat. Wie weet wat dit kan zijn
 

Scarface 17-12-2005 18:22 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Ik was vanmiddag aan het crossen op het land maar nu weigert af en toe de 1e versnelling. Ik krijg geen beweging in de pook als ik hem in zn 1 wil zewtten. Als ik aant het rijden ben nadat ik in zn 2 heb opgetrokken doet hij het wel. Ik heb niet altijd deze afwijking maar het is wel heel erg irritant. Onder de kap kon ik niks zien wat er los zat. Wie weet wat dit kan zijn


Misschien onder de auto? tak tussen de stang die de pook met de bak linkt? komt wel vaker voor met crossern
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Scarface 17-12-2005 18:24 Print reply

Posts: 6023
Of je hebt je bak gewoon verneukt
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
b e r t 17-12-2005 18:24 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Misschien onder de auto? tak tussen de stang die de pook met de bak linkt? komt wel vaker voor met crossern



dat lijkt me een beetje onmogelijk. want er zit een plaat op die plek en er liggen geen takken. alleen maar modder en wat betonplaten
 
Johnny B 17-12-2005 18:25 Print reply

Posts: 8381
het kan zijn dat jou schakel stang krom is
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Scarface 17-12-2005 18:25 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]



dat lijkt me een beetje onmogelijk. want er zit een plaat op die plek en er liggen geen takken. alleen maar modder en wat betonplaten


Dan heb je je bak gewoon lekker verneukt
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
KaWaReZ 17-12-2005 18:25 Print reply

Posts: 20582
stang verbogen?

(met onze bx af en toe last gehad... lasje erop, deedet weer )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
b e r t 17-12-2005 18:26 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Of je hebt je bak gewoon verneukt


dat hoop ik tog niet. het is nooit als ik schakel dat ik hem hoor kraken of andere geluiden maakt. En ik zet hem gewoon "rustig" in de versnelling.
 
b e r t 17-12-2005 18:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
stang verbogen?

(met onze bx af en toe last gehad... lasje erop, deedet weer )


ja dat zou het best kunnen zijn maar dan doet die het tog in alle versnellingen niet. De overige versnellingen schakelen perfect (heel soms de achteruit niet)
 
DerbiMike 17-12-2005 18:30 Print reply

Posts: 1769
synchroonring niet stuk?
die zorgt er juist voor dat je "normaal" kunt schakelen...
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
b e r t 17-12-2005 18:33 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiMike
synchroonring niet stuk?
die zorgt er juist voor dat je "normaal" kunt schakelen...


je bedoelt denk in synchronisatiering.
daar dacht ik ook al aan maar volgens mij zijn die ook heel kut te vervangen. Maar ik ga morgen eerst die stang maar is nakijken

edit: Maar als die ring stuk is dan moet die nog wel in de versnelling gaan maar dan met wat geratel

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 17-12-2005 om 18:35 uur.
 
Roedi-Loerbeek 17-12-2005 19:21 Print reply

Posts: 1492
Dat zijn waarschijnlijk gewoon je synchromesh ringen, oftewel kijk ff naar een andere bak. Of een andere auto. hint hint. Heb nog een golf 1 1800 staan.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Joostvdw 17-12-2005 19:23 Print reply

Posts: 4789
kan vanalles zijn, zet dat geval eerst maares op een krik en kijk van onder naar kromme schakelstangen

als dat het allemala niet is, haal je een bak van de sloop en hang je die eronder, zijn ook de kosten niet

hoeveel km heeftie gelopen?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Johnny B 17-12-2005 19:25 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
kan vanalles zijn, zet dat geval eerst maares op een krik en kijk van onder naar kromme schakelstangen

als dat het allemala niet is, haal je een bak van de sloop en hang je die eronder, zijn ook de kosten niet

hoeveel km heeftie gelopen?

eeen gast die de weinigverstand van auto's heeft moet een bak wisselen zonder brug:P
jij moet beter weten
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
gekke henkie 17-12-2005 19:28 Print reply

Posts: 878
t heeft waarschijnlijk wel te maken met je schakelstang, of een kruislager daarvan, en niet in je bak zelf, want zowieso is bij auto`s z`n 1 meestal niet gesynchroniseerd... (en achteruit ook niet) staat je pook niet anders dan normaal??
 
Ga toch krassen!
Joostvdw 17-12-2005 19:30 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

eeen gast die de weinigverstand van auto's heeft moet een bak wisselen zonder brug:P
jij moet beter weten


ja ik kan toch niet raden hoeveel ervaring dermee heeft :P

en bij een subaru is het errug makkelijk hoor

(aandrijfas los, 4 bouten ofzo, startmotor los, 2 bouten, 4 bouten voor de bak zelf en klaar is kees)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved